Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævet forhud??
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 19:21

Hej HN..

Nu er det jo sådan at jeg har en vallak på 2 år og jeg har ikke så meget erfaringer med vallakker og som overskriften lyder så synes jeg han virker hævet ved forhuden lige som om der er to "kugler" på hver side af hans tisser (og det skulle der jo helst ikke eftersom han er vallak ).

Det virker ikke ømt jeg må gerne pille og klemme og alt.

Nå men i får lige et par billeder. Så kan det være i forstår hvad jeg mener.

Så hvad mener I? ser det normalt ud, eller skal jeg give dr. dyr et ring på mandag?

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh Rikke

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville IKKE
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 19:48

Vente til mandag...

Illum

Forårs tilbud :-)

Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:20

Jeg ville også ringe til dyrlægen i dag........

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Vallak på 3 år sælges,har også en pony vallak til salg, de kan ses på hjemmeside...

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:22

det der ville jeg ha haft dyrlæge til med det samme og så skrevet om det herinde BAGEFTER dyrlægen havde været forbi!!

Søger Campingvogn billigt til leje 2-3 måneder

Skriv PB..

Så står Daphne på

Neble Hestepension

V/Anja Franken.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:23

også ringe idag..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

Forhudsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:32

Min venindes hest så også sådan ud, hun havde dyrlægen ude, der kunne fortælle det var forhudsbetændelse. Den fik noget afslappende, så de kunne komme til at vaske den ordenligt, og derefter en pencilin kur...

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 23:45

Mange tak for jeres svar.. Nu får jeg helt dårlig samvittighed men som sagt så har jeg altså stort set kun haft hopper i stalden og da han tilsyneladende ikke havde ondt så tænkte jeg det måske bare var mig, der var lidt hysterisk!

Men så må jeg jo have dr. dyr ud i morgen

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

1234356
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 06:43

sådan én har vi også haft i stalden engang. Han blev, efter dyrlægens råd, vasket med en lunken blanding af sæbespåner og vand. Vi dyppede en karklud i blandingen, og så var det bare så langt op som overhovedet muligt.

Efter 2 dage var hævelsen stort set væk. Det kan opstå, hvis vallakken ikke "hænger hele tissemanden ud", når han tisser.

Vh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

Og det hedder at de
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 08:38

Skafter ud :-)

Illum

Forårs tilbud :-)

Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!

0
0
Svar på denne tråd

min vallak
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 08:53

ser ligesådan ud når mitterne holder fest.. Han hæver af en allergisk reaktion.. Og selvfølgelig også fordi han skal holdes ren. Når insekterne kommer i større mængder smører jeg ham med kopattesalve, det holder mitterne fra forhuden. Da han ikke er helt vild med at blive vasket får jeg ham bedøvet når han skal vaskes. Igår fik mine så ordnet tænder og da han nu alligevel var bedøvet, vaskede jeg ham i samme moment. Jeg vil så sige at min dyrlæge siger

ALDRIG ALDRIG sæbe af nogen art ved kønsdelene. Bare rent lunkent vand. Men selvfølgelig er det smartest at tage dyrlægen med på råd.. det er jo ikke sikkert at din hæver pga. mitter. pøj pøj med det. mvh

Akademisk ridning en selvfølge.

www.lykkesager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 10:31

man må ikke vaske tissetrold med al, sæbe- det skal være vivag fra apoteket el lig som man ville bruge til en selv- det siger min dyrlæge i hvert fald. Enten kun lunkent vand ellers skal det være disideret intim sæbe.

Stor Henra Cayenne- totalvægt 1500 kg udlejes. skriv for info.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider