Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fold eller mundkurv
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:10

Min pony blev meget forfangen sidste år, derfor er jeg MEGET påpasselig i år og hun kommer pt. på fold max 2 timer om dagen.

Men jeg synes bare det er så synd for hende, at hun ska stå inde i det gode vejr, så jeg tænkte på at købe en af de der mundkurve som begrænser græsindtagelsen. Men det synes jeg også er synd for hende at gå med.

Sååååå, hva er værst: Boks eller mundkurv ???

Vi har desværre ingen jordfold.

Kærlig hilsen Marlene

Mor til Emil født den 16. januar 2007 og med termin 3. december 2008

Søger igen efter rigtig go part til Sam

0
0
Svar på denne tråd

Mine ene
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:14

pony går med mundkurven om dage på græs, og så er de alle 4 på jordfold med halm og wrap om natten.

Hellere det, end sidste og forrige år, hvor hun kun kom på græs 1-2 timer om dagen, og måtte stå på en jordfold og kigge på de andre æde græs.

Hun er/bliver meget overvægtig.

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

Opstaldning tilbydes nær Nykøbing F, se mere på min præs!

0
0
Svar på denne tråd

Klart mundkurv
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 22:54

Jeg ville helt klart forsøge mig med mundkurven. Min egen (store) pony var også forfangen sidste år, men ikke på vilkår, om han skal stå inde i så mange timer. Jeg har så jordfold, hvor han kan gå det meste af døgnet, og er ved at græsse forsigtigt ind -med mundkurv. Jeg regner ikke med at kunne lade ham komme på døgngræs, men bare nogle timer med mundkurven på i år, så er jeg glad. Men jeg har så også gjort helt op med mig selv, at selv om han har været syg, skal han stadig leve et så normalt hesteliv som muligt. -Det er et liv i en boks ikke efter min mening. Skulle det ske, at han bliver forfangen igen, bliver han aflivet. Ingen tvivl.

Så jeg synes, du skal gå efter mundkurven. Den fra Shires shop, der kun har et lille hul i bunden, begrænser jo græsindtaget ganske gevaldigt. Og så kan du jo stadig vælge at lukke den ind enten om dagen eller om natten.

Held og lykke med det.

Hilsner fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Jordfold
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 12:57
Jeg ville finde en jordfold/meget mager græsfold og så give noget halm ved siden af.
allerbedst ville det være hvis du kunne finde et sted, hvor der var en hest mere som ikke måtte komme på græs.

Jeg kender ikke så meget til mundkurve - men har hørt at de let gnaver hul.

Vi har også en som ikke må få for meget og han går på en meget mager græsfold, hvor der altid er lidt han kan nippe i. Hvis der er ved at komme for meget græs - smeider vi bare hele flokken på en dags tid og så er den bidt helt ned igen.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 15:47

med gnave mærke her.

Har også den fra Shires Shop, den er ganske fin. Har klippet hullet en smule større, så hun ikke sulter fuldstændig.

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

Opstaldning tilbydes nær Nykøbing F, se mere på min præs!

0
0
Svar på denne tråd

mundkurv
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:02

jeg er i gang med at rede en fjordhest han var meget forfanget eller hade været og så vejed han hold fast 740 kg nu har vi så fårt ham ned på 520 kg og han er blevet meget fin han har fået mundkurv på og er kommet på græs sammen med de ander så må vi se hvor slemt det bliver vi tager ham så over og vejer ham vær anden dag så vi kan se om det bliver for meget det er nok ikke næmt og se når man går op af den helle tiden.

men ind til vide ser det ud til at det virker for han kan kun spise 1/3 del af det han ellers ville køre ind og det ser ikke ud til at den gener ham

hilsen berit

0
0
Svar på denne tråd

Mundkurv
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 20:25

Min prus har lige fået sin mundkurv i dag. Han skabte sig i et kvarter, og besindede sig så og gik i gang med projekt græsning

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  09-05-2008 22:22

Jeg har ingen personlig erfaring med mundkurv, men synes da det er værd at prøve.

Det med at smide en potentiel forfangen hest på en nedbidt græsmark, kan faktisk også blive et problem, da dette græs er stresset og derfor producerer mere fruktan end græs med rimelig højde. Så på med mundkurven og ud på marken

hilsen Belinda

0
0
Svar på denne tråd

Mundkurv..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2008 22:31

Min travhest havde mundkurven på i 2 timer (!) så var den ødelagt..

Nogle der har erfaringer med en MEGET holdbar mundkurv? ;-D

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - BL.A. 3 SPRINGSADLER!

0
0
Svar på denne tråd

Kort græs
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 01:52

Jeg har nu erfaret at det med mundkurven fungerer knap så godt som håbet.

Min prus kan finde græs steder som andre heste ikke kan, og på en mark med 3 cm højt græs, er der for ham, rigtig meget mad. Jeg gav ham så mundkurv på og lukkede ham på græs der var ca 6-7 cm, men jeg tror det er for kort, for idag da jeg lukkede ham derud, prøvede han slet ikke på at græsse, og jeg ved han var sulten. Han har ellers gået med den på den mark i mange timer,dagen før.

Jeg tror simpelthen at græsset skal have en vis længde for at han kan få det ind i det lille hul i den, da han normalt er ret snu til at finde ud af at løse "problemer", især når det gælder mad.

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider