Hej.
Jeg har også siden september 07 haft en hest(der købte jeg ham) der ikke altid ville spise sin krybbefoder.
Faktisk er det sjældent han spiser helt op.Han var/er selvfølgelig for tynd så vi har simpelthen bare prøvet alt inden for fede foder, ja selv kalvevalse.Og inden nogen skriver om hø så får han lige alt det han kan spise, for der er aldrig spist op.
Han blev den første dag i min stald tilset af dyrlægen der ordnede tænder og så ham efter kiropraktisk og tog gødningsprøve som han gik fri af.
Men det er han ikke blevet pænere af, og jeg tæller mindst 15 fodringer om ugen hvor han ikke spiser op.( får foder 3 gange daglig)
Så i sidste uge bestemte jeg mig for at få hans blod tjekket for mangler, og fik i sammme ombæring taget bloprøve for bændelorm.
Og jow såmænd han mangler jern, som nemt klares ved en kur på 3 uger. Og i dag kom tallene for bændelorm han havde 1,184 og hvis bare tallet er over 600 skal det behandles. Så nu har han også fået en ormekur.
Han er ved at være en dyr dreng i dyrlæge regninger og forskellige foder produkter, for han er kun en skovturshest, men nu er han altså tjekket i hoved og røv.
Held og lykke med at finde ud af hvorfor din ikke spiser, men bændelorm er altså et gæt fra min side.
Hilsen Rikke