Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ejere af sarcoideheste
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 11:37

Jeg har en hest der har sarcoider og efter at have læst her på HN forsøger jeg nu om æblecidereddike kan have en effekt på det.

Så til jer der har brugt/bruger eddiken til jeres hest, hvor lægnge har i erfaring for der ca går inden man kan se en evt. bedring og hvor effektiv synes i det er?

Der for uden giver jeg et immumstyrkende urtetilskud fra Lene Askhim og så har jeg brugt Xx-terra salven.

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

0
0
Svar på denne tråd

jeg melder mig
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 12:00

Da jeg købte Chas'e sidste år havde han en stor vorte som sad meget uheldigt på benet, men dyrlægen mete dog at den kunne fjernes i forbindelse med handelsundersøgelsen.

Men efter den blev fjernet voksede den ud igen, den væskende faktsik meget mere end før og 2 mån efter var den større end før.

Jeg snakkede men en Charlottenlund dyrlæge som mente at han skulle ind og opereres da den var for stor og irreterede ham.

Heldigvis for den lille hest passede det mig meget dårligt, at han skulle have boksro, da jeg stod og skulle have ham på sommerfold med en venindes hest.

Så vi aftalte at vi ville få ham opereret i efteråret, når det passede mig lidt bedre.

Heldigvis for den lille hest fandt jeg en tråd herinde om æblecidereddike og aloevera propolis creme.

Efter en uge med ælblecidereddike og propolis creme var vorten blevet meget pænere og væskede kun en smule.

Voten blev pænere og pænere så jeg kunne til sidst sætte en stramt elastik omkring inde ved roden.

Det tog en uge med elastikken som jeg stramede hver anden dag, så faldt vorten af og efterlod et pænt arvæv.

Jeg gav efter følgende ham ælbeeddike i et halvt år, som gjorde at hans andre små vorter blev meget pænere, og i dag 3 mån uden eddike kan man dårligt se arvævet fra vorten på benet.

Så jeg kan kun anbefale eddiken supleret med aloe vera propolis cremen som kan købes i matas for knap 100 kr.

Han fik forøvringt ca 2 snapseglas om dagen og i perioder lidt mere.

Jeg håber ikke det blev for langt

Hilsen Amalie

0
0
Svar på denne tråd

tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 14:22

Amalie, tror da jeg vil have fat i noget aloe vera salve til hende også. Efter jeg har brugt Xx-terra salven fra dyrlægen, er sarcoiderne godt nok blevet mindre, men det har utrolig svært ved at hele igen, dvs. at hun (hesten) næsten dagligt gnubber skorperne af og efterlader et område på 5x5 cm meget rådt og blødende, så alle gode råd modtages med kyshånd!!!!!!

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

0
0
Svar på denne tråd

Sarcoider
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 21:08

Min hoppe havde også en sarcoid. Den var i mange år ganske lille, men for 2 år siden begynde den at gro. Dyrlægen kom ud og tjekkede, og anbefalede mig at sætte en elastik omkring.

Sarcioden forsvandt men kom dog igen inden en måned dog lidt mindre. Jeg satte elastikken på igen, sarcioden forsvandt og kom igen igen, men mindre.

Jeg gav elastikken en sidste chance med succes, i 2 år har vi været "vorte fri".

Mvh. TinkaN.

Bortset fra en fræsende sult, udmarvende kraftløshed og en anelse svimmelhed så har jeg det tip-top med min slankekur.

Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 14:03

Min hest blev endelig af med sin sidste sommer. Hun havde den i to år, og den var på størrelse med en mandarin til sidst. Jeg lod den tørre ud, og nev simpelthen det sidste af selv.

Inden da har jeg brugt Xxterra (og mange andre ting, inkl. æblecidereddike) som bare lavede en kæmpe skorpe på hende, og det blødte hele tiden. Jeg var ved at opgive, da jeg bare nev det af til sidt. Herefter smurte jeg ca. 2 uger med Xxterra, og den forsvandt. Nu er der kun et kæmpe ar tilbage. (Den sad på inderlåret, og kunne ikke opereres væk).

P.S. Har hørt meget godt med æblecidereddike som behandling, men jeg nåede aldrig at prøve det mere end et par dage, da den forsvandt efter at have nevet det af.

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har lige
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 16:08

købt en hest som også har et par vorter.

Sælger sagde de gav hende eddike i foder for at gøre blodet lidt surt også vil de tørre indefra. Så det prøver jeg om det virker..

Hun sagde også jeg kunne prøve sådan noget vorte noget til mennesker. Sådan noget som bliver hvidt når det tørrer.

Hvor kan man Købe det Xxterra? Og hvad er det.

Nogen der har prøvet hjortetskssalve? Det er der også en der har foreslået.

Mvh Lene, som søger en god spring hest til sommer.

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider