Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tørv og lecakugler
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 09:59

Jeg står og er ved at omplante nogle potteplanter og blander nogle lecakugler i min muld, da det slår mig at det måske kunne bruges hos hestene...

Mine heste står på tørv og da jeg læste på pakken sidst, stod der at det var spagnum. Hvis lecakugler er gode med spagnum i potter, hvorfor så ikke i en hesteboks?

Ja, jeg får lidt tossede tanker en gang i mellem, men jeg tænkte om det ikke kunne bidrage til en lækker bund. Selv om kuglerne er hårde, skal der jo ikke bruges overdrevet mange for at gøre bunden let og det burde vel hjælpe med at holde bunden tør???

Hører gerne om mine tanker er helt gak, eller om der er nogen der kunne forestille sig at det kunne have en gavnlig effekt. Og i særdeleshed om det kunne skade prullerne at prøve det.

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

Lecakugler
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 10:16

Jeg tror ikke det har en effekt i en hesteboks.

Jeg ville slet ikke turde, hvad nu hvis hestene spiste dem??!

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 10:24

Spiser dem?? De er vel ikke mere skadelige at spise end tørv eller spåner. Har lige læst at de er lavet af ler, det kan de vel godt tåle. I værste fald kommer det vel ufordøjet igennem??

Jeg tror heller ikke de gider spise dem, hvorfor skulle de dog det, de spiser heller ikke sten på folden.

Men stadig et godt argument, tak for det.

Mvh

Sille

0
0
Svar på denne tråd

lekakugler
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 10:25

så vidt jeg har fortået bruges de i potter for at jorden dræner bedre, men de suger jo ikke noget, så jeg tvivler på de ville have anden effekt end at din hest ville føle sig som "prinsessen på ærterne"

Venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 10:44

Ditte: Det er lige netop den drænende effekt jeg var ude efter, eller rettere troede kunne hjælpe til at gøre boksen mere lækker.

Mvh

Sille

0
0
Svar på denne tråd

effekt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 10:46

Lecakuglerne dræner som sagt, de suger ikke. Uden afløb i boksen ville det være fuldstændig spildte kræfter. For det andet er de så porøse at de nok bare ville pulverisere når hesten tramper rundt. For det 3. tror jeg de er for dyre i så store mængder, da du så ville være nødt til at fylde på jævnligt.

Men hvis ikke man lufter sine skøre ideer finder man jo aldrig på noget nyt. ;-)

:Pia

Hesterelateret ferieunderholdning søges i juli!

*

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Smuk odd-eyed hunkat søger nyt hjem - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Leca kugler
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 08:09

Jeg bruger faktisk leca kugler til mine Orchideer og de suger vand, men kun nok til at roedderne har det godt og ikke faar for meget. Derfor tror jeg ikke det er en god idee at bruge dem i stalden, da urinen kan blive suget og holdt der meget laenge i stedet for at gaa i dit savsmuld og blive vippet ud hver dag.

Urin har det med at i concentreret form at give hestene luftvejs problemer og allergier.

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

Netop - og
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 11:04

det gør urin ikke i tørv(sphagnum), da den næsten straks bliver omdannet til vand (y)

Så hold du dig til din tørv. Tørv består mest af planten sphagnum, så nogle kalder det spagnum andre tørv, og der er også forskelle i strukturen alt efter hvor det er gravet ud, men det er stort set planten sphagnum.

Nogle lægger træpiller eller spåner derind også, det kan man sagtens gøre, men husk at tørven er den, der omdanner urin til vand, så der ikke dannes ammoniak (y)

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider