Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Nye folde/ stald
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:34

Hej.Jeg er ny her og ville hører om nogen kunne hjælpe mig.

Jeg skal til at lave hestefold mv.

Hvor tæt må stalden ligge på beboelse?

Kan man selv bygge en ridebane?

Og sidste men ikke mindst.

Hvor meget må hesten gå på vej uden sko?

På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen her på HN
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 15:39

Hej.

Jo jeg har lige lavet hestestald og fold for 1 år siden. Min stald ligger ca. 2 m fra beboelsen. Det er en 4 længet gård dog uden at længerne er bygget sammen.

Det er dejligt at have stalden så tæt på - især om vinteren...

Mine folde ligger lige rundt om ejendommen - vi har 4 tønder land som vi har delt i 3 store folde.

Man kan selv anlægge ridebane hvis man har eller låner maskiner til det. Men det er ikke en billig sag - bare bunden koster små 10.000 kr. Og så kommer lån/leje af maskiner til at afrette banen osv.

Hvor meget en hest må gå på vej uden sko... ja det er jo forskelligt alt efter hvor stærke hove hesten har. Min går uden sko men jeg rider kun på asfalten når det er strengt nødvendigt.

/Lisbet

Hold tanken mod målet...Og ikke mod besværlighederne.

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer sørme an på.....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 15:57

Om du laver stalde i eksistrende stalde, eller om du har tænkt dig at bygge nyt. Nye stalde kræver godkendelse.

Anlæggelse af en ridebane med opsat lys feks. kræver også godkendelse.

I så fald skal du have fat i kommunens tekniske forvaltning.

Alt efter jord, hvem man kender som kan hjælpe en med maskiner o.l., ja så kan det være en dyr fornøjelse af anlægge ridebane.

Sandjord er vist der hvor man nemmest kan anlægge en billig bane til måske 10-20.000 kr. Lerjord er noget bøvl, og dyrt i forhold til sandjord.

Nogle heste kan gå uden sko uden problemer hele livet, andre skal have sko på for ikke at være halte, selvom de går som foldbumser.

Så det er et meget individuelt spørgsmål.

MVH Charlotte

Der var en, der var to, der var tre - Medoc, Nimmer og Piv.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider