Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min hest er deprimeret
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 17:19

Det virker i hvert fald sådan :(

Det er nu ikke noget nyt, som sådan. Jeg har altid fornemmet ham, som noget af en lidt ensom enspænder.

Jeg håbede det hjalp, da jeg flyttede ham for 2 år siden, da han blev trynet en del af en anden vallak, der hvor han stod før.

Det var en lille privat stald og de var kun tre på fold sammen. Det var nu ikke fordi jeg troede, at det var den anden vallaks skyld, at Shannon gik og var lidt mut, for til tider legede de også rigtig godt og alt i alt blev de passet og plejet i hoved og r*v.

Jeg besluttede at flytte ham, for at få bedre ride muligheder og undervisning, hvilket jeg i høj grad havde/har brug for. Jeg håbede det kunne peppe ham lidt op, men det har ikke gjort den store forskel.

Han er kommet til en stor stald, hvor han nu går på fold med 6 andre vallakker. Det virker til at være en god harmoninsk flok.

Når jeg sidder på folden og betragter flokken, virker det ikke til at Shannon er udelukket, men til tider vælger han selv at gå for sig selv og trækker sig væk fra de andre.

Det skal han selvfølgelig også have lov til, hvis han har brug for det, men han virker bare så trist.

Jeg har en sød, ung pige som er rigtig dygig, til at ride ham nogle gange om ugen. Hun fornemmer det samme som jeg og vi har snakket er del om, hvad vi kan gøre. Vi prøver at veksle meget i hans arbejde og har også prøvet at lade ham holde helt fri, uden det har ændret noget.

Nogle gange rider vi nogle stykker i skoven. Det plejer han ellers at være rigtig glad for, men i øjeblikket virker det ikke rigtig. Andre dage er han glad og frisk, selv om vi rider alene.

Jeg kan slet ikke finde noget mønster. Det er så trist at se at ens bedste ven er så ked ind i mellem

Har nogen af jer andre prøvet noget lignende?

Og har i overhovedet fundet nogen løsning?

Håber på at få en masse gode råd

Du kan ikke forandre fortiden,

men du kan ødelægge nutiden

ved at bekymre dig om fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Svært...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 23:02

Jeg synes den er rigtig svær. Og har ikke de helt store bud. Har dog hørt godt om Tove Nielsen. Hun kan telepatere med hesten og derved få en ide om hvad der er galt.

Om man tror på det er op til en selv og har da hørt flere som har gode erfaringer med det. Hun bor dog godt nok i nordjylland, men ved ikke om hun kommer til sjælland eller om hun kan anbefale nogen.

Håber at I finder en løsning med ham.

0
0
Svar på denne tråd

Græsning
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 03:37

Den der fold han kommer ud på, er der lidt græs, eller er det bare jord?

Jeg spørger fordi at mange heste har brug for at blive stimuleret i at græsse og finde føde. Min gamle hyps bliver trist hvis han er alene, eller hvis han ikke får lov at græsse. Bare der er et eller nadet han kan pille i er han som regel glad og tilfreds.

Måske bliver alting bedre når den hest kommer på sommerfold og kan udleve sin naturlige adfærd.

Jeg og mine hypser glæder os til sommer!

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

0
0
Svar på denne tråd

græs......
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 10:56

den pony jeg havde før blev også deprimeret på denne tid af året - uanset at han havde kammerater , hø osv.

den eneste kur for ham var at jeg gik ture med ham hen til steder med lækkert græs og lod ham græsse 10 -15 min og så trappe op. det virkede på få dage. han blev helt peppet op og hoppede kåd rundt på vej tilbage.

Formidling af LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

Åben for tilmelding til Golega 2008. Hestefestival.

Working Equitation intro kursus 5+6 April.

0
0
Svar på denne tråd

la lai la lai
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 19:26

Han går på en dejlig stor fold, men det er en vinterfold, så græsset er efterhånden meget sparsomt.

Det kan da godt være, det bare er lidt spadser-ture der skal til. Det er da i hvert fald værd at prøve, inden jeg sender ham til diverse dyre psykologer

Det skal da helt sikkert prøves...

Men kom endelig gerne med flere erfaringer...

Du kan ikke forandre fortiden,

men du kan ødelægge nutiden

ved at bekymre dig om fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

depri..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 20:48

Depri hest, jo kender det godt!! Fønix er til tider ret sur og tvær, primært i stalden. Lige da jeg fik ham var det endnu værre, tror han er ved at finde ud af at livet ikke er helt så skidt endda. På folden er han ikke så meget en del af gruppen, han står mest nede i den anden ende og kigger ud over markerne, mens han ser utrolig glad og fredfyldt ud. Nogen heste er nok bare mere asociale end andre.

En ting der hjalp rigtig meget på Fønix var da jeg droppede min part og selv begyndte at komme hver dag. Jeg havde også en rigtig god partrytter der kom 1-2 gange om ugen, men Fønix har ikke ret meget tillid så det hjalp virkelig at det kun var en der kom og tog sig af ham i stedet for at det var forskellige. Jeg kan dog godt se det kan være svært at få tid til, men så virker Fønix gladere for en fridag i ny og næ på folden hvis ikke jeg har tid.

Held og lykke med det! Mon ikke det hjælper når dagene bliver længere og lysere.

Nath, Sisse og Fønix

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

I am not in the middle of nowhere, but I can certainly see it from here!

0
0
Svar på denne tråd

deprimeret hest
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 09:00

jojoooooo det har vi sandelig også haft!!!!! Kan kun anbefale Tove Nielsen, hun er kanon dygtig. Vi kom ud over vores problem ved at lukke ham vidunderet sammen med en flok plage, de gad leje og han var afgjort den ældste. Tror din ville ha godt af at få lidt selvtillid ved at være den "store", hvis du har mulighed for det synes jeg du skulle prøve og ellers tag en snak med Tove fra Naturgården!!

mvh
Vipse

Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

Deprimeret?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 10:35

Er i sikre på at det ikke kan være noget fysisk? F.eks. mavesår?

Der går maaaaange heste rundt i DK, med mavesår der aldrig bliver opdaget. En hest med mavesår kan virke ked og deprimeret, men den manglende energi kommer i virkeligheden fra de mange smerter den konstant går rundt med.

Mavesår ville også passe med, at den liver op når den kommer på sommergræs, da manglede (eller dårlig) stråfoder på vinterfolden kan give flere smerter. Om sommeren er der græsset 24/7, og det hjælper selvfølgelig på mavesyren.

Undervisning, trailertræning,

kurser tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

---

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider