Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hestens første sadel??
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:01

hvilken sadel vil være bedst og tilride en hest i?den skal jo skiftes efter den har sat muskler og sådan?

Cogito ergo sum

0
0
Svar på denne tråd

Mange meninger
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 20:13

Det er der nok ikke mange der bliver helt enige om, og der er mange løsninger.

Hvis man har råd, er det selvfølgelig bedst at købe en super sadel, kendt mærke, og så få den stoppet om undervejs. Risikoen er bare stor for at sadlen kan få nogle grimme skrammer undervejs, og at den slet ikke passer når hesten har sat muskler.

Personligt er jeg glad for stofsadler, der ikke vejer noget særligt, som ikke koster noget, de må gerne være brugte, bare de er i orden, og så skal de selvfølgelig ligge godt på hesten undervejs.

En wintec kan være en løsning eller andre sadler hvor man selv kan skifte kopjernet undervejs, så sadlen kan justeres lidt.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Wintec...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 20:10

..også det foretrukne her... de er geniale og lette at ændre efterhånden som din hyp lægger muskler til!

Hilsen Sus

( Laurine og Freja)

www.sitecenter.dk/hudecek-knudsen

Paradiset er, hvor mine heste vrinsker mig imøde hver morgen!

0
0
Svar på denne tråd

køb en god sadel
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 22:33

Jo hestene ændrer sig - og hvis du har pengene til det bør du også købe en der passer ordenligt (hvordan mon det ville være at skulle lære at stå på rulleskøjter, hvor den ene var to numre for lille og den anden var 3 nr. for stor... dårlig oplevelse)

Min klare anbefalding er at købe en GOD kvalitetssadel brugt, lige en anelse bredere (kun lidt) og så lægge et tykt lammeskind under.

Når hesten så har gået i 6 mdr. så ville jeg så stoppet sadlen så den passede. (hestene tillægger sig jo ikke Grandprix heste muskler på 1-2 år...)

Så kan du håbe på at hesten ikke vokser ud af sadlen, ellers kan du sælge den igen (uden det store tab - i hvertfald når det er passir og lign. kvalitet)

Kan varmt anbefale passir - men det afhænger meget af hestens type, hvilken der ligger bedst.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider