|
|
| foder til pony i træning |
|
|
Hej
Jeg har en fjordhoppe på snart 5 år vi er for en måned siden begyndt at træne hende mest fra jorden så hun kan få nogle gode muskler. Hun får nu ca 900 g leisure mix fra brogaarden + hø og halm som hun lyster. Det har fungeret rigtig godt hele vinteren men nu er hun temmelig træt og taber sig også(pga. træning) Jeg vil gerne fortsætte med leisure mix og så give hende noget ekstra energi foder, midt på dagen hvad kunne det være? eller skal jeg hellere finde noget helt andet foder? og hvad? hun bliver longeret ca. 1/2 time 4 gange om ugen og træktur longe 1-2 timer 2 gange om ugen, det bliver trappet op til 4 x 1 time longe og 2 timer træktur/ridetur. er det let, middel eller hårt arbejde.
det skal være et foder der er godt til heste racer med tendens til forfangenhed da hun jo er fjordhest og hendes "storebror" er shetlænder.
Vrinsk Sille, Baloo og Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suppler med havre |
|
|
Jeg kender ikke Leisure mix - men det må være muligt at supplere med havre. Det gør jeg ved mine fjordheste.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder... |
|
|
Det ser ud til at hendes foderforbrug er på ca 5 fe daglig.
Du har et par muligheder enten at stige med leisure mixen til 1,5 kg daglig+ 1 dl olie.
Eller give omkring 600 gram havre + evt en dl olie + 40 gram surelimb (mineral og vitamin blanding organisk bunden fra brogården).En hest der skal have bygget muskler skal have ret meget ekstra fedtstoffer.
Vil lige fortælle at en hest ikke har godt af at blive loungeret mere end 20 på en dag, idet det skæv belaster ryggen og benene voldsomt.
Heste bliver belastet mest hvis de er i loungesnor, mindre hvis de loungeres løse.
Hilsen
Yankee
Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| longe 20 min |
|
|
Hej
Nu må i endelig ikke tro at hun løber forvildet rundt i longe. Når jeg skriver longe så er det fordi jeg bruger kapsun og longe line hun bliver longeret rundt ca 10 min herefter går/løber- men stadig i longe og med indlagte volter- vi med rundt på en mark på ca. 7 tønder land op og ned af barkker. men tak for foder rådene.
Hilsen Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet