Jeg overvejer at lægge de så kaldte "gummisko" på min pony....
Jeg ved at de er mere flexible så hesten ikke får "stød" i benene når den går, min smed siger også at der hvor han har lagt dem på har de holdt lige så godt som "almindelige" sko!
Jeg ville så bare høre om der var nogen der havde nogle erfaringer med dem?????
Qnuz fra...Mig, Playboy, Snuske og Neice!!!!
Farven er ligegyldig MEN røde heste er nu charmerende!!!
Jeg kan ikke udtale mig om lige den sko du nævner. Men tidligere kunne man få de såkaldte "Sleipner sko" som også bestod af en gummisko.
Hesten får ikke det samme stød op igennem benet og til ryggen, dog kritiseres de, da de forhindrer hesten i et naturligt "glid", (gummiet bremser) hvorved man istedet belaster senerne.
Jeg kan ikke huske hvad de hed de "gummisko" min smed forhandler hed... Han forslog skoene fordi jeg ridder meget på vej og alm. sko støder på hårdgrund!
Jeg kan godt se det der med at det bremser! Normalt er jeg heller ikke den der går heltvildt ind for sko før "dyret" behøver det!
Tak for svaret!!!
ANDRE MÅ OS GERN' FORTÆLLE DERES ERFARINGER!!! TAK!
Qnuz fra... Mig, Playboy, Snuske og Neice!!!
Farven er ligegyldig MEN røde heste er nu charmerende!!!
Jeg er ikke specielt glad for dem - men det siges at hesten er allergisk overfor jern, sååå.. - de hindrer lidt den ridning jeg ellers prøver at dyrke. Så havde valget været mit, havde han ikke haft gummisko på...
Men ja de hindrer stød i benene..
Hilsen Maria
Udtaget til det Danske ungdomslandshold i western
Ny hjemmeside om Maria Gandløse på www.gandloese.dk Opdateret ::Sidste nyt:: ::Resultater:: ::Kalender::