Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Køb af hest med ledforandringer?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 22:45

Jeg er på udkig efter ny hest/pony, og er faldet over en, men ved ikke, hvordan man skal forholde sig til det, når der står, at den i forbindelse med bøjeprøve fik taget røntgen og der var forandringer i venstre bagben (nederste haseled), fik derefter en blokade og kan nu gå igennem bøjeprøve uden problemer.

Ved godt, at man som hovedregel ikke skal købe heste med "skader", men hvad betyder denne nu og i det lange løb?

Øs ud af jeres viden, tak :)

Minigården

0
0
Svar på denne tråd

Pas på....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 23:52

Tja jeg mener helt seriøst, at hvis man ønsker en hest man kan ride på, så skal man gå langt udenom en der ikke kan gå gennem en bøjeprøve.

Forandringer i røngten osv. behøver ikke altid genere hesten, men reagerer den på bøjeprøven - er der helt sikkert noget der generer den, og det er ret nærliggende at det vil komme til at stå i vejen for ridning, medmindre hesten går rent udenom bøjeprøven og man udelukkende ønsker at bruge den til afslappende skovture....

Så vær varsom.

0
0
Svar på denne tråd

Som tommelfingerregel
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 10:18

så køber jeg mig aldrig til problemer..de skal nok komme alligevel, sådan er det med levende væsner..

Jeg kunne aldrig finde på at købe noget der ikke var iorden i handelsundersøgelse og røngten.

Det er for dumt.

Desuden forsikrer jeg mine heste, og forsikringen tager ikke heste ind der ikke er clean i handelsundersøgelse..(hvilket er helt forstående)

Så nej led du endelig videre, og find en der går lige igennem røngten osv.. Der er masser af fine heste til en fornuftig penge, uden at de har div skavanker..det er bare om at lede og være tålmodig..(jeg er selv en af de heldige..)

Held og lykke med søgningen

Margit

En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07

0
0
Svar på denne tråd

blokade?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 10:23

Så vidt jeg har forstået er en blokade, i hvert fald hos mennesker, en lokalbedøvelse?

En hest som kun er rengående når leddet er bedøvet, ehm, hvad kan man bruge det til?

Netop at der er en forskel før og efter blokaden viser at der er gener til daglig.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Hunkat søger nyt hjem - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

nej tak
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 11:45

Hvis der allerede er forandringer i haseleddet, bliver det kun værre, så jeg ville ikke købe hyppen.

Og som Margit skriver er der masser af fine heste og ponier til salg som ikke har div. skavanker.

Pøj pøj med søgningen.

Elli

0
0
Svar på denne tråd

Forandring
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 11:51

Forandring i haseleddet, oftest = spat. Få helt præciceret hvad det drejer sig om. De kan skrive det så pænt, kan de.......

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider