Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Væske i benene
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 22:10

Hvis en hest har væske i benene, nederst på piberne ca 2-3 cm, er det noget man skal være bekymret for?

Det er i alle benene, en hest jeg har været ude og se på, og måske vil købe...

Den har ikke været halt og bliver redet hver dag.

Hvad kan det være?

Mvh. Maibrit.

Autostol 0-13 kg sælges

Hubertus combisadel sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hævelse
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 22:42

Generelt forårsages sådan en let hævelse (formoder det er blødt?) af lidt dårlig cirkulation i benene og hos langt de fleste heste med sådant, kommer det efter fx overnatning i box, når så hesten kommer ud og rør sig på fold/ved ridning forsvinder det,det kan også være lidt forderbetinget. Hvis hævelsen forsvinder ved bevægelse ville det ikke bekymre mig så meget.

Har hesten det derimod når den fx hentes på fold og altså allerede har været i bevægelse villejeg bekymre mig mere om der var mere alvorlige årsager til hævelsen.

Er hævelsen hård vil jeg også være mere usikker på om det er harmløst.

Men anyway, jeg formoder, at du vil have hesten dyrlægetjekket før du køber!? Så må du jo spørge ham/hende. Men det er godt hvis du allerede der kan fortælle om hævelsen falder ved bevægelse eller ej.

Held og lykke.

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

galle i seneskederne
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 08:12

der er højst sandsynligt tale om seneskedegalle. Mange heste har tendens til galle i seneskederne hvis de står meget inde. Ældre heste(over 8) og heste som har dyrket konkurrence på højt plan kan også havde tendens til seneskedegaller.

Hvis hesten ikke er halt og ikke reagere på bøjeprøve, er problemet rent kosmetisk. Så det generer ejeren mere end hesten.

nogle heste kan også hæve op i benene ved foderskift, overfodring eller tilvænning til græs. Igen, er hesten ikke halt, er det uden betydning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider