Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sommergræs
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 23:19

Hejsa.

Jeg ville bare høre om Når jeres heste kommer på sommergræs. Giver I dem så noget foder ved siden af eller får de kun græs??

*** Milla M ***

0
0
Svar på denne tråd

Dem som
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 23:30

går på sommer græs får halm ved siden af deres græs og vitaminer/mineraler.(RC)

Dem som går på døgnfold. (med begrænset græs) får RC. majs og linamix. Har hø/ stående i bigballer og halm til rådighed.

Jeg mener at det er et MUST at man søger for at hesten er dækket ind med minimum mineraler,, dertil findes mange gode foreslag.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Foder når hesten går på græs..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 23:41

Når min hest kommer på græs får hun wrap, og foder i bestemt mængde afhænig af hendes vægt.

Når hun kommer på døgngræs får hun vitaminer samt linamix.

Hun kan ikke holde huld på ren græs.

Jeg giver staldrohan helt ret i at vitaminer er et must.

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

sommer græs
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 00:04

min går på døgnfold fra ca. midt maj til ca 1 sep. i maj og juni får hun ca ½ kg korn og vitaminer samt olie, plus adgang til halm i ca 2 timer i døgnet, for at få lidt træstof i maven... Fra midten af juli begynder jeg at tilsætte soyaskrå, fordi protein indholdet i græsset så er faldende... så jeg forsøger at optimere så hun får samme mængde protein, som resten af året... Men vitaminer er et must, selvom hesten godt kan holde huld på græsfold... og så synes jeg det er en god ide at tilbyde hesten halm...

Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

vitamin
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 00:07

og mineralbaljer. Saltsten ved siden af da ihvertfald nogle af baljerne ikke er tilsat salt.

Halm i tilvænnings og fravænningsperioden. Nogle af hestene kraftfoder sidst på sæsonen som varer til uge 43 hvis vejret tillader det.

Salg af rideudstyr til islandske heste og deres ryttere.

0
0
Svar på denne tråd

Foder også
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 10:47

I stalden er det lidt forskelligt hvad der gøres ved de forskellige heste.

Min egen på 20 og en pony på 32 skal have foder ved siden af græsset til sommer for at sikre at de holder huld. Ponyen bruges ikke længere - men min egen rides.

Min venindes ridehest får foder når den bliver redet. Desuden har hun en hoppe der skal have føl til sommer - og den skal naturligvis også have mere end hvad græsset kan klare.

Desuden får de alle vitaminer og mineraler på fold samt adgang til halm. Har lagt mærke til at min egen meget gerne spiser noget halm når han er på græs hvorimod plagene ligesom ikke gider. Gad vide om de bliver mere fornuftige med alderen og også selv ved hvad der er bedst for dem...?

Støt en god sag: www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider