|
|
| cavalor-foder hjemmeside? |
| Forfatter:  |
bb |
| Dato:  |
23-03-2008 11:53 |
|
Hej. er der nogle der ved om cavalor har en hjemmeside hvor man kan læse lidt mere om de forskellige produkter, eller en mail hvor man kan komme i kontakt med dem? jeg har prøvet at googel det, men kan ik rigtigt finde noget.. mvh Betina
ponytrailer, totalvægt 1300kg udlejes på amager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror jeg ikke |
|
|
mener kun de har en hjemmeside for forhandlerne, hvor disse kan logge sig ind og bestille foder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej... |
pictus |
23-03-2008 14:15 |
|
Findes der ikke en dansk afdeling?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavalor |
bb |
24-03-2008 01:11 |
|
Jeg fandt en distributør: SP Horseequipment ApS Men deres hejmmeside er i udu...  Jeg overvejer at skifte fordi jeg fik indtrykket af, fra en stand med deres foder i herning, at foder portionerne var mindre, men så vidt jeg kan hutle mig frem til på den officielle hjemmeside, så ska man gi ret meget. faktisk 0,7 gr pr 100 kg pruhest, for basefeed 01 foderet, hvilket blir ret meget, og jeg ville skifte for at få mindre portionsstørrelse  Men jeg har mailet til distributøren og bedt om hjælp.. er der nogle der fodrer med cavalor?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavalor |
jeanette (starlightminiatures) |
24-03-2008 08:05 |
|
Jep jeg foder med cavalor,,jeg har kun amha mini heste,,det skal lige siges at de ikke fodres som shetlands pony..overhovedet,,de er bestemt ikke nøjsomme og kan være sværee at sætte pæn huld på ryggen... kender faktisk en som har haft store heste som isger de faktisk få mere end hendes araberheste,,,,men det er et kanon godt foder efetr jeg har skiftet til cavalor har jeg ingen problemer med at holde dem pæne.. køber et sted nær slagelse hvor hun er meget fair med priserne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke mange FE pr kg |
|
|
deres blandinger er vildt lækre at se på for os mennesker og dyrene spiser dem gladeligt men deres anbefalede daglige indtag pr hest på 600Kg er mange kg foder i min verden (3-5 kg alt efter blanding) kontra andre fuldfoder distributører. Derfor er de fravalgt hos mig. Har dog flere veninder der bruger deres foder og er tilfredse. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Maxwell |
24-03-2008 11:37 |
|
Jrg bruger Cavalor og har brugt det i 3 år - hesten er super pæn at se på - slet ikke som på Brogårdens og han bliver ikke træt af det som med Eggersmann, så vi er fuldt tilfredse Vi bruger så heller ikke foderanvisningeren for jeg har endnu ikke fundet noget (heller ikke lesiure mix) hvor han kan tåle hele rationen - så vi bruge det som topdressing for at skjulle alle de grimme ting han får (glucosamin, hvidløg, salvimin grøn) Skulle måske nok bruge roepiller men hesten skider konsekvent i krybben når jeg servere det og er ikke praktisk når hende som lukker ud ikke har hele dagen til at kigge på krikken æder det og vores foderrum er minimalt. Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cavalor |
|
|
Jeg fodrer med Seniorix (til min hoppedyr på snart 19 år) og Basefeed 03 til en 4 års og en 9 års. MEN - alle hestene får også roepiller og MASSER af wrap + TravoX Sport ved siden af, for at være dækket ind med mineraler - ellers skulle de have mange kg. krybbefoder om dagen 
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament/eksteriør/bevægelse - hun skal være redet og ikke drægtig! SE MIN SKØNNE STALD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brochure |
bb |
29-03-2008 16:27 |
|
Nu har jeg fået fingrene i en brochure frra herning omlring foderet. og der står at hvis hun f.eks ska ha cavalor perfomix så ska hun ikke have mere end 800-1000 gr dagligt. Hende som fik brochuren fik læst og forklaret.. Jeg har forsøgt, igen, at få fat i en som kan fortælle lidt om foderet. men uden held..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske lidt vjeledning |
kbj |
30-03-2008 21:44 |
|
Her er måske lidt info der kan hjælpe. Hvis i lægger cavalor hestefoder ind på feks sundhest.dk så kan i se at en hest på 500 kg er dækket ind ved 2 kg cavalor til alm vedligehold og let træning, plus den hø/wrap den naturligvis skal ha.. den danske cavalor brochure kan godt være MEGET misvisende i foder vejledninger ( den er direkte oversat fra belgisk) og antallet af kg pr dag kan umiddelbart se meget skrammende ud. men det er listet op i forhold til hvis hesten ikke får andet at æde, - hvilke heldigvis næsten alle danske heste får.. under foder vejledningerne står der at rationen selvfølgelig afhænger af hø, græs osv. meldgaard engro er den danske grossist og de kan oplyse nærmeste forhandler som ligger inde med brochure og fodrings vejledninger / eksempler. du kan også ringe på tlf for 74337284 og få råd og vejledning. så faktisk skal der ikke så meget til for at hesten er dækket ind og det er let fordøjeligt så hesten tar rigtig fint på af det og arbejder godt på det. Håber det kunne hjælpe nogle..
hestesnak i al almindelighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke rigtigt |
|
|
Hvis du læser på bla. hjemmesiden skriver de jo,at hesten skal have adgang til stråfoder. Prøv feks. at se den anbefalede mængde til en avlshoppe. Directions for use  Always give Probreed in addition to sufficient hay and straw. Daily amount per animal: gestation - 0.8 to 1.2 kg per 100 kg live body weight, lactation (feed for the mare) - 1.4 to 1.8 kg per 100 kg live body weight, foals (between the 6th and the 12th month) - 2 to 3 kg per 100 kg live body weight. Bare i A-vitaminer i denne blandning,er der kun 12500 IU/kg,det er kun halvdelen af hvad der feks. er i Fase II fra D&H,som også er til avlshopper. Min hoppe skal altså op og have over 7 kg af probreed,for at være dækket ind,hvor hun kan nøjes med under 3 kg af fase II. Så når vi snakker lige dette foder,ja så holder "forhandler" snakke altså ikke.
Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008 Næsten nye læderridestøvler sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cavalor perfomix |
|
|
I sundhest er værdierne for cavalor lagt ind, og hvis jeg giver min lille varmblodshoppe 2 kg perfomix, får den ikke kobber nok, og flere af de andre mineraler ligger på min, så 2 kg er i min verden ikke nok. Det samme gør sig gældende for essential, comfort og tradition.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mylady... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
30-03-2008 22:21 |
|
jeg fodrer med performix og synes ellers hun trives godt på det (har tidligere brugt buildup fra D&H men måtte skifte da min forhandler ikke førte det længere). Hun får det ved siden af havre,majs og lucerne+olie + roepiller for fordøjelse. Men vil da gerne have regnet på det - ikke så meget økonomisk men for at sikre mig hun er dækket. Kan man se de anbefalede værdier inde på siden for en hoppe der gerne skal tage på som ikke er i fol? Er der evt et Cavalor-foderklogt hovede der vil kaste et blik på min foderplan til hende?
Xoco82 & Davina Stud.theol Avlshoppe e. Classic/Resident(e.Diamond)udlånes! Skriv for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forresten... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
30-03-2008 22:24 |
|
kom jeg lige til at tænke på at de af Jer der kun fravælger den blanding pga økonomi - så er deres blandinger da også lidt billigere end fx D&H synes jeg.  ikke at jeg har regnet på om det er dyrere/billigere for mig da hun fik buildup fra D&H, kom bare lige på det 
Xoco82 & Davina Stud.theol Avlshoppe e. Classic/Resident(e.Diamond)udlånes! Skriv for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bliver hurtigt dyrt... |
|
|
Hvis man har mere end en hest at fodre på. Jeg har også været en stor tilhænger af div lækre musli-blandinger,Cavalor, Eggersmann, D&H, Spillers, Havens mm. men gik totalt i baglås da jeg ved et "uheld" kom til at læse ingredienslisten... 20% tørret og revet æble -hmm, det er en sæk til næsten 200kr!!! Siden den dag (sidste forår) har jeg kun fodret med Møllens "Vrinsk" et super kedeligt pille foder, men hestene elsker det, og ser bedre ud end før hen. Dog får de et pump BlueHors Feed Support og en klat Betfor x 1 dgl samt en tot wrap-hø x3 dgl -Det virker!!!! I sidste uge fik jeg tjekket værdierne på hestene via en blodprøve, og de var dækket ind. Enkelte havde en anelse forhøjet Magnesium og Calcium, men intet alarmerende. Så jeg kan kun anbefale andre at gøre det samme, istedet for bare at "pøse på" med div forskellige tilskud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xoco82 ♣Davina♣ |
|
|
Det er jo ikke billigere i længden,hvis hesten skal have 7 kg hver dag,det er over 10 sække om måneden,og når 1 sæk koster 135 kr,så er vi pludselig op på over 1300 kr i kernefoder alene om måneden. Med D&H vil beløbet hedder omkring 900 kr om måneden,også skal den hoppe,kun tygge sig igennem det halve..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er det købt |
bb |
03-04-2008 00:27 |
|
Jeg snakkede med en foderkonsulent idag, og hun anbefalede at jeg købte strucomix og top action. Hun skal have 1 kg af hvert om dagen. Hun fortalte at man ikke skal regne med foder anvisningen i brochuren, for den er lavet i belgien, og dernde fordrer man kun med fuldfoder, man giver ikke hø/wrap. Det gør vi jo heldigvis her, så med 1.5 kg hø pr 100 kg kræ, så skal de slet ikke have så meget som der står. Jeg glæder mig til at se hvordan hun kommer til at se ud på det nye foder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BB........ |
|
|
Hvis du gider tage dig tid,til at læse det lille stykke jeg har taget fra deres hjemmeside,så vil du vide at det der med de ikke bruger stråfoder i belgien,er en gang fis i en hornlygte,og at påstå noget andet,er ren og skær kun for at få folk til at købe deres foder. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hænger ikke sammen |
|
|
Jeg syntes simpelthen det er en underlig måde at rådgive på. Hvis man ved bare lidt om foder, så ved man også, at vitamin og mineralindholdet i hø og fuldfoder på ingen måde kan sammenlignes, så hvordan kan man nedsætte mængden af cavalor med over halvdelen, bare hesten får stråfoder  Nu blev jeg så nysgerrig, og prøvede at regne lidt på deres foder i sundhest, og det ser ikke positivt ud. Ved 2 kg af de forskellige müslier er hesten slet ikke dækket ind med kobber og selen, mens stort set alle andre værdier ligger meget tæt på min og nogle under.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pianissimo |
|
|
Der står feks på Pianissimo at en hest i hård træning kun skal have 1 kg om dagen, det lyder jo godt, men er det sandt??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang belgien... |
Maigon |
25-04-2008 20:47 |
|
Har været på et par store rideskoler i belgien, og der er ikke mange som giver deres heste hø/wrap dernede... Halm får mange af dem heller ikke... Jeg fodre selv med cavalor, og min hest som er i hård træning, får 2,5 kg Perfomix og 1,5 kg probreed om dagen, og han er fuldt dækket ind... Cavalor er det bedste foder jeg har prøvet hidtil...
En rigtig hest er en DANSK VARMBLOD 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavalor |
møffe |
26-04-2008 21:32 |
|
Jeg har fodret med det et stykke tid nu, og hun fungerer fint på det, og har fået tjekket, på foderhest.dk, om hun er fuldt dækket ind, og det er hun sørme.. jeg er rigtigt glad for det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er vildt glad for det foder. |
|
|
Jeg fodrer med Strucomix Pony til min fjordhest og min shetter og Juniorix til min 2 års vallak. Det fungerer fint og er ikke specielt dyrere end andre foderblandinger jeg har prøvet. Og mine heste trives fortræffeligt med det så jeg har ikke tænkt mig at skifte. Og så bor forhandleren også kun 1 km fra mig så det er jo let. /Lisbet
Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op ad den forkerte mur....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|