Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvor længe vokser hesten?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:38

Egentlig kunne jeg bare godt tænke mig at vide hvor længe hestens hoved vokser?

Jeg vil gerne købe en trense til min 2 års, han bruger cob nu som ikke er spændt helt ud, men blir lidt i tvivl om hovedet vokser mere, så han måske vokser ud af det?

Nu kun ejer af én hest - den skønne charmerende Skullerup´s Jackpot, som netop er blevet vallak ;-)

Flere billeder på min hjemmeside www.flick.com/photos/mdhansen

0
0
Svar på denne tråd

Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 00:03

Sidste sommer købte jeg en kapsun i str full til min 3 års hoppe. Nu er hun 4 år, og kan ikke klemme sig ned i den mere. Hun bruger nu ekstra full, og så bliver det hoved vel ikke større. Hun er en langsomt voksende koldblods hest, så mon ikke din stopper med at vokse når den er omkring 3 år.

Ellers må du jo ud og købe nyt.

Det skal jo helst passe. Du fik nok heller ikke str. 39 i sko da du var 8 år

Mvh Jane

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

0
0
Svar på denne tråd

he he he...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 09:37

nej det jo rigtigt det med skostr.

Var egentlig også bare nysgerrig, men selvfølgelig skal han have noget der passer, det klart Så jeg må bare vente med den dyre trense til han er udvokset

tak tak

Nu kun ejer af én hest - den skønne charmerende Skullerup´s Jackpot, som netop er blevet vallak ;-)

Flere billeder på min hjemmeside www.flick.com/photos/mdhansen

0
0
Svar på denne tråd

vokse..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 10:53

Det afhænger jo meget af racen hvor længe de vokser.

Så vidt jeg har hørt kan f.eks trakenere vokse til de er omkring 7 år.

Jeg kendte en der købte en 3-års trakener der var omkring 160, den endte med at være omkring 170cm - hver gang man så den var den liiige vokset lidt mere.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

jhaskdjhakjs
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 13:31

Min er vokset 1 hul i grimen siden sidste sommer (3 år og ikke ret stor full) - hun har brugt lille full sidste vinter og er nu i en normal full.

Sidste vinter var hun 2½ år. Om sommeren da hun var 2 år gik hun med en cob grime - den kunne hendes hovede ikke skrues ned i da hun var 2½ år - så den er smidt ud for længst og nu bruger vi kun full ;) (Evt. x-full i næsebånd..)

Var jeg dig ville jeg købe en billig trense som han passer nu - så gør det ikke så ondt i tegnebogen at skifte den..

Jeg har haft et billigt full hovedtøj til min fra hun var 2 år - det har passet med hullerne efterhånden som hun er vokset i modsætning til grimerne - dog røg pandebåndet på et tidspunkt - da det blev for småt.

Den dag i dag bruger vi stadig den gamle ramponerede trense til 100 kr fra hun var 2 år - men 2 nye er indkøbt og tages i brug så snart sadlen kommer ;)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 13:47

Jeg har erfaring med af vallaker vokser længer end hopper og hingste, jeg købte en knabstrupper han var som 3 års 171, da jeg solgte ham som 7-8 års var han 180, en anden jeg købte DV, var som 3 års ca 160 idag som 6 års er han 172. trakehneren som jeg har var som 4 års 172 er i dag 177 6 år. hopperne jeg har haft og har,har nået deres højde som 4 års.jeg købte en pinto som var 2 år og 156 i stang han voksede sig i stykker,da han var 4 målte han 171,han var ikke fodret korrekt som føl/plag. og måtte slagtes som 4 års.

Anja

4 årig fuldblods vallak 160-162 i stang, sælges.

rytter søges til 4 års hingst, han er 162-164 i stang.

ej tilredet.du skal min være 18 år, erfaring med hingste.

0
0
Svar på denne tråd

5´te og sidste år
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 13:49

de kan godt vokse meget lide i fem års aldern.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 21:03

Min haflinger/trakhener blanding blev købt som 3 års 147 cm - han voksede til han var 6 år hvor han var ( det er han selvfølgelig stadig ) 154½ cm.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 00:23

Min den gamle hoppe var 169cm som 3 års, og er kun vokset 3 cm siden, hun er 19 år nu, så der kommer nok ikke flere cm, hehe.

Den unge hoppe er vel 167-168cm, hun er 3 år nu, og hendes vækstlinier er stadig ikke helt lukket i bagbenene, så hun skal ha mindst et år mere at vokse i inden ridning råder dyrlægen os til. Men jeg tror bestemt ikke hun bliver større end den gamle, som er hendes mor.

De er begge renstammede trakehnere.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

stort set
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 17:12

alle heste racer vokser til de er omkring 7 år, der er ingen der er 100% færdige som 3 års... det er ikke alle der vokser så meget i højden efter de er 3 år men så sætter de muskler (gerne i forbindelse med ridning) og knoglerne færdig udvikles til de er omkring 7år...

Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber

Ledig Boks i Slagelse

Skriv for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider