Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Solskoldet hest
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 16:11

Er der nogen der har erfaring med at bruge soldækken?

Min hoppe er hvid og har områder hvor hendes hud er lyserød. Det betyder at når solen er så stærk som nu, så bliver hun solskoldet på de

lyserøde pletter.

Jeg har overvejet at købe et soldækken for at beskytte hende mod de skadelige stråler. Men hvis det betyder at hun skal stå og svede eller have skaldede pletter på skulderen af at dækkenet skarver hende, så

ved jeg ikke rigtigt.....

Jeg synes at tiden uden dækken må være skøn for hesten, så jeg ville ærligt talt være ked af at pakke hende ind om sommeren også, men men men...... jeg ville også være ked af det hvis hun får kræft..

Så er der nogen der har erfaring på området, så vil jeg gerne høre fra jer

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 16:15

En sol creme med fak. 60 eller en solblock.

Kan købes hoa fx. Matas.

Er det på mulen så sy en klud på næseremmen som går over mulen og lidt rundt på siden.

I koderne kan det første bruges.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Som...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 21:57

Illum skriver er solcreme godt. Jeg havde også en hvid hest med lyserød mule. Her tog jeg på foderstoffen og købte Helosan med solfaktor. Og det virkede rigtig godt.

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning til hingst/ vallak på 1-2 år tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 09:10

Her bruger vi også solcreme til de lyse muler...

Vi bruger børne solcreme faktor 40/50 og det holder soleksem og skoldning væk :-)

Linda Patricia Eskehøj

Rønnebjerggård

Nu ejer af den dejligste DSP hoppe

Ejer af den skønneste dalmatiner

0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 09:10

Men solcreme er ikke løsningen. Hun har ikke en lyserød mule.. Det er kroppen hun har lyserøde pletter på, flere hundrede små pletter.

Jeg har tidligere bøvlet rundt med solcreme og jeg tror hun er lidt allergisk overfor det. Hun tåler heller ikke skyllemiddel eller vaskepulver med parfume... Så det er erfaringer med et soldækken jeg leder efter...

0
0
Svar på denne tråd

ikke noget problem
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 21:10

Min avls hingst går med et sommerdækken hele sommeren døgnet rundt, pga dyr og sol.

Han sveder på ingen måde, da det også holder solen væk.

MEEEN så har jeg nu det problem med koderne, ja det ligner muk, men det er solen der får dem til at tøre helt ud og sprække helt vildt, og jeg smøre med faktor 60, 3 gange om dagen, men det HJÆLPER ikke.

Hvad kan jeg så gøre, nogen med gode forslag.

Lige pt er jeg ved at prøve af, at jeg har klippet foden af en sok,så først solcreme og sokken på koden.

Andre der kan komme på noget ??????????

0
0
Svar på denne tråd

Soleksem
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:49

Dumsedinen: Jeg ville vælge, at købe et soldækken til hesten. Det reflekterer UV strålerne og hesten bliver ikke varm inden under. Min egen går pt. med et eksemdækken og hun virker faktisk mere kølig end, hvis hun går uden dækkenet. Men køb da for guds skyld et ordentligt dækken med en god pasform, så undgår du slidmærkerne. Min er temmelig kraftig på bringen og går bedst med Horseguard, Weatherbeeta eller Horseware - så får hun nemlig ingen slidmærker.

TripleA-arabian: Min gamle vallak havde 4 hvide sokker og han fik soleksem også soleksem i koderne. Jeg vaskede dagligt med klorhexidin shampoo (Surgical shampoo) og bagefter smurte jeg med stop itch salve. Begge dele er i øvrigt også rigtig godt til muk og sommereksem.

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

dækken med UV
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 17:08

Jeg blander mig lige i debatten her, håber det er okay

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide om der er UV filter i det lyseblå Softmesh combo fra Weatherbeeta? HAr lige købt et, da min hest åbenbart ikke kan tåle så meget sol som vi har haft indtil nu, så han står inde om dagen, men vil gerne have ham ude. En bekendt mente at der ikke er UV i det lyseblå, men kun i det hvide tykke insektdækken? Der står ikke noget på pakken om UV, men det stod i reklamen for dækkenet at det var med anti UV, så hvad skal man tro? Har nogen erfaring de kan dele?

På forhånd tak

Nu kun ejer af én hest - den skønne charmerende Skullerup´s Jackpot, som netop er blevet vallak ;-)

Flere billeder på min hjemmeside www.flick.com/photos/mdhansen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider