Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jer der bruger Tectonic...!
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:50

Jeg gav fjordhesten en stribe igår da han er så irreteret over selv de mindste dansemyg - resten venter jeg generelt med til kvægfluerne kommer. Ham har jeg aldrig givet det før.

Han fik langs hele ryggen og idag har han så tør hud, sårskorper og voldsom kløe på det bagerste af ryggen. Jeg tror umiddelbart ikke det er tectonicens skyld da der intet er at se i sadellejet hvor han også fik. Vaskede ham ned og gav creme på.

Har nogen prøvet at hesten reagerer på det?

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Tectonic
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:03

Har ikke prøvet at hesten har reageret på det.. Men når man bruger den slags midler skal man ALTID lave en 24-timers allergitest, inden man bare bruger løs af det.. Det ved du nu..

Venlig Hilsen Sascha

Aka: Spørgejørgen

0
0
Svar på denne tråd

forsigtig
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 00:09

Enig med Sascha, da det ikke er godkendt til heste, da nogen heste ikke kan tåle det. Altid lav en test på et lille sted inden du giver hele dosen.

Jeg er glad for at bruge det, da det virkelig hjælper min gamle fjordbolle

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor testes?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 14:16

Hej!

Hvor på hestens krop er det bedst at teste om den kan tåle det?

Mvh Sanne

Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.
0
0
Svar på denne tråd

hvis det var mig....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 16:31

.... så ville jeg teste et sted hvor det ikke kom i vejen(læs sadelleje etc) men samtidig et sted hesten kan nå og klø sig så man bliver gjort opmærksom på om det er irriterende for huden og hesten...

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

vi har lige
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 08:33

givet hele stalden (14 heste) en tur, ingen har haft nogen reaktion på det. Vi har en lidt følsom nordbagge i stalden, hende testede vi ved at hælde et par dråber på haleroden. Da der ikke var nogen reaktion dagen efter fik hun også en tur.

MVH Maria

0
0
Svar på denne tråd

Tectonic mod mitter...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 10:48

Nogen her som ved om det virker mod mitter ?

Jeg har en pony som døjer med sommereksem pga mitter, og en anden pony som står med hævet forhud nu, sandsynligvis pga mitter...

Hvor længe af gangen virker det ? jeg har hørt en måned, men syntes det lyder længe.. :¤)

0
0
Svar på denne tråd

Ja det gør
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 11:45

Og bare fordi du finder en mdr. længe er det jo ikke ligmed at det ikke er rigtig

Det er GIFT og den slags har det med at virke længe.

Illum

Forårs tilbud :-)

Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!

0
0
Svar på denne tråd

Mysteriet løst....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:16

Jeg greb klipperen igår og fik klippet hele dyret i bund. Han kunne ikke fælde det hele selv med den fart varmen har på i disse dage og stod våd af sved på folden.

Flere steder på kroppen er hårløse, nogle steder kløet hul. Han har enten mitteallergi eller varmeksem den lille pus, så han er vasket i special shampoo og fået creme på.

Midlet er hældt ovenpå det der har været angrebet, for fortil i sadellejet er der ikke noget overhovedet. Så det kan ikke være en reaktion på midlet i sig selv.

Og ja burde teste først, men gør det ikke - glemmer det også selv.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:29

Hvad er tectonic, hvad virker det imod, hvordan virker det, hvordan bruger jeg det, hvor får jeg evt fat i det?? osv...

Hilsen Lene (og Imbert)
Nu med fjordhest !
De skønne gule er fantastiske !!
0
0
Svar på denne tråd

LeneRask
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:33

Prøv at se tråden lidt længere nede, der står nok alt du vil vide ;-)

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

orv ja..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:38

...så den også lige, takker

Hilsen Lene (og Imbert)
Nu med fjordhest !
De skønne gule er fantastiske !!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider