Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

er det en handelsfejl??
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 12:22

Min nye hest løber under hegnet, når man vil tage andre heste ind-eller prøver at løbe med ud, når hegnet åbnes.

Jeg har kun skrevet ejerskifteerklæring med sælger.Det er 12 dage siden jeg købte hende.

Kan dette betegnes som en handelsfejl, der kan få handlen til at gå tilbage???

Jeg er nemlig meget ked af den opførsel og de andre er blevet bange for at tage heste ind.

0
0
Svar på denne tråd

det tror jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 12:28

Nej det tror jeg ikke. Det kan jo være at du skulle lave dobbelt hegn med masser af stød i, så løber den nok ikke igennem :-) Måske er den stresset, hvis du lige har fået den.

0
0
Svar på denne tråd

Hegn..
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 12:31

Nej det kan ikke betegnes som en handelsfejl.

Hesten er måske bange, og prøver at komme væk.

Når man så lukker ind kan man jo evt. tage din ind først??

Hvis det kun er 12 dage siden du købte den, så skal den bare falde til. Den skal vænne sig til de nye ting.

Gør evt. som Line siger. Sæt noget mere strøm i, og evt. dobbelt hegn.

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

Som skrevet i
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 12:40

en anden tråd tror jeg desværre ikke at den går ind som handlesfejl med mindre du kan bevise at den har gjort det hele tiden. (også det sted hvor den kommer fra) Så kan det være den evt. går. umiddelbart mener jeg jo at det er noget man SKAL oplyse men jeg tror ikke du ville vinde en sag på det..

Hvis det hegn den går under slår med FULD styrke og der er 2-3 tråde på så BØR den ikke gå under..

Hvis der ikke er strøm nok på kan man ikke forvente andet end at den vil gøre det!!

umiddelbart lyder det lidt som om du søger en grund til at få handlen annuleret?? er den købt privat eller ved en hestehandler??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 13:51

Nej det er ikke en handelsfejl, der er nogen ting her i verden det ikke altid er lige nemt, men derfor behøver man jo ikke give op.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Vallak på 3 år sælges,har også en pony vallak til salg, de kan ses på hjemmeside...

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det er ikke..
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 14:06

... en handelsfejl - det er såmænd en meget almindelig reaktion på den stressende oplevelse, det er at blive rykket op med rode og placeret i en ny stald med nye, fremmede heste og nye, fremmede mennesker.

De fleste heste falder til ro i løbet af et par måneder.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

Mit råd....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 14:46

tag den ind først, indtil den er faldet til.

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

handelsefejl
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 14:53

Dyr er kloge og da jeg også har læst anden tråd,,tror jeg simpelthen den stakkels hest kan mærke den er uønsket!!ja undskyld jeg siger det,,men syntes det er synd,,nyt hjem og den trænger til lidt forståelse

0
0
Svar på denne tråd

Adfærdsterapeut
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 16:12

Få fat på en adfærdsterapeut der kan hjælpe dig med problemet.

Husk der er altid en årsag til at hesten reagere som den gør. En hest er desuden også længe om at falde til et sted.

Jeg kan anbefale dig at ringe til Tina MJ. Det er ikke sikkert hun kan komme til Fyn for at hjælpe dig, men hun vil kunne guide dig enten over telefonen eller anbefale dig en i nærheden der kan hjælpe.

Du kan finde tlf til hende på hendes hjemmeside her http://www.hesteforstand.dk/

Som en anden skriver har din hest brug for forståelse. Men det kan være pissesvært hvis man står i en situation som din, hvor mange i stalden muligvis syntes din hest er umulig og inddirekte du er en dårlig opdrager. Så søg hjælp hurtigst muligt for dig og din hests skyld.

Pøjpøj.

Mvh Maiken

0
0
Svar på denne tråd

adfærdsproblemer
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 16:27

Da jeg købte Rico for et år siden, stod jeg pludselig med en hest med en rigtig træls baggrund og han havde mange adfærdsproblemer. Jeg gav ikke op, men det tager tid. Selv efter et år er der stadig mange ting der fortsat skal arbejdes med, og det vil der nok altid være med en hest som ham. Jeg syntes du giver for hurtigt op, vent og se tiden an. Den skal nok lige have 1-2 mdr. til at falde på plads. Hvordan er den ellers?

0
0
Svar på denne tråd

Adfærd
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 17:46

Jeg har selv for et par måneder siden købt en ny hest, som i bund og grund egentlig er meget flink og rar. Men den er en total hystade på folden og kammer helt over, når der mangler nogen af de andre heste i stalden - dvs. når hele hendes flok ikke står i stalden.

Det er jo selvfølgelig lidt træls, men heldigvis står hun opstaldet i en meget lille stald, hvor ejeren er af den mening, at det kan vi selvfølgelig vænne hende til med tiden.

Hun blev efter et par dage lukket ind i den flok hun skulle gå på fold med og de fandt hurtigt ud af, at de skulle gå udenom hendes bagben. Og så var det problem løst.

Nu arbejder vi så med, at vænne hende til at hun sagtens kan stå inde uden at alle de andre fra hendes fold behøver stå inde i stalden. Igår tog jeg hende ind sammen med en pony fra en anden flok, så hun ikke stod alene og efter 10 min. var hun helt rolig og jeg kunne sadle op. Under ridning er der aldrig problemer.

Idag lukkede vi så alle hestene ud fra morgenen af, og hun stod så inde sammen med ejerens vallak, da vi ville ride fra morgenen af. Hun slappede ikke rigtigt af idag, men det gik uden at hun flippede fuldstændig.

Næste skridt når hun slapper af med at komme ind uden alle de andre, er at tage hende ind selv. Det er lidt belastende altid at skulle have en selskabshest med.

Så jeg tror egentlig bare du skal slappe af og arbejde lidt med tingene, når hun er faldet til.

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

Løsning
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 17:55

Synes også det lyder som en undskyldning for at ville aflevere den tilbage. Vil mene det er et problem med ret enkelt løsning -dobbelt tråd (som efter min mening burde være lovpligtigt) og masser af strøm.

Og så hav lidt forståelse for den. Som andre siger kan det godt være en lidt traumatisk oplevelse at blive flyttet. Måske den bare skal have hjælp til at føle sig tryg.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Gratis part søges til Lerano (Fyn)

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hvis du er så træt af den
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 19:42

som det fremgår af de to indlæg jeg netop har læst fra dig. så ville jeg da ringe til sælger og sætte denne ind i situation. er den købt ved privat vil de garanteret være kede af at deres elskede musse ikke har fået en ny mor der elsker den overalt på jorden, de vil nok gerne hjælpe dig med at finde en løsning.

er den købt ved en hestehandler kan man tit levere den tilbage og købe en ny samme sted.

hvis ikke du kan slippe af med den ved sælger, ja så må du jo sætte den billigt til salg og håbe at komme af med den hurtigt, alternativt sætte den af ved en hestehandler. ingen er jo tjent med at have en hest de er så trætte af efter så kort tid. hverken hest eller rytter. Så se du bare at få skippet den ud af stalden.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Hvad ligger jeg her for? Vi ligger hér som om vi havde en mulighed for at nyde en rolig stund

Venter jeg på at blive lidt ældre? ...

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 20:24

Hvis det ikke er en hest du mener du kan blive glad for,og det lyder det ikke til, synes jeg du skal se at komme af med den igen, af hensyn til både dig og hesten.

Hvis du ikke har en aftale om, at du har den på prøve noget tid og så kan levere den tilbage, hvis i ikke dur sammen, må du selv se om du kan sælge den eller finde en, at bytte med måske.

Anni

Heldige ejer af en palomino

miniature hoppe.

Fordi farven også betyder noget!

0
0
Svar på denne tråd

En handelsfejl..
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 20:51

kan man jo dybest set godt kalde det - det er da i hvert fald en fejl, at du har handlet den hest..

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

ikke en handelsfejl
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 21:27

Jeg kendte en pony der også gik gennem hegnet, og det var lige meget hvor meget strøm der var i hegnet, eller hvor mange tråde. Skulle faktisk lave hegnet hver dag. Men det var også lige efter den var blevet flyttet til et nyt sted. Det gik over efter en måneds tid, og der var ingen problemer siden.

Men som andre også siger, den skal føle sig velkommen og så hjælper det også hvis man kan tage den ind som den første, eller snakke med de andre i stalden om at være ekstra opmærksom på den når de trækker andre heste ind og ud så den ikke bliver for ophidset

mvh morkaren

0
0
Svar på denne tråd

der skal noget
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 00:42

mere strøm på hegnet!

jeg døjede hele sidste sommer og vinter og også her i foråret med at 3 af vores ville stikke af igennem hegnet. de ødelagde ingen ting de havde bare fundet ud af at de godt kunne holde ud at få 3-4 stød når de var på vej ud.

så var der heldigvis en klog mand der gav mig at fif til at få meget mere strøm i hegnet, med den boks jeg havde i forvejen.

og siden den blev lavet om til dobbelt strøm styrke- ja så holder alle mine sig pænt på den rigtige side af hegnet.

også selvom de går hingste på folde op til hinanden!

og oven i det har vi en løbegang så ikke alle hestene står ved leddet og vil ind (ud ) på samme tid.

pøj pøj med det- en handelsfejl er det ikke- sikkert bare lidt stress fordi den er blevet flyttet.

god all round hoppe på 155 sælges eller byttes med hvid araber hoppe eller hingst. højde,alder og uddannelse underordnet.

0
0
Svar på denne tråd

kunne det
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 09:51

tænkes at grunden til hun gør dette er at hun har laveste rang i flokken og derved ikke syntes at det er hyggeligt at være på folden med de andre heste, de kan jo være rimelig barske ved hinanden..

Hvor mange heste går hun på fold med, hvis det kun er i forbindelse med ind-og udlukning mener jeg at det er lidt opdragelse om hvordan det lige er at man som hest kommer ind og ud af folden hun mangler

Som du skriver i på din præs. løb hun ud af folden den 1 dag hun blev lukket ud..var hun sammen med de andre heste eller alene ?

En handelsfejl er det bestemt ikke.

Hvordan har du det selv et nyt sted, nye mennesker som er meget påtrængende og du har ikke en eneste du kan allierer dig med el. et sted du kan "flygte" hen ..hmmm tror at de fleste af os vil føle sig lidt usikre.

Hilsen

Lizzi

.

0
0
Svar på denne tråd

I er vel nok alle kloge...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 15:20

Jeg har lige læse jeres svar igennem. Sikke noget sludder....

Jeg lukker denne hest på fold hverdag og fra den første dag er den gået under hegnet. Nu er der påsat 3 tråde og der er fuld støm på anlægget bare spørg de andre heste på folden... Men denne lille hest er så tykhudet at den ikke reagere på stød!

Som nævnt gik den under hegnet den første dag og den løb i fuld galop afsted ud på vejen igennem 2 afluk. Og direkte mod meget trafikeret vej. Politiet blev kontaktet men heldigvis fandt vi hende tilsidst og ingen var kommet til skade, men tænk hvad der kunne være sket.

Jeg er 100 % sikker på at denne lille hest har lavet dette nummer før og at sælger ved det men bare ikke har ville oplyse om det ved salget.

Havde hun bare gjort dette, kunne vi have taget vores forholds regler som vi har gjort nu.

Men lad dog være med at komme med en masse påstande om manglen kærlighed og stres når I ikke kender hesten, det gør da bare ejeren ked af det.

0
0
Svar på denne tråd

handelsfejl
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 15:28

Jeg tror nu mere folk skriver det fordi der så vidt jeg har forstået har været oprettet en anden tråd om at ejer ikke følte det var den rigtige hest...tror nu bare folk syntes det er synd for hesten at allerede være uønsket tykhudet eller ej

0
0
Svar på denne tråd

utroligt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 23:43

Det er da helt utroligt,hvad nogle mennesker vil sende hesten tilbage på.

Du har haft hesten i 14 dage og så giver du op...Hvis det virkelig er hesten for dig,så finder du en løsning.

Det kan være,at du skal træne foldtid med den..Med det mener jeg,at du går med den på folden evt.i træktov og så lære den,at den ikke skal smutte under hegnet.

Hvis ikke du orker,at "bøvle" med hesten,så sælg den videre..

Det er ikke en handelsfejl,som du kan hænge sælger op på..

..Øv jeg bliver så harm over diverse "handelsfejl" nogle mener,der berettiger dem til at returnere hesten....

0
0
Svar på denne tråd

Tak for kaffe
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 13:16

Pauline: Hvis I mener at det er en handelsfejl og at hoppen altid har gjort det syntes jeg at i skal konfrontere sælger med det

Hvis hun forsætter med at gå igennem hegnet, kan en jernkæde i grimen være en løsning, det lyder barsk og ja hun får et ordentlig smæld fra hegnet..men det kan jo være at det er det skal til på en lille tykhudet hest..det virkede på en plag som vi havde..

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd

sælger
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 15:31

sælger er skam blevet kontaktet og nægter at hendes lille pusling har gjort det før...endvidere spurgte jeg om hun ville tage hestent tilbage så hun kunne finde den et bedre hjem-hun har trods alt haft den i 7 år-men det ville hun ikke.

Hvis kemien mlm hesten og mig var perfekt og alt andet var rosenrødt ville jeg selvfølgelig ikke overveje at sende den tilbage på grund af at den løber under hegnet....men alt går ikke godt...og det er derfor jeg ville høre, om det kunne være en handelsfejl.

Lige nu bliver hun ude på folden,-lige indtil man vil tage en anden hest ind-så kommer hun og prøver at løbe igennem.

Og nej-de andre kan ikke tage hende ind først...hun løber væk fra dem når de prøver at få fat på hende.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 16:21

Selvfølgelig nægter sælger da alt-det er jo klart!!

Hun er sikkert udemærket klar over at indrømmer hun det,så hænger hun på den enten ved at måtte tage hesten tilbage eller gå ned i pris...

Hvis det er tilfældet at den har gjort det da hun havde den.

Vi havde engang en pony stående i stalden og jeg tror ikke han synes at det var fedt at komme som ny og slet ikke kende nogen af de andre... Det skal lige siges at han er omkring 143 og de andre heste er fra 155 cm og opefter...

Han løb også ofte under hegnet-stød eller ej!!!

Han stoppede en dag med at gøre det... Nok fordi han faldt mere og mere til..

At han så siden senere hen er blevet solgt fordi han var for stærk for sin ejer,det er så en anden sag...

Den dag i dag bor han et godt sted og har det godt.

Jeg synes at hvis du,efter at have snakket med tidligere ejer,stadig ikke synes du orker den og i generelt ikke passer sammen,ja så sælg den som hygge hest alt efter alder,hvad den kan osv og så sælg den et par tusinde lavere end du havde regnet med...

Men var det mig,så havde jeg nok givet hesten en chance..

Som andre siger: hvordan har du det selv med at komme ud et sted hvor du ingen kender og alle står i krogene og kigger på dig... Har du så ikke også lyst til at løbe væk,hvis du føler dig skidt tilpas og uønsket??!!

Håber du/i finder en løsning....

Ejer af:

Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah.

Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino).

R.I.P. Yucca pige

Opstalding tilbydes i Maribo på Lolland... Læs mere på præs. ...

0
0
Svar på denne tråd

Sælg den
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 17:14

og sig det til gamle ejer først- hvis du skulle tabe penge på den- må du tage det hele lidt som en oplevelse- kontakt advokat hvis du vil kører en sag- men det kan blive langvarigt og dyrt- så heller se at komme af med hyppedyret med et tab..

MVh Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 20:37

Det tror jeg bestemt ikke.

Det er bare med at træne heste til at vente..

Hesten har jo ikke en skade eller anden fysisk fejl.

Ved stadig ikke hvorfor jeg er ejer af en Fjordhest???

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 12:27

Imponerende hvad vi sælgere/avlere skal stå model til. Burde snart have en medalje for at blive ved at lave afkom, der kan returneres blot fordi der ikke er kemi og andre meningsløse ting.

Det kan og skal aldrig blive vores problem. Enten må man krybe til korset og sælge for hvad man kan få eller også må man s*u æde den. Jep min ærlige mening. Hvor er det bare nemt at tørre l*rten tilbage til det r*vhul den sad i.

Bliver så negativ når der gang på gang er historier som denne. Sælger skal snart belave sig på at få sine heste tilbage i årevis efter en handel. Er det fejl der kan gå ind og påvirke eventuel holdbarhed så er det en anden snak. Gid dog folk ville indse at det ikke er en cykel de køber, så ville tingene nok gå lidt mere gnidningsløst.

Hilsen Camilla

www.ac-arabians.dk

2 stk. 3 års ox hingste sælges

1 års ox hingsteplag sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 13:02

Hørt hørt! Godt udtrykt Camilla

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Camilla.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 13:25

Hej Camilla.

Lige mine ord, det er ikke nemt at sælge levende dyr mere, da mange mennesker tror at det er en robot de køber!!Skal have alle dyder, skal kunne alting og helst også så billige som muligt......

Men selvfølgelig MÅ de ikke have handelsfejl, det er helt klart, men det er jo trods alt et dyr som er levende, som man sælger......Heldigvis er alle mine føl blevet solgt til folk med kendskab til heste, og jeg har forbindelse til alle mine afkom igennem tiden.. Jeg må jo bare have været heldig!!

Hilsen Kate B.

Kastanjegårdens Mia FJ 10404: Årets Fjordhest ifolet med Mykletind FJH 733, foler Juni 2008

Til salg ved fravænning. RESERVERET.

0
0
Svar på denne tråd

Dybt suk
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 13:42

Hvor er der bare mange heste som skal stå model til ryttere´s, nogengange for hurtige beslutninger om køb, manglende tålmodighed med dyret, tro at det at handle hest = køb/salg af dagligvarer.

Jeg kan SAGTENS følge at kemien ikke er mellem jer 2, og vil også klart anbefale et vidersalg, når nu sælger ikke er int. i tilbagekøb... der er vist ikke noget at bygge på der...

Men for hulen da, hvorfor købe den? hvorfor ikke overveje en ekstra gang, når nu 1 prøveridetur ikke gik som du egentlig havde håbet. Det kan da ikke komme bag på dig at hesten er hård i munden, når du HAR prøvet den af?

Når man køber en sådan hest, skal det da, efter min bedste overbevisning være pga. at man vil putte en del arbejde og tålmodighed i den.

Undskyld, men jeg forstår ikke du overhovedet har købt dyret! -

Det er hesten det går udover hver gang de hovedkulse handler bliver indgået - ja et lidt dybt suk fra mig, på hestenes vegne

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

Medlem af HN´s NCIS fanklub :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider