Keppie: Normalt ville jeg ikke sige dig imod når vi taler hestehove. Men jeg går ud fra man kan sammenligne heste med føl med kvinder med ammebørn. Amning er bedst for børn, eller er det nu det..?
Jeg er i den situation at hvis jeg ammer min søn (3 mdr på tirsdag) gylper han helt vildt (som et springvand), han har tynd mave (ren vand der kommer ud), han er kolik barn, han er urolig generelt og sover ikke godt. Og dette er uanset hvad jeg indtager af mad. Nu får han modermælks erstatning 100%. Han gylper ikke mere end hvad man kan forvente, han har ikke tynd mave mere, sover væsentligt bedre, er ikke urolig mere og kolikken forsvandt med lidt alternativ behandling. Min svigerinde havde ikke nok nærring i hendes mælk til at hendes børn kunne leve af den, så de røg også på erstatning. Jeg kan nævne flere kvinder der er i den situation at amningen ikke virker på den ene eller anden måde.
Så jeg vil bare med dette indlæg fortælle at det måske er muligt at et føl ikke får 100% hvad det har brug for via modermælken. Det er fint du fortæller din ærlige mening uden svøb, men der kan være andre årsager til dårlige hove. Ved godt du har set en del.