Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hovbyld = hævet ben.?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 19:56

Min hest fik i torsdags nye sko på, han begyndte at bløde under beskæringen af venstre forhov (skal rettes op), han fik sko på og i dag da jeg så tog ham ind fra fold var hans venstre forben hævet og hesten halt.!

Dyrlægen kom ud og konstarede hævet ben, varm hov og at hesten ellers var sund og rask.. Jeg skal nu give medicin i tre dage i kroppen og bade hoven i sæbevand..

Jeg plejer normalt at stole 110% på min dyrlæge, men denne gang er jeg bare i tvivl om dianogsen..

Hævelsen er kommet på 4 timer og da jeg gav ham fodbad, fandt jeg et lille bitte sår, så kan det være det lille sår der er synderen og ikke en hovbyld.? For når jeg læser om hovbylder, står der intet om hævede ben.. Men hvis det er såret, så er det vel også unormalt at hoven er varm.?

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 20:19

Jeg synes du skal ringe til din dyrlæge igen, og evt. bede ham komme ud. Du kan jo altid spørge ham i telefonen, om det er normalt at benene/benet hæver?

... sagde Yamit. :)

"Den lille båd drev blidt hen over søen præcis på den måde, som en bowlingkugle ikke ville gøre"

0
0
Svar på denne tråd

Benet..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 20:23

var jo allerede hævet da dyrlægen var der i dag, så han har jo set det..

Men hvis det er mere hævet i morgen tidlig, så ringer jeg nok lige og hører om det er normalt..

0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 21:20

En hovbyld kan sagtens give hævet ben. Hvis hoven er varm er det nok mest sandsynligt at det er en hovbyld. Men hvorfor ikke ringe til smeden, så han kan sikre at der er åbent til hovbylden.

0
0
Svar på denne tråd

Min stod
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 22:30

med hævet ben og hovbyld forleden. Hun havde også 40 i feber, hvad dyrlægen aldrig havde oplevet før, så ja, alt kan ske med hovbylder.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

det kan være begge dele
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 00:03

både såret der giver varm hov + hævet ben, men også hovbylden der giver hævet ben... så giv det et par dage og se hvad der sker... sæbevandet vil jo trække betændelsen ud, samt antibiotika til at slå det ned... og så rens såret, så det ihvertfald ikke er det der generer hesten...

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Det skulle..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 12:31

ikke undre mig at det er begge dele der plager hesten..

Imorges var benet yderlig hævet, ringede til dyrlægen der sagde at det var normalt, dog hvis det hævede yderligere, så skulle hesten have noget mod hævelser..

Men da jeg tog ham ind fra fold, var det næsten væk og han er ikke halt mere.. Så et eller andet må jo virke..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider