Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Svær at holde huld på (fjordhest)
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 08:21

Min 3-års fjordhoppe er mig en gåde. Hun er egentlig harmonisk nok at se på, men jeg synes godt hun måtte veje 50 kg. mere, især her inden hun skal igang med tilridning.

Hun har næsten fri hø-bar, og derudover fodrer jeg med spillers cool mix og fiberlux.

Burde jeg skifte over til et mere fedende foder, og evt. hvilket?

Hun er ikke syg, har ikke orm osv.

Hun vokser selvfølgelig stadig, og ser somsagt egentlig meget godt ud, men vejer altså kun lige nok

Nanna Hyllested

Med den kommende stjerne

Stald Kiels Krønike

0
0
Svar på denne tråd

De har bestemt bedre af...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 09:25

.. ikke at fylde for meget, så det ville jeg tage helt roligt. Hvis du synes at hun bruger for meget krudt på at vokse og ikke kan fyldes ordentligt ud, så ville jeg da i stedet vente med tilridningen. Der er vel ingen der siger at hun SKAL tilrides lige nu og her, hun er jo kun 3 år gammel :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Sif....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 09:51

Min vallak lignede som 3-års en havelåge; han fik lov at fede den på græs sommeren over, hvilket allerede hjalp meget, og blev gjort ryttervant i nov.

Redet let, primært i skoven, frem til august året efter, hvor vi så gik i gang med egentlig træning; på det tidspunkt var han blevet 7-8 cm. højere - og dobbelt så bred....

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

nå jo men
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 10:11

hun ser jo netop godt ud, sådan som jeg gerne ville have hun så ud når hun bliver ældre.Jeg vil bare gerne have lidt ekstra på, når nu hun skal til at lave noget. Det kommer selvf. til at hjælpe når hun kommer på græs.

Hun skal stilles til kåring i Juli,hvorefter hun får gro-tænke-pause

Nanna Hyllested

Med den kommende stjerne

Stald Kiels Krønike

0
0
Svar på denne tråd

Hun behøver da ikke...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 10:49

... være tilredet for at stille til kåring.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

nej den
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 10:53

er jeg med på.

Jeg har gode erfaringer med at tilride som 3-års og så lade dem stå, hun ser somsagt færdig ud - jeg ville bare gerne have en smule mere sul på hende. Det har jeg forsøgt hele vinteren, uden synderlig store resultater

Jeg vil selvfølgelig ikke lade hende blive tilredet hvis hun ikke var/er klar

Nanna Hyllested

Med den kommende stjerne

Stald Kiels Krønike

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også selv en
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 17:07

Som har haft problemeer emd og tage på, men nu er han også noget ældere end din, men det han har fåer her hjalp meget hurtigt. Lucerne med melasse. spillers har også en som de bruger til hopper med føl men jeg kan ikke lige huske hvad den hedder men den er også go til når de skal tage på.

Jeg håber at du kan bruge svarne.

Mange kærlige hilsner Jannie og Ringo {> {>Ringo er bare den Sødeste og dejligeste hest på denne jord. Tjek også lige min præs.

0
0
Svar på denne tråd

havd med
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 20:13

at give 3 dl olie dagligt? det bør give noget mere huld når hun skal stilles til kåring... den skal jo også være pæn når den skal kåres :)

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Nanna
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 22:12

Krønike må gerne låne noget af Damask's huld skulle jeg sige fra ham af. For så kan han få lov til at spise mere.....

Victorias den røde pony fik også kun cool mix, men nu har jeg i et stykke tid givet halvt det og halvt en melaaseholdig foder. Hun er tydeligvis blevet mere rund hvilket hun sagtens kan bære. Samtidig giver jeg hende lucerne - groft direkte fra minibiggen (altså ikke i ubegrænsede mængder...)

Min plag på 2 får fase 2 fra (åh hvad er det nu det hedder) og lucerne og hun er nok lidt til den gode side........

Glæder os til at se hende til juli;=)

Bettina.....

medlem af de altid støttende mødre på langsiden

Opdrætter af Højbjergs Bright star - nykåret avlshingst nu i Irland

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 12:04

Måske du skulle tilføje Lucerne til fodringen...?

Hilsen Helene

Citat: I nøden skal man kende sine venner. (Ukendt)

Citat: Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig. (Ukendt)

0
0
Svar på denne tråd

Ser dejlig ud
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 13:34

Hvis hun ser ud som på dine billeder,så er hun da helt perfekt.

Mangler hun noget er det en smule muskler,men dem kan du jo ikke fodre dig til alene..

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

Næsten nye læderridestøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider