Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flok-kultur hvordan??
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 15:37

Nu har jeg gennem længere tid fulgt mine heste herhjemme. og de går jo under meget unatulige forhold hvilket måske er det der afstedkommer mit næste spørgsmål men jeg tænker det også rent instinktivt..

Der går 3 hopper 1 med føl og 1 vallak (meget hingstet) på folden. Der kommer en hoppe yderligere til. Hun får ikke umiddelbart lov at være med og går på sidelinjen en dags tid.

Dagen efter går hun i brunst. (til trods for at hun 3 dage tidligere var gået ud af brunst dvs det var IKKE tid) og bliver på baggrund af hendes brunst meget interesant for vallakken. Vallakken tager hende med og hopperne acceptere hende.

Rent Genetisk burde hun hun ikke gå i brunst men kan det være en overlevelses metode for hopperne at gå i brunst ret hurtigt efter mødet med en ny flok/hingst for ikke at gå alene (sikkerhed) ??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Mærkelig sæson
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 16:21

Efter sigende er det en meget mærkelig sæson i år, rent bedækningsmæssigt.

En brunst kræver en follikel af en vis størelse, som det taget længere tid at danne, så det sker ikke hen over natten.

Vi har lige insemineret en hoppe onsdag og fredag, lørdag var ægget gået men hun stod med 2 nye store follikler. Så idag er hun meget brunstig, og vi skal have bestilt sæd til i morgen.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

dkdkddkk
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 06:46

Det er helt almindeligt, at en ny hoppe viser brunst for at blive accepteret.

Jeg tror dog ikke det er en ægte brunst...

Jeg har ikke noget teroretisk til at underbygge det med, men har set det rigtig mange gange...

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider