|
|
| Hvilken mineralkiks? |
| Forfatter:  |
Anna-S |
| Dato:  |
16-05-2008 20:02 |
|
Hej I år efter at have ædt salvimin grøn 2½ år i træk har Flicka besluttet at nedlægge veto mod de mineraler - ergo må jeg have fat i noget andet  Her faldt tanken på mineralkiks - det er nu engang 1000 gange lettere end en spand osv. Så frem med jeres erfaringer! Gode som dårlige om de forskellige produkter - jeg skal på indkøb engang i næste uge, indtil da må hun gå uden mineraler den kære hest. (Jeg har læst flere gamle tråde, men vil gerne høre nye meldinger.) Hilsen Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mineralkiks.. |
|
|
Jeg har prøvet flere forskellige styks. Dem fra salavana = AD for min hest. Hun nægtede at spise dem.! Mineralkiks dur ikke for mig, min hest vil ikke spise dem. Jeg er så nu gået over på vitamin fra BH, Det ryger lige ned så til det.
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppeღ - til døden os skiller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger........... |
|
|
mineral-vitamin kiks fra Eggerman, og de elsker dem. De er så nemme at fodre med som godbidder.
Med venlig hilsen Merete Shetlænderavl Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget vallak sælges, 1800kr. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låner lige tråden |
| Forfatter:  |
Stine (Ølgod) |
| Dato:  |
16-05-2008 21:54 |
|
Er der nogen der har erfaring med mineral kiks fra Viking? (fås i land&fritid) Undskyld forstyrrelsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vitamin/sommerkiks |
|
|
fra Marstall bruger vi, og hestene er rigtig glade for dem, og de er nemme at doserer alt efter hestens størrelse. De fleste af dem der købte sidste år, har allerede bestilt igen, samt nye kunder. Annette
Escapology T, til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !! Forhandling af GreenPower fra Dangrønt !! Folingsalarm udlejes !! sitecenter.dk/stutteri-taldorf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spillers..... |
|
|
Jeg har prøvet to slags. Dem fra Spillers minder om hestebolsjer, og hestene var meget glade for dem. Den ene var dog først skeptisk, men måtte jo smage dem, når nu den anden spiste dem med velbehag. Men min pengepung var ikke glad for dem. Synes de er voldsomt dyre. Salvanas kiks, puh bad, der er mine to gamle helt enige med Camillas hest. De kan IKKE spises. Den ene spyttede ud helt fra starten, den anden spiste 1½, og så var det slut. Og sidstnævnte manglede med garanti mineraler dengang og er ellers altædende og altid sulten. Men røre dem ville de ikke, kun hvis jeg smuldrede dem og blandede havre og melasse i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marstal |
| Forfatter:  |
sarmarras ♣Thor♣ |
| Dato:  |
17-05-2008 01:51 |
|
Jeg er også gået over til dem fra Marstal. De er nemmere og halvt så billige som Brogårdens Sure'n'Easy, som jeg brugte sidste år. Hesten er helt syg med dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salavana |
|
|
salavana s mineralkiks kan mine heste simpelthen ikke tåle, de får total tynd mave af dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjhskjhasdkjhaskjd |
| Forfatter:  |
Anna-S |
| Dato:  |
17-05-2008 08:21 |
|
Det lyder jo rigtig godt det her! Nu kan jeg i hvert fald sortere salvana kiksene fra - for jeg skal ikke risikere dyret ikke vil have dem eller får tynd mave af dem  Stine: Bare lån løs - jeg synes også det kunne være spændende at få svar på dit spg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pavo Aura |
|
|
Jeg er lige begyndt at fodre mine hopper med vitamin/mineral kiks fra PAVO, som hedder Pavo Aura. De spiser dem som var det slik 
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg Wraphø i småballer sælges på Djursland Kontakt mig via beskedcenteret eller mail Nærmere info på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjælp..... |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
17-05-2008 17:11 |
|
Kan jeg ikke få noget hjælp?? Winther - du skriver om mineral-vitamin kiks fra Eggerman - men mine evner rækker ikke, kan du ikke sætte navnet ind, et link el lign? Har fundet hjemmesiden, men kan ikke finde selve vitamin kiksene så aner intet om dem eller hvor jeg køber dem... Stine (Ølgod) - du spørger til nogle fra Land & Fritid, men hvor køber du dem? Jeg kan intet finde på nettet om disse på Land og Fritids side, og vores ansatte er ikke super duper til at komme med nye tiltag... Håber i kan hjælpe, for syntes det er en jungle at finde rundt i....
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Nu med 3 hunde, 3 katte, 3 heste samt om 1 måned 3 kalve... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min frieser |
| Forfatter:  |
marisis |
| Dato:  |
18-05-2008 11:29 |
|
spiser salvanas kiks med stor appetit og han har aldrig fået dårlig mave af dem. Jeg synes de virker helt fint. Men jeg ved også at mange heste hader dem, så er det bare rart jeg har en altædende basse.
Meum equus Felix est mea vita et meum amor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KKKKKKKK |
| Forfatter:  |
Stine (Ølgod) |
| Dato:  |
18-05-2008 12:16 |
|
Vibeke: De mineral/vitamin kiks fra viking har jeg fysisk set i en land&fritids forretning i Ølgod. Land&fritids hjemmeside kan man ikke bruge til en dyt. For at se deres sortiment skal man ind i en af deres butikker. Jeg handler det meste af mit foder samt diverse tilbehør i land&fritid, da det er det nemmeste for mig. Derfor vil jeg personligt gerne høre erfaringer omkring viking mineral/vitamin kiks inden jeg køber 4 kg. Lidt træls hvis de ikke smager hestene  Men ja, jeg giver dig helt ret Vibeke, det er en jungle... Derfor vil jeg også gerne holde det så simpelt som muligt og købe det hele et sted...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hejsa Jeg har før i tiden brugt kiks fra Salvana, som drengen spiste med velbehag... Og bolsjer fra skt Hippolyt, som han også spiste uden problemer...
Hilsen Christina Lykkelige ejer af en dejlig shagya dreng
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eggersman |
|
|
mineral bolsjerne har min fået og åd dem med stort velbehag,og syntes de fungerede fint. Hun går også fra alt foder og andet når hun kommer på græs, så tak for oplysningerne om salvana kiksene som jeg ellers lige havde besluttet hun skulle have.¨det er lidt for dyrt at købe en masse og smide halvdelen ud. står med en kvart sæk racing mineral som hun har fået i vinters og som skulle ha været udryddet men niks, efter hun er kommet på græs kan jeg rende hende med mit racing mineral.
Med venlig Hilsen Mette og Chanel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine (Ølgod) |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
20-05-2008 00:06 |
|
Tusind tak, jeg opsøger lige den nærmste butik 
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Nu med 3 hunde, 3 katte, 3 heste samt om 1 måned 3 kalve... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser |
|
|
Er der nogle af jer der har nogle ca. priser på alt det i nævner, bare så man kan sammenligne lidt. Ved i hvor meget i bruger på kiks mdl. ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har jeg... |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
27-05-2008 21:56 |
|
Så har jeg fået fat i de dersens mineral/vitamin kiks fra viking. Hypperne elsker dem, de er nemme og billige i brug, 8 kg koster 259 kr. og vores hypper skal have ml. 30-50 gram pr dag, så temmelig billige i drift... Tak for hjælpen 
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Nu med 3 hunde, 3 katte, 3 heste samt om 1 måned 3 kalve... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jahsdkhaskj |
| Forfatter:  |
Anna-S |
| Dato:  |
28-05-2008 10:06 |
|
Og jeg har droppet mineralkiks igen og holder mig til min salvimin grøn  For nu er hoppedyret på stald om natten - så så er det slet ikke svært at få hende til at tømme krybben for 100g rene mineraler i løbet af natten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkk |
| Forfatter:  |
Stine (Ølgod) |
| Dato:  |
28-05-2008 14:58 |
|
Jeg har nu købt 8 kg mineral/vitamin kiks fra Viking (land&fritid) og hestene vil gerne have dem.... De er billige så dem har jeg gode erfaringer med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viking |
| Forfatter:  |
Stine ☻Bine☻ |
| Dato:  |
28-05-2008 15:42 |
|
Hej Jeg bruger også Viking til mine heste, de er købt i Land og fritid. Jeg ser flere fordele: Mine heste elsker dem, de er lette at fodre og dosere, og så er de billige  Hilsen Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fkgjflkjglkgj |
|
|
Nogle der kan give et link til de der Viking? Efter hvad jeg kan regne ud holder sådanne 8 kg i ca 5 mdr og koster omkring 50 kr pr. md. Har idag kigget på Eggersman og det vil koste 90 kr, at fodre med pr. md og det er jo ikke helt lige meget . Men jeg kender ikke produktet Viking og vil gerne vide noget mere om det... Nogle der kan informere mig?
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viking |
| Forfatter:  |
Stine (Ølgod) |
| Dato:  |
30-05-2008 17:32 |
|
Som sagt er de købt i land&fritid. Deres hjemmeside oplyser ikke om deres produkter ligesom jeg heller ikke endnu har fundet noget om serien Viking på nettet. I Viking serien ved jeg at der blandt også er hvidløgsprodukter til heste, men som sagt kan jeg kun foreslå dig at opsøge en butik. Jeg er i øvrigt glad for vikings produkter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fhgjgjfhjgf |
|
|
Det vil jeg prøve i næste uge - idag købte jeg kun en lille prøve af Eggersman, da jeg ikke ville risikere at stå med en hel sæk han ikke gider æde - Så jeg kan da nå, at skifte til de noget billigere Viking...
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er en jungle!! |
| Forfatter:  |
ladydi |
| Dato:  |
30-05-2008 20:16 |
|
når man skal købe tildkud til sin hest der går på sommergræs, er det vigtigt at kigge på calciumindholdet (calcium-fosfor forholdet) i tilskuddet. for det meste er de billigste tilskud fyldt med calcium, et billigt bærestof i blandingerne. desværre er græsset også rigt på calcium, dvs calcium-fosfor forholdet (der helst ik skal ligge over 2), ligger langt oppe i det røde felt. det er jo især kritisk hvis man har heste i vækst eller drægtige/diegivende hopper. jeg har de sidste par år brugt blue hors sommer mineral, indtil der var en venlig sjæl der gjorde mig opmærksom på ovenstående, og derudover selen indholdet i blandingen. selen er noget af det mest giftige hesten kan komme ud for, der skal en relativ lille mængde til at forgifte den, så jeg har i god tro tildelt mine heste 3 dages dosis på en gang, i det håb (som blue hors siger) at de kan administrere det selv... hestene går jo efter om de mangler mineralerne, altså får de automatisk selen med indenbords... pyha, de overlevede  det man altså skal gå efter, er lavest muligt calcium indhold. men siger med det samme: så er det altså dyrt, da fosfor indholdet så skal hæves, og fosfor er jo altså rygende dyrt!! jeg ved at der er et firma der har kigget på hvordan man kunne lave en optimal blanding/kiks til heste på græs, selvfølgelig udfra de udsving der er ved at ingen heste har adgang til nøjagtigt det samme græs, og at det ville koste ca 8 kr pr hest pr DAG! hmm, skal vi bruge de billige produkter der pt er på makedet, og sige: så gør jeg da i det mindste noget, eller helt lade hestene være?? Ja jeg spø´r bare  det er en jungle...
Sælges: Welsh mountain vallak 3 år, ca 1.20 stg. Arbejde fra jorden netop påbegyndt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viking |
|
|
Ja jeg har også købt Viking fra Land og Fritid og der er da ikke udtalt begejstring mine kommer stadig ind og får aftensmad, så prøver at blande dem lidt i fodret, så de vænner sig til dem. Hilsen Jannie
Hesteboks udlejes til rolig fornuftig hest/pony, ikke hingst. Skal gå med 2 drenge (vallak) på 1 og 2 år. Store folde, tørt hele året. Græs hele året. Læskur. Eng. Alt inkl. kr. 1000.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| viking.. |
|
|
Hej. Kan man ikke købe viking i andre forretninger end land&fritid? For sådan en har vi ikke i Esbjerg ( så vidt jeg ved af)...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vitaminkiks |
|
|
Hej Anna! Jeg kan se at du har fået rigtig mange gode forslag, men jeg vil også gerne lige komme med et forslag.... lige som ovenstående er jeg enig i, at det er rigtig vigtigt at se på på fordelingen af vitaminer, mineraler og sporstoffer i vitaminkiksene, .... vi har alle en tendens til at vælge det billigste ( hvilket jo også er forståeligt ), men er det nu også det bedste ??? Jeg kan varmt anbefale Vitaminkiksene fra Mühldorfer... de er ikke de billigste, men rigtig gode. Dosisforslag er 1 tbl pr 200 kg Pris 117 kr for 35 stk. Jeg må sige at jeg blev lidt chokkeret da jeg læste at der var en der havde fået anbefalet at give kiks til tre dage på en gang...det kan jo give en overdosering og forgiftning, hvis ikke vitaminkiksene er lavet som depot.... . Håber du finder det rigtige  Venlig hilsen Annette
Forhandler af Mühldorfer produkter! Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler! www.sundtfoder.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|