Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HESTA MIX HIPPOLYT
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 20:57

Nogle herinde fra der fodre med Hesta Mix (Mysli) fra Hippolyt?? Hvilken hest har i? Hvorfor fodre i med det? Hvor meget får din hest af det og hvad får den derudover?

Håber på rigtig mange svar.. *SS*

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 21:19

Jeg har tre heste.

Musse, 19 år,knabstrupper, vedligehold, ekstremt kræsen.

1 kg hestamix

1 kg reform G

Gaston, 2 år,knabstrupper hingst, vedligehold

1,5 kg hestamix

Fighter, 11 år, varmblod, LA-niveau dressur, tændt.

1,5 kg hestamix

1,5 C-real basics

Den sidstnævnte overvejer jeg dog at skifte foder på, da han i modsætning til de andre, ikke ser ud til at trives 100% på dette foder.

Jeg har altid været af den mening at man ikke skal blande de forskellige mræekr af foder.

Supernem lille vallak til salg, 6 år. En rigtig charmetrold.

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 21:42

Jeg har 2 frieser-muler og de får begge Hestamix pt ved jeg faktisk ikke lige hvor meget de får, men udover det får de wrap ad libitum og ca 2 kg gulerødder om dagen.

Vh

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

mine får
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 10:06

Jeg har en 5 års frieser der dagligt får 1,5 kg hesta mix musli og 9 kg wrap af god kvalitet (hun er lidt til den brede side -derfor ikke mere mad )

Og så har jeg en 4 års welsh cob som jeg købte for 14 dage siden som nok kommer op på 1 kg eller deromkring. Desuden får hun også 9 kg lækkert wrap Hun er endnu lidt tynd og er på opfedningskur så jeg ved endnu ikke helt hvilken fodermængde hun lander på og om hesta mix muslien er det rette for hende men welsh cobs er normalt rimelig trivelige så hun får li´en chance for at tage på med "normal" fodring

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

Hø købes på Lolland/Falster!

Ambolt købes(ca 24 kg)!

Sjælland/Lolland/Falster

0
0
Svar på denne tråd

Min frieser
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 12:26

dreng får 1 kg. hestamix og han elsker det! Han får dog også wrap ad libitum, gulerødder, havre og roepiller.

Han har også tendens til at blive tyk, så han er nøjsom i kost.

Jeg kan varmt anbefale fodderet. Det er rigtig godt.

Meum equus Felix est mea vita et meum amor
0
0
Svar på denne tråd

Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 13:57

Hejsa

Jeg har lært af bitter affarring at alt hvad det er finere heste foder ikke egner sig til fjordheste de kan i de fleste tilfælde ikke omsætte det i tarmene.

En af mine heste døde af alt for "godt" foder. Det var dyrlægens formodning hun havde haft det for godt, hun blev ikke over fodret.

Så var der min kusines vallak hans depoter gik helt afmok så han led af zink mangel plus en masse andet, da vi afleveret ham tilbage hvor han kom fra da han havde været syg længe, tog hans tidliger ejer alt det fine foder fra ham og nu fejler han ingen ting.

Jeg siger ikke at alle Fjordheste regerer sådan, men det er en hårdfør hesterace og jeg tror på at de ikke har brug for alle de ting der er i det foder.

Mine får hel havre, raket og hø det er det

Aldrig bliv for lige med din hest!!!

0
0
Svar på denne tråd

Altså.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 23:14

Lyder lidt skræmmendne det du siger med at hesten dødede fordi den havde det for godt....

Jeg fodre PT med 1,2 kg Hesta Mix (Mysli) dagligt, 4 kg wrap, 1 kg lucerne, plus han går på græs og har gjort det hele vinteren, hvor der har været noget at pille i hele tiden. Bruger ham kun til Skovture 3-4 gange om ugen.

Førhen brugte jeg Spillers Cool Mix. Kun fordi tidligere ejer fodrede ham med dette pga. han var lidt varm osv. Jeg var meget itvivl om, om jeg skulle prøve at skifte fodre, da der er enormt meget stivelse i Cool mix. Jeg har nu skiftet fodre, og hans adfærd er ikke ændret. Tror mange gange det handler om, at hesten har det godt psykisk.

Fjordhest er bedst. <3 Thomas <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider