Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Cornucrecine hovfedt/olie ?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:05

Nogen erfaringer med dette hovfedt til tørrer hove ?

Sådan bøtte koster 200 kr og før jeg lægger pengene ud til det, vil jeg lige hører jeres erfaringer?

Samt, nogen som kan hjælpe mig. Jeg havde en gang en hovfedt, den var sådan grønlig i det, med planter og den lugtede netop også at sådan noget kamilie/planteart noget. Nogen som ved hvad den hedder og hvor det kan fåes? Synes nemlig det var super godt.

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Kender ikke
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:12

det hovfedt, men generelt er jeg blevet frarådet ( af smeden ) at bruge sådanne midler, da de forhindrer at fugten udefra kan trænge ind i hoven.

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

ggsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:15

Ja det er der jo så mange erfaringer og så mange forskellige meninger om - og derfor vil jeg helst ikke have en diskution om hvorvidt hoven har godt af det eller ej :)

Jeg vander og smør min hests hove, da de eller bliver hurtigt tørrer. Min smed fraråder mig også alm eldorado hovfedt til 50,- , men kvalitet hænger sammen :)

Derfor spørger jeg omkring denne da jeg har hørt noget om den skulle være utrolig effektiv og rent faktisk virke på tørrer hove :)

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

super produkt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:15

hele den serie er generelt rigtig, rigtig god.

Jeg bruger "daily hoof moisturizer" til mine heste, og det virker bare. Man skal først vaske hovene af, så der er noget væske at "binde med".

Jeg har dog overvejet at bruge solsikkeolie i stedet til hovene - det skulle have samme, fugtgivende effekt. Og selvfølgelig er prisen så også en helt anden.

0
0
Svar på denne tråd

ikke den
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:16

Kender ikke lige præcis det produkt, men et andet fra samme firma. Det blev brugt til en pony med ekstremt dårlige hove. Flossede, og tabte sko hele tiden. Der hjalp det gevaldigt. Det skulle så smøres i kronranden.

Så umiddelbart tror jeg det er godt.

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

ikke hovfedt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:21

Jeg bruger gennerelt ikke hovfedt, men har også hørt at solsikkeolie skulle være lige så godt. Og det koster en 10ér i Netto

I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring.

Så i må bære over med mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Har også
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:26

haft gode erfaringer med torskelevertran - men træls at få på hænderne....

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

gsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:31

Okay, tak for jeres svar :)

Jamen så sku jeg måske bruge med noget solsikkeolie først og se om det kunne hjælpe inden dette dyrer produkt :)

Gennemfugter og vasker i bar hovene godt og så smør lidt med solsikke olie derefter?

0
0
Svar på denne tråd

Tørre hove
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:38

Hovfedt er noget af det værste for tørre hove, da det ikke tillader fugten at trænge ind i hoven.

Brug i stedet (hov)olie.

Man vasker simpelthen bare hestens hove eller endnu bedre lader den stå i vandbad, hvorefter olien pensles på.

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

gsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:12

Ja, jeg er skam klar over at man ikke bare smøre hovfedt på en ufugtede hov samt at vand er noget af det bedste til tørrer hove :) Men for at vandet ligesom bliver og fugter hoven - vil jeg prøve med noget solsikkeolie inden. Tak.

0
0
Svar på denne tråd

forskellen er
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 23:16

at vasker man hovene og smører dem med fedt/olie... ja så holder det vandet inde, men også fugt udefra holdes ude... det kan man så beslutte om man vil... Det produkt Sandra viser, øger (som det eneste på markedet tror jeg) blodcikulationen i hoven og giver synligt forbedrede hove... det smøres ikke på hoven som alm. fedt, men i kronranden...

hvis hesten har tørre hove så er det en ide at stille den i vand bad, dvs sætte dens fusser i baljer, så hovene kan trække noget vand ind... og så efter følgende ville jeg ikke smøre noget på, andet end Cornucrecine i kanten af hoven...

Jeg har selv brugt dette og udover det bruger jeg, hvis hesten skal til stævne, blue horse hov creme dagen inden, for så får den flotte hove :) :) men det er altså kun fordi det ser godt ud...

gode sunde hove for en hest også af korrekt fodring, beskæring og en god fold... :)

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider