Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

gode råd søges.....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 21:04

jeg står i den uheldige situation at min hoppe har en hud infektion. hun har haft det i over en mdr. nu. jeg har haft dyrlægen ud to gange, og min hoppe har været på penecilin to gange nu uden den store effekt. der er blevet taget prøver af hende mærkelige buler. og går derfor bare og venter på svar fra durlægen så de ved hvad hun skal behandles med så det kan gå væk. tingen er bare at hun stadig skal vaskes stort set hver dag, jeg er dog gået ned til hver anden da min hoppe virkelig er ved at være træt af det, hun vender røven til mig. og vender sig først om efter flere min. jeg forstår hende godt med det er jo for hendes eget bedste.

hvis jeg så derimod tager hende ud på staldgangen så står hun og stepper indtil jeg er færdig heller ikke så fedt. det skal lige sige hun er utrolig rolig af sind og siger normalt ikke noget til at blive vasket. hun bliver selvfølgelig vasket i varmt vand. nogle gode råd???

det andet er at hun er begyndt at blive lige lovlig frisk. hun er på fold hver dag i 8 timer og jeg går så vidt muligt tur og laver hoursmanscip med hende. men nogle gange så ekspludere hun bare. hun stopper dog når jeg siger stop. men syntes ikke lige det er så behagligt når ens hoppe på 172 i stg begynder at stå og hoppe rundt omkring en. nogle gode råd her???

håber i kan hjælpe mig lidt...

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 20:57

Jeg forstår din hoppe meget godt, tror også at jeg ville være blevet meget træt af altid at blive vasket...

Er der ikke en eller anden salve du kan smøre på hende for at hjælpe hende så hun slipper fra at blive vasket hele tiden, f.eks helosan??

Nu har jeg ikke set de buler du snakker om, så det er lidt svært for mig at bedømme, hvad det er der er galt...

Men det med friskheden rider du ikke på hende for tiden??

Når hun er frisk er det en god ide med horsemanship og longering, men jeg forstår godt at det ikke er sjovt når ens hoppe begynder at hoppe rundt om en... Jeg kan huske en hest jeg havde, den var også meget frisk, men lidt anderledes en din... han stjelede og løb løbsk.... Men løber hun ikke rundt om dig fordi hun pludselig blev bange eller noget? Hvilke slags foder får hun?

VH Terja

Alle heste skal behandles ens, uanset race og sind, og alle heste kan tæmmes med din tålmodighed og tid

0
0
Svar på denne tråd

hej terja
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 21:23

tak for dine forslag, jeg kan eller må ikke ride hende da bulerne sider på hele den ene side også der hvor sadlen ligger og så kan jeg herved give hende trykninger hvis jeg kommer sadel eller longegjord på. det er små og store buler hun har. de mindste er ligesom små stik fra et insekt. de store buler er lidt større en en fem krone og buler lidt ud.

jeg må ikke for dyrlægen smøre noget som helst på da det er noget der sider inde under huden.. ret træls.. blandandet fordi dyrlægen ikke helt hved hvad det er. fordi hun ikke reagerede på antibiotika. så derfor skal hun vaskes i desinficerende shampoo da det trænger ind under huden indtil jeg ved noget nærmere fra dyrlægen som jeg bare går og venter svar fra...

min hoppe er ret rolig det er først når jeg løber lidt med hende eller hvis hun syntes at der lige sker noget spændende at hun springer i luften. ret forståligt men hun går jo på fold i 8 timer man skulle mene at noget af energien kommer ud der, men det virker ikke sådan lige umilbart.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider