Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

1 års fælder ikke..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 21:03

Hej alle kloge hoveder..

Jeg har en dejlig 1 års hingsteplag som stadig ikke fælder..synes det er lidt mærkeligt med det vejr vi har..

Han går ude hele døgnet men kan gå ind hvis han selv vil.

Hvordan kan det være og hvad ville i gøre? syns det er så synd han går og sveder hele dagen..

Hans legekammeret er i fuld gang.. Håber i har et godt råd?

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Hvornår er han født?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 06:55
Jeg har hørt noget om at hvornår heste fælder er afhængig af hvornår de er født på året.

Måske kan det være sygdom. Jeg kan ikke huske hvad sygdommen hedder - men der er en sygdom som gør at hesten ikke fælder eller fælder meget lidt.
Heste med den sygdom har også meget større tendens til forfangenhed.

Måske der er andre der kan fortælle hvad det er for en sygdom? Kan simpelthen ikke huske navnet.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 08:45

Han er først født den 6/6 2007 kan det være derfor han er lidt længe om det?

Hilsen Nina og en meget varm sort hest..

0
0
Svar på denne tråd

Vitaminer
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 09:41

Min søster købte for kort tid siden en plag som også havde rigtig meget pels tilbage. Dyrlægen gav den en vitaminkur (kan altså ikke huske hvad det hedder) Det boostede plagen, og nu har han næsten smidt alt vinterpelsen.

Så mit råd er at tale med en dyrlæge.

Hilsen Linda

Værelse udlejes i bofællesskab - Postnr. 2765.
Mulighed for opstaldning af hest på nabogården. Se præsentation for mere info :-)
0
0
Svar på denne tråd

Eller også
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 10:28

har han mange orm evt spoleorm.

Det havde min 1 års. og 3 dage efter ormekur smed hun overfrakken

Så aflever en gødningsprøve og se hvad den siger.

MVH Vipse

Egeskovgård

Bøgeflis til ridebane sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Min etårs.....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 11:16

Min etårs (født 17/6) var heller ikke meget for at smide vinterpelsen (der dog ikke var voldsomt lang) sidste år. Han fældede en smule og gik så istå. Gødningsprøven taget 23/5 sagde ingen orm (kun 25æg/gram), men han fik alligevel pga den unge alder, men det fik ham ikke til at smide pelsen. B-vitamin hjalp heller ikke. Men pelsen røg da i løbet af sommeren. I år har han været færdig med fældningen længe, men spørg mig ikke hvorfor det er anderledes i år. Faktisk havde han ifølge gødningsprøven mange orm i år.

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 15:06

Han fælder en lille smule på røven idag:) har lige fået ormekur for et par dage siden så kan være det kommer nu.. Køber nok en gang b-express til ham som hjælp..

Men tak for svarene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider