Hej hej
Har lige flyttet min hest til et mindre sted, hvor hun skal et par måneder indtil hun kan komme op på rideskolen, hvor jeg har den anden hest (der er kværke deroppe, så kan ikke flytte hende derop som det ellers var planen).
Hestene på stedet går på 3 folde. For at komme hen til leddet til den fold min går på, skal jeg igennem en fold med to andre ponyer. Igår aftes var jeg nede og tilse hesten og sige godnat og skulle så igennem folden med de to ponyer.(hun kom igår, så det var første gang jeg var dernede alene). Ponyerne står ved leddet, men da jeg kommer ind på deres fold, lægger den ene pony straks ørerne tilbage, vender røven til og bakker hen imod mig. Da jeg stadig står ved leddet smutter jeg ud under hegnet. Ponyen vender sig derefter om og springer frem imod mig. Jeg stamper hårdt i jorden hen mod den, hvilket blot resulterer i at den endnu engang springer direkte imod mig med blottede tænder.
Jeg valgte at smutte under hegnet ind til min hest istedet, da det var sen aften og ikke et øje i miles omkreds... så ville ikke løbe nogen risiko..
Men hvad gør jeg hvis det sker igen? Må sgu indrømme jeg har respekt for den når den reagerer sådan. Nogen siger jeg må kyle en spand i rumpen på den eller tage en pisk med, men det er jo ligesom ikke nogen garanti for at den ikke "æder mig levende" alligevel.
Har ikke tænkt mig direkte at begynde at træne med ponyen, da den ikke er min eller mit ansvar... men vil da gerne kunne færdes på folden uden at frygte den angriber. Desuden skal min hest langsomt vænnes til græs på den fold hvor den går, og så vil jeg jo ikke kunne undgå at skulle færdes på dens mark..
hvad ville i gøre?