Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hesten vil ikke spise?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 19:55

Jeg står i den situation at jeg har lånt en selskabshest hos den lokale hestehandler.

Jeg fik besked på at hesten var vant til at spise valset havre med tilsat tilskudsfoder. Fint nok, det giver jeg den jo så selvfølgelig også og spise, men nu kommer problemet så...

Hesten vil bare ikke spise det! Den spiser kun 1/3 til 2/3 af potionen, men den spiser alle gulerødderne, drikker rigeligt med vand og guffer også gerne alt sit hø i sig (cirka 6-7 kg om dagen). Så ud over foderet spiser den fint.

Er der nogen herinde der har et godt forslag til hvordan jeg kan få den kære hyp til at spise ?

Knus Katia

Man skal ikke være tosset for at være her...

Men det hjælper! :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 20:52

Hejsa

Er det noget den kun lige er begyndt på???

Min fik nemlig en virus infiktion, som gjorde at han ikke ville spise i 3-4 dage...

Han kunne godt spise hø ( dog meget langsomt), gulerødder og lidt halm...

Han fik også feber, men han så ellers rimelig frisk ud ellers...

Men ellers kan det måske være stress over flytningen... Der er mange der ikke vil spise når de lige er flyttet sted, og så skal man bare give dem tid til at falde til...

Hilsen

Christina

Lykkelige ejer af en dejlig shagya dreng

0
0
Svar på denne tråd

Vent et par dage
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 21:03

Vent et par dage og se om det ikke ændres sig - den skal jo lige falde til osv.

Da jeg fik min unghest ville han heller ikke spise sin mad selvom han fik det samme som derhjemme. Men efter et par dage så spiste han sin mad og også det nye han skulle til at spise hos os...

Hvis hesten ellers er frisk så skal det nok gå hen ad vejen.

/Lisbet

Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op ad den forkerte mur....

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 10:32

Jeg har haft hesten stående nu siden den 31. marts, men den vil stadig ikke spise ret meget af sit foder?

Min hest og lånehesten fungerer rigtig godt på mark sammen og står og nusser hinanden, så det går rigtig godt.

Der er stadig ingen ændring og se på hesten, så vil ringe til ejeren og tale med ham, og høre om han har en ide til hvorfor hesten opfører sig som den gør. Ellers må Dr. Dyr ud og kigge på den kære mule.

0
0
Svar på denne tråd

Måske stress
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 11:10

Jeg havde en ældre fjordhoppe som blev flyttet. Hun fungerede dårligt i sin nye flok med islændere, og var meget stresset. Når hun kom i sin boks om aften ville hun gerne have hø, men ingen kraftfoder af nogen art. Hun havde ellers altid elsket sine piller, men nu ville hun kun have hø.

Hun var meget stresset, og jeg tror at høet beroligede hende. Det hele gik over da der kom græs på folden.

Kan dine heste lide hinanden?

Det skal siges at min hoppe også kom væk fra sit 5 års "føl" men det havde hun været før.

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

0
0
Svar på denne tråd

Jane Thorup Kirk ☻Soccra☻
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 11:41

Hej Jane.

Som jeg skrev lidt længere oppe ser hestene ud til at fungere rigtig godt på folden . Så det er bare rigtig dejligt.

Inde i boksen er min hest en meget bestemt herre, der nok skal fortælle andre heste at de skal holde sig fra hans mad, men når jeg tager den ene eller anden hest ud på gangen for at strigle, går den anden i panik. De vil ikke væk fra hianden og være alene, så ved ikke rigtigt hvordan jeg kan løse problemet med maden?

Jeg er nervøs for om den måske har ondt et sted som gør at den ikke kan tygge kraftfoderet, men ved ikke om det kunne være en mulighed?

Tak for svaret :)

0
0
Svar på denne tråd

falde til
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:32

Hejsa igen..

Jeg tror bare den skal falde til...

For nogle heste har sværere ved at falde til, end andre...

Jeg kendte fx en hest der først faldt 100% til, efter et år... den havde det fint nok, men den ville bare ikke slappe 100% af, og den fungeret ikke så godt på folden med de andre...

Ejeren gjorde nu heller ikke så meget ved det, hvilket jeg ikke forstår.....

Hilsen

Christina

Lykkelige ejer af en dejlig shagya dreng

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:47

Hej

Jeg har også en hest som havde det med at sultestrejke engang imellem. Nu har jeg fundet ud af at det var pga. at han havde bændelorm, det lyder underligt men har de mange bændelorm kan det godt gå ud over appetitten.

Jeg håber at du finder en løsning for man bliver hurtigt gråhåret af at undre sig over sin annoreksihest.

Hilsen

Heidi

Mangler du en part?

Jeg har en sød hest der godt kunne bruge

noget mere motion.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/searching/3/

0
0
Svar på denne tråd

Også bændelorm her
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 17:25

Hej.

Jeg har også siden september 07 haft en hest(der købte jeg ham) der ikke altid ville spise sin krybbefoder.

Faktisk er det sjældent han spiser helt op.Han var/er selvfølgelig for tynd så vi har simpelthen bare prøvet alt inden for fede foder, ja selv kalvevalse.Og inden nogen skriver om hø så får han lige alt det han kan spise, for der er aldrig spist op.

Han blev den første dag i min stald tilset af dyrlægen der ordnede tænder og så ham efter kiropraktisk og tog gødningsprøve som han gik fri af.

Men det er han ikke blevet pænere af, og jeg tæller mindst 15 fodringer om ugen hvor han ikke spiser op.( får foder 3 gange daglig)

Så i sidste uge bestemte jeg mig for at få hans blod tjekket for mangler, og fik i sammme ombæring taget bloprøve for bændelorm.

Og jow såmænd han mangler jern, som nemt klares ved en kur på 3 uger. Og i dag kom tallene for bændelorm han havde 1,184 og hvis bare tallet er over 600 skal det behandles. Så nu har han også fået en ormekur.

Han er ved at være en dyr dreng i dyrlæge regninger og forskellige foder produkter, for han er kun en skovturshest, men nu er han altså tjekket i hoved og røv.

Held og lykke med at finde ud af hvorfor din ikke spiser, men bændelorm er altså et gæt fra min side.

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider