Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

knæledslåsning
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 17:46
jeg vil da lige høre herinde om der der nogen der har erfaring med knæledslåsning.

Vores fjordvallak har en tendens til at låse i bagknæene. Jeg ved at man kan lave et lille indgreb, og så skulle det gå væk, men min dyrlæge siger der muligvis kan komme komplikationer i knæskallen senere i livet.

Jeg står nu i den situation at jeg muligvis skal sælge/låne ham ud, så jeg ville høre om der er nogen her som har erfaring og viden om netop vores problem.

Det skal siges at han kun låser hvis han står stille i en længere periode - ikke hvis han bliver brugt jævnligt (flere gange ugentligt)

Kan man være bekendt at sælge sådan en hest

Venlig hilsen

Heidi (Casmir)

:-)Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvor gammel er hun?
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 18:20
Jeg har hørt om nogle ungheste, hvor knæet låser pga. vokseværk. Noget med at senerne er for lange/slappe. I så fald skal det rides væk, da senerne herved strammes op.

Selvfølgelig kan man tillade sig at sælge en hest, selv om den (måske) har problemer. Du skal bare fortælle om det, og få en dyrlæge til at tjekke mere præcist, hvad det er (det vil køber formentligt under alle omstændigheder have gjort).

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

5½ år...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 18:54
er han, så det kan godt være fordi han er ung - men så ung er han da heller ikke.

Der var ikke noget med ham i sommers, måske fordi han gik på døgnfold og blev redet noget mere når nu vejret var godt

Venlig hilsen

Heidi (Casmir)

:-)Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
0
0
Svar på denne tråd

betyder ikke alverden
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 21:57
Jeg har haft en ponyhoppe med knæskalsfasthæftning (som det også kaldes). Jeg havde dyrlægen ude at se på det i februar, da jeg besluttede at sætte hende til salg.

Han fortalte for det første, at det dér lille indgreb man tidligere har brugt, er droppet idag, fordi det kunne medføre en farlig ravage. Og det er rigtig dumt, for nok er de låste knæ da irriterende, men "lidelsen", som jo ikke generer hesten, betyder ikke noget hverken for brugen eller holdbarheden. Tværtimod kan det måske gå helt væk, hvis hesten holdes i ordentlig form.

Men selvfølgelig er det en fejl, som skal trække prisen lidt ned.

Jeg opfordrede i øvrigt de potentielle købere til selv at læse om fænomenet på netdyredoktor.dk (hvor det vist kaldes knæskalsforrækkelse).

Så kunne de selv i ro og mag overveje, om det var noget de kunne leve med (og samtidig fik jeg også gjort opmærksom på, at der VAR taget højde for det, da jeg fastsatte prisen på hesten (som i øvrigt ikke engang var til salg i en måned!).
:-)
Lone

0
0
Svar på denne tråd

Bare husk.....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2004 12:05
at få det skrevet ind i salgskontrakten, at hesten har tendens til knæledsfastlåsning - så kan køber ikke "komme efter dig" hvis de får problemer med det.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider