Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hoofmaker til føl???
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 14:38

Vil høre om nogle kan bidrage med deres erfaringer mht. om man må/kan give et DV-føl på 3 måneder Hoofmaker??? Eller er der andre alternativer til et føl med lyse porøse hove?

Vrinsk Mette/Stald Mettal

0
0
Svar på denne tråd

Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 22:31

Der hvor jeg fik det anbefalet, mener jeg de gav deres heste det fra føl til de blev 1 år OG der står jo på det - ihvertfald på 5kgs spandene - Ponyer og føl: 1 brev a 20 gram hver anden dag.

Med væmli' hilsen Aja

- læs ikke mellem linjerne!

Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!

0
0
Svar på denne tråd

alternativer
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 08:16

ja absolut: få den beskåret og gransk det miljø den bor i.

Hoppemælk indeholder det den skal bruge. Miljø og bevægelse skulle gerne sørge for resten.

Dit føl som alle andre føl, er født med de mest fantastiske hove, nu allerede 3 mdr efter er det gået galt med hornkvalitet. Der er kun en årsag og den er miljøbestemt.

Du får den her ærligt og usødet.

MVH

Christina

www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

Min lusitano hingsteplag savner selskab pr 1 juli

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 13:40

Keppie: Normalt ville jeg ikke sige dig imod når vi taler hestehove. Men jeg går ud fra man kan sammenligne heste med føl med kvinder med ammebørn. Amning er bedst for børn, eller er det nu det..?

Jeg er i den situation at hvis jeg ammer min søn (3 mdr på tirsdag) gylper han helt vildt (som et springvand), han har tynd mave (ren vand der kommer ud), han er kolik barn, han er urolig generelt og sover ikke godt. Og dette er uanset hvad jeg indtager af mad. Nu får han modermælks erstatning 100%. Han gylper ikke mere end hvad man kan forvente, han har ikke tynd mave mere, sover væsentligt bedre, er ikke urolig mere og kolikken forsvandt med lidt alternativ behandling. Min svigerinde havde ikke nok nærring i hendes mælk til at hendes børn kunne leve af den, så de røg også på erstatning. Jeg kan nævne flere kvinder der er i den situation at amningen ikke virker på den ene eller anden måde.

Så jeg vil bare med dette indlæg fortælle at det måske er muligt at et føl ikke får 100% hvad det har brug for via modermælken. Det er fint du fortæller din ærlige mening uden svøb, men der kan være andre årsager til dårlige hove. Ved godt du har set en del.

Med venlig hilsen

Lena

GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 14:54

Christina: Giver dig ikke uret men....forsøger at køre det seriøst mit hestehold, man avler vel i et Schufro-føl for sjov skyld, vel? Tror måske at årsagen er at finde rent avlsmæssigt...og der har jeg helt sikkert meget at lære, til trods for at jeg har forsøgt at avle udelukkende på eliteafstamninger !!! Synes generelt at mange DV-og Trakehnerheste har hovproblemer af en eller anden art...små fine hove til store tunge heste!!!

Anyway..Hoppe og føl er kontrolleret 100% fra dag et!!!Hoppens mælk er undersøgt, der er taget blodprøve på føllet for at se om den mangler noget, føllet har fået påsat kunsthov på pga. at de flækkede voldsomt og den derfor blev meget ømbenet, den går på døgnfold med masser af græs, får Equistro Mega Junior Base(anbefalet af dyrlægen og smeden)....og så var det blot at jeg ville høre om der er nogle med samme problem og som evt. har gode erfaringer med et produkt der kan fremskynde at hoven bliver stærkere, og evt. vokser hurtigere ud??

Tak!!

Vrinsk Mette/Stald Mettal

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 19:10

Undskyld. Lige et lille siddespring. Hvad hjælper det der; Equistro Mega Junior Mase på?

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Dejligfjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser.

Bengal eller Abyssiniere killing/ungkat købes.

0
0
Svar på denne tråd

jamen hvad er årsagen til de flækker?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 22:31

Det er jo lidt svært at sige hvad du i så fald skulle bruge.

Hvor mange gange er den blevet beskåret siden fødsel. Hvornår opstod problemet? Hvad er flækket? Er der snask i den hvide linie? Har du nogen billeder af det?

www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

Min lusitano hingsteplag savner selskab pr 1 juli

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider