Det virker i hvert fald sådan 
Det er nu ikke noget nyt, som sådan. Jeg har altid fornemmet ham, som noget af en lidt ensom enspænder.
Jeg håbede det hjalp, da jeg flyttede ham for 2 år siden, da han blev trynet en del af en anden vallak, der hvor han stod før.
Det var en lille privat stald og de var kun tre på fold sammen. Det var nu ikke fordi jeg troede, at det var den anden vallaks skyld, at Shannon gik og var lidt mut, for til tider legede de også rigtig godt og alt i alt blev de passet og plejet i hoved og r*v.
Jeg besluttede at flytte ham, for at få bedre ride muligheder og undervisning, hvilket jeg i høj grad havde/har brug for. Jeg håbede det kunne peppe ham lidt op, men det har ikke gjort den store forskel.
Han er kommet til en stor stald, hvor han nu går på fold med 6 andre vallakker. Det virker til at være en god harmoninsk flok.
Når jeg sidder på folden og betragter flokken, virker det ikke til at Shannon er udelukket, men til tider vælger han selv at gå for sig selv og trækker sig væk fra de andre.
Det skal han selvfølgelig også have lov til, hvis han har brug for det, men han virker bare så trist.
Jeg har en sød, ung pige som er rigtig dygig, til at ride ham nogle gange om ugen. Hun fornemmer det samme som jeg og vi har snakket er del om, hvad vi kan gøre. Vi prøver at veksle meget i hans arbejde og har også prøvet at lade ham holde helt fri, uden det har ændret noget.
Nogle gange rider vi nogle stykker i skoven. Det plejer han ellers at være rigtig glad for, men i øjeblikket virker det ikke rigtig. Andre dage er han glad og frisk, selv om vi rider alene.
Jeg kan slet ikke finde noget mønster. Det er så trist at se at ens bedste ven er så ked ind i mellem 
Har nogen af jer andre prøvet noget lignende?
Og har i overhovedet fundet nogen løsning?
Håber på at få en masse gode råd