Hej,..
Jeg ville også erstatte noget af det havre med roepiller.
Som der står længere oppe. dette er hentet fra st. hippolyt hjemmeside.
Fodringsanvisning
Afhængigt af arbejdsniveau, kropsvægt og individuel foderudnyttelse gives 700-1000 g daglig. Vedligeholdelsesbehovet for mineraler og vitaminer anses for dækket ved en daglig tildeling af 100 g NaturMüsli pr. 100 kg kropsvægt. Ved øget arbejde/stress øges mængden, eller der suppleres med eller skiftes til Struktur-Energetikum, International Sports, SuperConditon og/eller olie.
Til en 600 kg hest i let arbejde bør der således regnes med 700- 800 g pr. dag. Ved moderat til hårdt arbejde yderligere 100-200 g NaturMüsli eller et andet foder fra St. Hippolyts sortiment. Som supplement til korn vil dette give en komplet dækning af hestens behov for vitaminer (f.eks. Vitamin E med 1000 mg/kg), højtoptagelige sporstoffer og sekundære plantestoffer. Dækning af hestens samlede energibehov bør reguleres gennem de øvrige fodermidler.
Så hvis din hest arbejder meget hårdt vil jeg sige 1 kg-1,1 kg.
Hvis du syntes at müslien feder, hvorfor så ikke skifte müslien med en vitamin blanding. Jeg bruger Regulator compleate.
http://www.regulator.dk/index.htm
Hvis han vejer 600 kg. skal han have 500 g om dagen. En sæk koster 240 kr, så det er 180 kr om mdr.
Jeg foder Micado for 463,8 kr og 343,80 kr uden linamix
(helt præcist om mdr.) 
Han får Fiberlux basic 1 kg
RC 250 g (Da der også er vitaminer i fiberluxen)
300 g roepiller
500 g linamix. For ekstra huld og indholdet af omega 3.
Håber det hjalp lidt..
Mvh Birgitte
Fase balancer koster omkring 850 kr om mdr, med brogaardens fodervejledning med havre og lucerne..
ved 1.5 kg fase balancer 2 kg havre og 1 kg lucerne.