Hvor meget skal jeg mon regne med, at min knap 2-års DV vallak cirka vejer i forbindelse med dosering af ormekur? Han er vel omkring 162, langbenet og slank/smal. Der er slet ikke så meget krop i ham, som i storesøsteren.
Mine heste har vist misforstået noget mht de orm . Ifølge vejledningen i hæftet udskiller voksne heste flest æg om foråret og ungheste flest om efteråret. Ham på 2 er på 1300 æg/gram nu mod 350 i oktober. Moderen er på 0 for tredie gang i træk. Den gamle på 18+ havde 1800 i efteråret mod 0 nu!!! Og hende på 3 følger så lidt "vejledningen" ved at have 425 i efteråret og 125 nu.
Det er meget svært at gætte på, det er jo lidt som at gætte vægten på grisen på markede uden at kunne se grisen
Det vil være bedst hvis du købe dig et vægt målebånd, så vil du få et noget mere nøjagtigt tal, end hvad vi kloge hoveder kan prøve at gætte os frem til.
Men mit gæt vil være 400-450 kg, glæder mig til at høre om jeg vinder grisen
Louise med Meister drengen!
ღ ღ Chess - For evigt elsket og savnet ღ ღ
Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for mere info.
Dit gæt ligner mit . Kan sådan et målebånd i det hele taget bruges på en hest, der ikke er færdig med at vokse? Storesøster regner jeg bare med at give hele sprøjten til 575kg hest. Hun er noget mere kraftig og kunne også godt tåle at smide nogle kilo.