Her er sådan som jeg gør det 
1: Vask koderne godt i sæbevand. Jeg brugte brun sæbe, da min dyrlæge anbefalede det.
2: Kom en ordenlig klat sæbe på sårene.
3: Dæk sårene og sæbe med en fugtig klud og derefter med en bandage, til at holde på det hele. Lad "trække/virke" i 20-30 min.
4: Efter at det er trukket/virket, fjernes bandage og klud, og koderne vaskes med lunt rent vand.
5: Nuldre nu skårperne af. De fleste plejer at følge med kluden af, men pil lige de resterende af.
6: Tør koderne rigtig godt. De skal være helt tørre. Hvis din hest går med til det, kan du med fordel bruge en føntørre.
Så kommer vi til det gode 
Købe en børne zinksalve i Føtex (eller andet sted), sammen med 10 ml Tea Tree Oile (konsentrede). Bland disse 2 ting grundigt. Du har nu en super bakteriene- og svampehæmmene creme.
7: Smør et godt lag af denne creme på de udsatte steder.
Gentag denne hver anden dag indtil mukken er væk.
For mit vedkommende, så blev det kun gjort 2-3 gange om ugen pga skade (på mig), og Milan var mukfri efter 2-3 uger.
Du kan med fordel smøre koderne med Mud Block eller den noget billigere version, nemlig alm. madolie, inden den skal på fold.. Det gør at det hele er lidt mere vandafvisende.
Jeg har heldigvis ikke selv problemer med muk i år. Tror simpelthen ikke vi har bakterierne i jorden. Heldigvis. Men den ovenstående metode virkede SUPER for mig. Og hurtigt. Desuden er cremen med succes bruge til utrolig meget andet også.