Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vandmelon til heste?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 18:42

Hej, jeg ville hører om der er nogle der ved om der er noget godt i vandmelon til heste?

Da jeg en dag så på animalplanet at misrøgte heste blev fodret med det.

Hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

frugt fra grønthandleren
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 19:08

Min gamle hest stod et sted hvor de fik frugt fra grønthandleren. Hestene var vilde med det. De lærte hurtigt at åbne en ananas eller melon og min hest elskede bananer. Det er super tidsfordriv. De fik også rød peder, agurker ovs. :-)

0
0
Svar på denne tråd

bananer
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 20:25

Min får også bananer -med skrald på og det hele - og han elsker det.

Og min venindes elsker appelsiner.

Så hvorfor ikke en vandmelon?? Og grunden til de giver den til misrygtede heste er måske for at få vand i dem samtidigt med de får blodsukkeret op...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Dressurpart søges til Lerano :) klik her

0
0
Svar på denne tråd

Tak....!
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 20:54

der sker altså ikke noget ved de får bananer? så vil jeg da prøve det skal de så vaskes først?

Hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

vaskes
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 21:22

Jeg vasker ingenting... Det ryger lige ned... Med stor glæde.

Hvis jeg æder bananen selv rydder han gerne skralden af vejen for mig efterfølgende :D

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 21:44

Min spiser gerne honningmelon, men bananer gider hun ikke røre (Dem kan jeg nu heller ikke lide)

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 14:12

Pas på med bananer med skræl - de er jo sprøjtet med en skrækkelig masse gift - meget mistænkt for at være homoforstyrende!!! - kun Økologiske bør man give med skræl, de andre skal have skrælen af.

Det gælder også mange andre fruget - meget frugt er sprøjtet i deres levetid mod skadedyr og sygdomme - også dansk frugt - men især udenlandsk. Fruget som vi andre spiser uden skræl bør have fjernet skrælen når vi give dyr det - frugters skræl er jo deres naturlige forsvar mod sygdom/skadedyr og indeholder derfor også nogle naturlige stoffer som ikke alle er sunde.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Tak....!
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 18:23

Okay, takker:)

jeg tror nu at jeg vil spørge min dyrlæge ad først, så jeg ikke giver ham et eller andet forkert.

Hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

vandmelon
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 19:06

Jeg ved at min veninde i Ungarn meget tit giver hestene vandmelon eller gemmer skallerne fra dem de har spist hjemme. Så jeg har prøvet det og mine heste guffer det gerne!

:Pia

*

Sort BUET dressurgjord 55-60 cm købes,

med rullespænder, uden elastik.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 19:52

Det er altså noget vås...

Sandt nok er de sprøjtet men det er gulerødder og æbler også!! Og dem går jeg heller ikke ud fra du skrælder... Aber spiser også skralden på bananer...

Og om de skal være økologiske er jo en smagssag. Personligt er jeg rimelig ligeglad. Jeg får flere hormonforstyrrende stoffer end min hest gør...

I øvrigt kan du heller ikke "vaske" det af dine æbler... Lige meget hvor meget du skurrer dem bliver det siddende i skalden.

I øvrigt skal bananer helst være godt brune og bløde. FInder dem ofte i netto til 5 kr for en pose når de er blevet brune... Det er guf. Vil prøve vandmelon skrald når det engang bliver sæson for det.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider