Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Insektskræk - eksem
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 21:05

Hvilket insekt-middel bruger du til din hest - med eksem eller ej, og hvilke kan du helt klart IKKE anbefale??


Jeg har 4 dejlige hypper, hvoraf de to muligvis er ved at udvikle sommer eksem (nogle ting tyder på det - andre ikke)


For at gøre det bedst muligt for alle hypperne, søger jeg efter det bedste middel mod insekter - men hvad er det???


Der er sikkert mange flere tråde om samme emne, men jeg vover alligevel at oprette en




"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Med Unette, Amadeus & Hetja fra Thorup
Og sidste skud på stammen - Flintegårdens Kevin!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Insekter
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 22:44

Jeg bruger Stop Itch salve til eksemen - der er også noget fluemiddel i - og så bruger jeg sommerspray. Begge dele er fra Nettex og importeres af Equidan. Du kan se en forhandlerliste på www.equidan.dk


Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Insektmiddel
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 07:46

Jeg har forsøgt med flere ting, men det mest effektive er Tectonik, syntes jeg. Min hest havde flere mærker efter stik, men nu han er behandlet med Tectonic, er der intet at se. Nogle siger der kan være allergisk reaktion, så afprøv lidt på inderlår, før du giver fuld dosis. Har ikke selv oplevet nogen heste der reagerede allergisk, men for en sikkerheds skyld er det nok en god ide at teste.

Jeg ved så ikke om der er højere risiko ved eksem-heste, men har ikke hørt om det (bare en tanke... )


Det er lidt dyrt, gav over 600,- for det, men til gengæld er det meget lidt der skal bruges ad gangen, så der er til rigtig lang tid.


Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere som
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 21:01

har gode bud på insekt-skræk???


"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Med Unette, Amadeus & Hetja fra Thorup
Og sidste skud på stammen - Flintegårdens Kevin!
0
0
Svar på denne tråd
 
 insekts
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 11:08

think fly fra equine..jeg er selv ebgyndt ved ikke helt hvor godt det er men har hørt det er alletiders...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider