Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvor kræsen kan en pony være?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 08:21
Min blandingspony på 400 kg. elsker selvfølgelig sommeren og græsset. Når vi går over til vinterfodring går der ca. 1½ måned, så begynder han at levne. Han får masser af hø, ca. 6-7 kg. og spiser det gerne, men det andet foder går han fra. Sidste vinter gjorde jeg ikke det store ud af det, jeg regnede med at han ville spise hvis han var sulten, men han tabte sig bare.

Denne vinter har jeg så prøvet havre + på skift flere forskellige tilskudsfoder (selvfølgelig ikke på en gang). Det går han også fra. Så har jeg givet ham fuldfoder fra Tjørnehøj Mølle + e-vit. Det gik fint i 1 uge, nu går han også fra dét.

Han har hele tiden fået blandet olie i sit foder fordi han er for tynd, og han får ca. hver 2. måned en B-vit. kur.

Jeg har prøvet med majs og klidmelasse, det spiser han heller ikke efter et stykke tid.

Næste projekt er at prøve et andet fuldfoder.

Kan det passe at han skal have skiftet foder hver 14. dag?

Jeg har læste megamange indlæg om dette problem, men har ikke fundet løsningen til netop min pony.

Hans tænder fejler ingenting, og han fik ormekur i september og igen i sidste uge.

Jeg har to andre ponyer, der bare spiser hvad de får serveret.

Håber I har et par gode råd.

Hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 08:30

har du prøvet et pony fuldfoder fra Brogaarden. De har foderblnadinger som dufter godt med en masse urter.
imc
min højde passer til mig
det er min højde der ikke passer til min vægt
0
0
Svar på denne tråd

Kender problemet...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 11:04
Min gamle pony, som også er alt for tynd, har også fået olie blandet i maden. Den første uges tid gik det helt fint, og han spiste op som han plejede. Men så pludselig spiste han kun halvdelen eller måske endnu mindre. Så stoppede jeg med olien igen, og siden den dag har han spist op. Vil hellere undlade olien og acceptere at han er for tynd end jeg vil acceptere at han nærmest ikke rører sit foder.
Hvis du allerede har prøvet at undlade olien har jeg desværre ikke rigtigt nogle forslag til hvad det kan være...
Håber du finder en løsning!

Mvh. Anne Mette
0
0
Svar på denne tråd

godbidder
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 12:51
Har du prøvet at putte lidt forskellige lækkerier i hver dag? Gulerødder, æbler og lignende? Så er du fri for at skifte fuldfoderet ud, og han får lidt afveksling.

0
0
Svar på denne tråd

Tak, foreløbig
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 14:33
Til Inger: Jeg tror lige jeg venter lidt med Brogaarden pga. prisen, men ellers tak. Det kan jo være jeg bliver nødt til at prøve det en dag.

Til Anne Mette: Det kan da godt være det er olien, han ikke kan lide! Jeg vil prøve at tage det fra ham og se hvad der sker.

Til Marlene (Wision): Jeg har prøvet at give ham gulerødder oven i. Han er smadder god til at spise dem - og så nægte at æde resten....

Til alle: Efter at have læst en anden tråd (om alternativer til Brogaarden) vil jeg nu prøve Toprun. Det lyder som en lækker blanding, de bruger sorthavre og olie, og det skulle også give lidt mere energi.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider