|
|
| Billig og god fodring plag/ungheste |
|
|
Den senere tids pris stigninger har været voldsomme og jeg synes, at det er løbet løbsk, jeg fodre pr. plag for knap 600 kr. månedlig eksklusiv wrap og det er altså for dyrt!! Så jeg vil gerne have lidt input til god og billig fodring af føl og plage i fulde foderplaner, da jeg lidt vender og drejer mit hoved omkring hvis man f.eks. fodre med regulator hvad så? hvordan får man de 700 gr. mere ind som man har ved f.eks. fodring med suregrow fremfor regulator når havre i store mængder (over 0,3 kg. dagligt) er et no go. Så feem med jeres økonomiske foderplaner og udgifter ekslusiv wrap og hø.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder.. |
|
|
hej. jeg giver min på snart 3: 600g. hippolyt naturmüsli 600g. lucerne 400g. majs pr. dag det bliver ca. 300 om måneden og hesten har aldrig fungeret bedre.. :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder.... |
|
|
Min som bliver 3 år til juni fik osse suregrow men det blev for dyrt så jeg har skiftet til: Regulator complete : 300g pr dag speedy beet : 300g tør pr. dag Lucerne hartog : 500g pr dag Det er super billigt jeg har ca. halveret min foderbudget pr. mdr. og hun har fået mere energi hvilket jeg syntes var en mangelvare på suregrow.
Hvad er et liv uden heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her fodres plagen med |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
22-03-2008 11:35 |
|
følgende ting. wrap. ca 15-20 kg. korn ca 1/2 kg. salvimin grøn, ca 200 gr. roepiller ca 200 gr i tørvægt. min plag er 2 år. mor er 154 i stg far er 170 i stg. plagen er allerede over 160 i stg, god foderstand og med god energi. ingen hævede ben og efter dyrlægens menings flot i foderstand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da Milan... |
|
|
... var mellem 1-2 år, blev han fodret således: 500-1000 g. Roepille (tørvægt) 125 g. Salvimin Grøn 2 tsk Salt Det er en billig måde at fodre på, og min så super godt ud. Dertil var der selvfølgelig hø eller wrap ad Libitum. Roepillerne blev givet efter huld, men lå mellem 500-750 g pr. dag.
** Trine ** Ejer af: Nydam's Mr. Milan. Ejet af: Frosti - hustyrannen. Milan søger passer/rytter. Se her: www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/ Søger du varmblods-hingstebilleder? Så kig på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit problem |
|
|
er at en vitamin blandning og roepiller/lucerne langt fra tilføre foderenheder nok og jeg synes at mængderne bliver voldsomme store hvis amn skal køre på f.eks. 500 gr. Lucerne og mellem et halvt til et helt kilo ropiller - alene roepillerne hvis man siger et halvt kilo dagligt over to måltider (løsdrift) er jo ca. 3 L. i opblødt vægt pr. måltid, det er store mængder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Majs.. |
|
|
Hvilken slags majs bruger du? Varme behandlet eller? Synes der er lige så mange forskellige slags som der er halmstrå i boksen. Eller det hører man ihvertfald om.  Venligst Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder til plage |
|
|
I stedet for roepiller og lucerne i store mængder, kan du tilføre linamix. Kiloprisen er ret høj, men der er 1,56 fe pr. kilo, så der skal ikke så meget til. Samtidig giver de god protein, som plagene har rigtig godt af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mylady |
|
|
Hvor meget skal de have af linamix?? Det kunne jo være en løsning, da mængden af protein jo også falder når man fjerner et "fuldfoder"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
vores to års får Super plus fra Tjørnehøj mølle. lige nu, skal snart have Horsebalance fra Tjørnehøjmølle, samme som super plus bare i pilleform. så får hun havre når hun har lavet noget, longeret, gået tur osv. og så får hun Linamix, da hun har meget skæl og ikke kan lide olie. Super plus er der mange proteiner i, og man behøver ikke fodre med korn ved siden af, medmindre den er for tynd... jeg mener en sæk med 20 kg koster 130 kr. deromkring. og en gennemsnitshest skal have 500 g. om dagen. vores får så kun 200 gr. da hun kun vejer 100 kg. hun er miniature. linamix gives med 100 gr. pr. 100 kg. hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller |
|
|
Jeg fodrer med roepiller, regulator complete og olie og det fungerer helt fint. Derudover får han wrap ad libitum. Han er lige blevet 2 år og har aldrig haft problemer af nogen form (7-9-13) Da han var helt lille fik han suregrow og Fase I, men det var godt nok dyrt  Hilsen Jannie
Boks til vallak-plag udlejes. Store tørre folde og stort eng-område. Fold fra morgen til aften. Døgnfold om sommeren. Delvis selvpas, men skriv til mig. 1000 kr. inkl. foder, halm og wrap ad libitum.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Øhh... Jeg er helt forvirret. Hvad er begrundelsen for ikke at bruge havre? Vi har løsdrift for 0-3 års. Jeg kan slet ikke fodre, med så lidt som I andre beskriver. De 2 toårs varmblodshopper, får 5 kg hel havre om dagen, plus vit-mineral og ca. 3 dl olie. Hø ad libitum. De går dog også på døgnfold, og bruger en del på at holde varmen. Hingstene får ca. 4 kg pr dag, plus olie og hø. De er store ponyer og små heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havre... |
|
|
Havre har et meget højt stivelses indhold, og stivelse er i større mængder er ikke sundt for plages vækst. For meget i stivelse i den daglige foder-ration er ofte årsag til at plagene vokser for stærkt, og derfor udvikler vækstforstyrrelser f.eks i form af OCD. Desuden kan plagene ikke bruge al den energi der er i havren og udnytter derfor ikke foderet optimalt, dvs. at de måske kun får "glæde" af halvdelen af fodermængden - det er kvantitet versus kvalitet. Fem kilo havre er i min verden fuldstændig uacceptabelt og vidner om brug for fornyelse i fodringen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stivelse |
Lilar |
23-03-2008 14:44 |
|
Som Nete Langhoff skriver er der utroligt meget stivlse i havre (og korn generelt), som ikke er godt til heste der vokser, fordi det kan give vækstforstyrrelser (fordi hesten vokser for hurtigt). Samtidig giver store mængder korn og dermed store mængder stivelse en forøget risiko for mavesår. Prøv at se videoen med foredraget om mavesår fra Hingstekåring. Nana Lutherson der afholder det er super dygtig og ved hvad hun snakker om. Når man fodrer med store mængder korn bruger hesten energi på at fordøje det, så nogle gange hælder man korn i dem uden at opnå andet end at hesten bruger en masse energi på at fordøje det, så den intet får ud af det, og det er penge ud af vinduet. Min 3-års får pt 1 kg Krafft Grund, Travo E, 200 gram Speedi Beet, omkring 3 kg hø og omkring 4 kg wrap. Om en uges tid flytter han, og da kommer han til at få minimum 12 kg hø, roepiller (regner med omkring 500 gram), Travo E og soyaskrå. Hvis han ikke kan holde huld sætter jeg ham op i hø, og giver måske lidt hørfrøkager eller olie. Han har aldrig fået ret meget korn, og han har vokset fint og trives godt. Har altid fået ros af dyrlægen for huld osv (ud over i sommers hvor han blev lidt for tyk). Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jamen så må vi jo have kik på de roepiller. Kan ikke give mere hø, da det jo er ad libitum, så det bestemmer de jo selv. Kan bare ikke forstå, at I siger de vokser for hurtigt? De to varmblodshopper på 2 år, er meget små? De er afstamningsmæssigt helt forskellige, men ingen af dem er over 155... Så vil snarer sige, at de vokser for langsomt!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havre. |
|
|
Men hvem ved. Det kan jo måske også have den modsatte virkning med så store mængder havre. Netop at de ikke vokser nok/jævnt fordi de skal bruge al energien på at fordøje alt stivelse i stedet for at vokse. Ved det ikke. Men det var en tanke. Mange hælder jo også mere havre i dyret hvis de taber sig, og så taber den sig endnu mere, fordi den skal bruge al sin energi på at fordøje det. Jeg ville heller aldrig bruge så store mængder havre til en plag. Det er simpelthen en for stor og dyr risiko at løbe.
Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene Elegant Spotlight. Fuldblods hoppeføl født 8/3 2008 www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk Kvalitets sadel sælges. Stald med folde søges til leje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Hvad ville du skifte ud med? De får allerede olie. Kan ikke give mere hø.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller |
Lilar |
23-03-2008 21:07 |
|
Jeg ville give dem roepiller og måske Linamix. Synes det lyder lidt vildt at heste på den str (hvor stor er forventet udvokset str?) har behov for så meget havre! Selvfølgelig kræver det flere FE når de går i løsdrift, men når de får hø ad libitum så vil jeg mene at op til 4 kg havre pr dag burde være unødvendig. 1 kg roepiller i tørvægt svarer til 1 kg havre ca. i FE. Roepillerne fylder en hel del mere, men de er gode for fordøjelsen, fordi de fordøjes i stortarmen fremfor i tyndtarmen. Man kan (som du allerede gør) supplere med olie, hvor 3 dl svarer til samme mængde FE som der er i ca. 1 kg havre. Hvis man giver mere end 3 dl olie pr dag skal man supplere md E-vitamin, da hesten ellers ikke kan optage det. Man kan ikke bare hælde ubegrænset med olie i hesten, der er en grænse for hvor meget den kan optage (som er forskellig fra hest til hest). Olie kræver langsom tilvænning, da det tager flere uger for den at omstille kroppen (hesten har ingen galdeblære, så produktionen af galdeblære skal stige inden hesten kan optage olien). Man kan også bruge Linamix/hørfrøkager som er meget olieholdige. Har ikke selv prøvet at fodre med det, men der har været flere tråde om det herinde. Man kan jo også bruge lidt havre, man behøver jo ikke skifte al havren ud, bare man passer på ikek at give for meget. 1-1½ l kg pr dag vil jeg mene man godt kan give som max. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Roepiller giver bare ikke mening, da det har ringe foderværdi. Fordøjelse er der styr på via de store mængder hø. De græsser også året rundt, så tyggetid og struktur, har de masser af. Linamix kunne man overveje, men umiddelbart kan jeg kun finde forhandlere på sjælland?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller |
Lilar |
23-03-2008 22:41 |
|
Ja fordøjelsen har I styr på jo, når de får hø ad libitum, men roepiller er nu et fint foder alligevel. Selvom min unghest kommer til at få hø ad libitum (når han flytter om kort tid), skal han have roepiller, netop fordi han ikke burde have behov for ret mange FE ekstra, når han får så meget hø. Der findes forhandlere af Linamix her i Jylland også - der er en forhandlerliste her www.equifirst.eu/index.cfm?Id=6 Linda.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jo, men ifølge Sundhest, så får mine hopper ikke FE nok, med 5 kg havre og 10 kg hø, så skal have noget der har FE. Skal roepiller ikke også stå i blød? Det er vist for meget bøvl, til 6-8 heste. Kikker lige nærmere på det Linamix
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1233456 |
|
|
Jeg tilslutter mig nu også koret der siger at 5 kg havre om dagen er VILDT meget korn. Enten er jeres wrap af meget dårlig kvalitet, eller også får de bare ikke så meget som i tror de får...... Jeg har 3 halvtykke heste i stalden (nej de er ikke fede, men har god muskelsætning og en smule til den runde side) Og 2 knap 1 års plage som er lige tilpas. Hverken tykke eller tynde. man kan mærke de bagerste ribben, men ikke se dem. 75% Oldenborg vallak. 168- 170 cm i stang. Går en smule stævner i LA og LA2 på klubplan. Bliver trænet 5-6 gange om ugen, hvoraf ca. 3-5 gange er dressurtræning. Og ofte 1 x 1- 1 1/2 times turridning og 1 x longe/cavaletties-træning. Han får i døgnet: 6 kg wrap 400 g lucerne 1,1 kg Sure Grow (tilskudsfoder fra D&H) 25 g specialolie hvidløg Yea - Sacc 3-4 plader halm fra småballer. Adgang til halm på folden. Han burde få mere wrap, men han er kronisk lidt for tyk, og kan bare ikke tåle mere mad. Alt er på minimum,og at lave en foderplan til ham der er i balance er et kunststykke. Hoppe 50% Oldenborg og 50% fuldblod. ca. 168 cm. Bliver trænet i L-dressur og går lange ture. Bliver redet 5-6 gange om ugen. Hun er netop sat ned i foder for anden gang. Har stået her siden nytår, og var lidt tynd da hun kom. 7,5 kg wrap 900 g Fase Balancer fra D&H (tilskudsfoder) 200 g lucerne 200 g soyaskrå 200 g roepiller 35 g sure limb (mineraler - for at få regnestykket til at gå op - da også hun er på minimum krybbefoder) Yea - Sacc 4 pres halm i boksen. adgang til halm på folden Vallak - Trakhener 167 cm. Trænet i M/S dressur 3-5 gange om ugen. 1x longe/cavaletti arbejde. 1-2 x let løsgåendearbejde. 7,5 kg wrap 1 kg Fase Balancer 100 g soyaskrå 250 g havre 250 g lucerne 50-60 g olie 30 g sure limb Yea Sacc 1/2 - 1 pres halm Der er lavt græs på folden - nedbidt, men grøn. Plag 1 (10-11 mdr.) 25% Oldenborg - 75 % fuldblod Kan ikke lide roepiller. 1,2 kg Suregrow 200 g soyaskrå 250 g havre 250 g lucerne 20 g sure limb 50 g olie Yea Sacc Wrap ad libitum, også på fold. Plag 2 (10 - 11 mdr.) Old/DV 1,2 kg Suregrow 250 g roepiller 200 g soyskrå 250 g lucerne 20 g surelimb 100 g olie Yea Sacc. Wrap ad libitum Alle går normalt ude fra mellem 7/8 - 18/19 stykker. Dette blot for at skrive at jeg slet ikke forstår de enorme mængder af foder og især måske krybbefoder i hælder i nogle af jeres heste. jeg ville gerne give de store heste alt det wrap de ville have. de to oldenborgere ville slet ikke kunne styre det, og er rigelig runde på det de får nu. Trakheneren spiser ikke mere, men han får også lidt vintergræs på folden. De to plage har konstant så meget wrap at de lige nøjagtig sviner med det. Alle heste i arbejde har rigelig energi. Og alle heste er flotte i muskelsætning, blanke i pelsen og ingen af dem har hovproblemer eller andre problemer for den sags skyld. Nete - fodring af plage er svær at gøre billig og god samtidig. Masser af godt wrap er kodeordet. Et godt tilskudsfoder er vigtigt og så olie til at regulere huld. jeg ville aldrig bruge fuldfoder til plage - ja faktisk vill ejg heller ikke bruge det til de andre, for de kan slet ikke blive dækket ind med et fuldfoder med de små mængder de har brug for. Roepiller mener jeg kun er til begrænet brug til plage, for de kan simpelthen ikke spise nok af det, undtagen det går ud over deres appetit til hø eller wrap. Så jeg bruger det kun i begrænset mængde til den der vil have det, udelukkende fordi den spiser godt og dermed kan udnytte det gode som roepiller gør for tarmfloraen. Og samtidig undgår jeg havren. Til gengæld er jeg så nødt til at spæde op med extra mineraler for at få fosfortildelingen op. Mit wrap er lidt fattigt på fosfor og selen, magnesium samt protein, men der er lige akkurat 0,5 foderenhed pr. kilo. Den anden plag spiser nødigt roepiller, og kan finde på at gå fra foderet hvis det er i. Hun får det så ikke mere, men får så i stedet et kvart kilo havre i stedet.
Forskelligt købes og sælges. Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Mine får ikke wrap, men hø. Og hvormeget de spiser er jo svært at vide, når de altid har en hø-big på folden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hsdjkhakjshk |
Anna-S |
24-03-2008 09:42 |
|
Svaret på dit spørgsmål er uden tvivl tjørnehøj müesli super plus. Et kanon tilskudsfoder til ungheste/plage - du kan selv tilsætte roepiller, havre eller hvad du nu har lyst til. Melasseindholdet var da jeg brugte fodret på 13%, hvilket ikke er ret meget når det nu skal blandes op med andre produkter. Produktet indeholder ikke korn (5% poppede majs er alt), så du kan styre det fuldstændigt! Jeg ved mange rynker på næsen over tjørnehøj produkterne, men jeg kan kun sige at jeg var HELE markedet rundt hvad angår unghestefoder da jeg fik min hoppe (hun var 1½ år) og dette var det fænomenalt bedste og billigste produkt. Min veninde skiftede faktisk fra Brogården fase II til dette foder - og hendes hest ændrede totalt udseende, selvom den havde fået den anbefalede mængde fase II og der ikke blev ændret andet ved dens foder end müeslien (og self. tilført korn ved skiftet til super plus.) Så jeg har kun meget gode erfaringer med dette produkt - hvordan andre TM produkter er ved jeg ikke, men dette fungerer optimalt til plage og er HELT sikkert det Flickas føl skal have når vi engang skal have sådan et  Min veninde kun fodre hende 2 års hoppe (½ fuldblod og ½ DV) med 1 kg super plus og 1 kg havre dagligt - havren kan jo let erstattes med roepiller - og så har du en fodring uden korn! (Derudover self. en god ration grovfoder 8-10 kg wrap.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super plus |
|
|
Super plus har jeg faktisk selv brugt, da luna var 2 år, og det fungerede helt perfekt og dækkede hende fantastisk ind. Til en stor etter brugte jeg 600 g om dagen, så det må siges at være meget overkommeligt i pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller |
|
|
Nu kan det fodt være at jeg husker helt forkert, men mener at roepiller har stort set samme foderværdi pr. kg som havre - mængden bliver selvfølgelig større i og med det skal blødes op. Og jeg synes personligt ikke at det er besværligt med roepiller (har også 6 heste) jeg blander bare 2*20 L. spande med 2,5 kg. i hver om aftnen og så her jeg til hele næste dag. Man kan groft sagt sige, at havre er hestens chips og cola og derfor ikke er godt for hestene i større mængder. Personligt kan jeg godt nikke genkendende til at det kan være svært at holde huld på varmblodsplage, men min erfaring siger mig også at 1 kg. kvalitets foder virker bedre end 2 kg. havre. En fornuftig foderplan kunne se sådan ud: 1-2 kg. havre 0,5 kg bio majs Flakes (høj foderværdi ca. 1,2 Fe pr. kg. 0,5 kg. linamix (hæj doserværdi ca. 1,56 Fe pr. kg.) 0.5 kg. roepiller. Vitamin/mineral blandning Hø ad. libt. Med denne model lægger foderenhederne mellem 4-5 fe afhængig af hor meget den enkelte hest spiser. Man kan så justere i majsen efter huld og evt. tilføje lucerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En anden |
|
|
ting er at dine heste ingen reel proteinkilde har andet end høet og hvis det skal fungere skal hø'et godt nok være af prima kvalitet - det kan også forklare hvorfor de ikke er så store og svære at holde huld på, da plage kræve massere af proteiner specielt de første 18 mdr. af deres levetid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jeg har ikke problemer med huld. De er fine i pels og huld, men undrede mig bare over, hvordan I kunne fodre med så lidt. Som sagt før, så vil jeg kikke på Linamix. I følge SundHest, skal mine hopper have 6.1 FE pr. dag. Så der skal lidt mere til, end de 4-5 FE du beskriver. Hvad er begrundelsen for både at bruge majs OG Linamix? Det første år levede mine heste udelukkende af St. Hippolyt Folhlengold, havre og hø. Men selvom jeg er vild med St. Hippolyt, må jeg erkende, at det er meget dyrt, når man har mange heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sådan gør jeg |
|
|
Hej, Mine to 2-års plage får følgende om dagen: - 3 kilo fuldfoder i pilleform (7,5 kr pr hest pr dag) - 750 gram lucerne (4,5 kr pr hest pr dag) - 60 ml Feed Support fra Blue Hors - hørfrøolie for pelsen - (3,5 kr pr hest pr dag) - Hø ad libitum (ca 1 balle om dagen til 10 kroner) Det bliver cirka 765 kroner om måneden inklusiv alt pr hest. Feed Support kan undlades. Ï de kolde måender har jeg suppleret med 1 dl soyaolie om dagen (1,39 kr pr hest pr dag) De ser begge super godt ud med skinnende pels og godt huld - den ene har dog altid været lidt svær at fodre på, så den får desuden 200 gram skummetmælkspulver om dagen (eksempelvis består produktet Body Builder mest af skummetmælkspulver). Min et-års plag får det samme - dog er fuldfoderet Pavo Grow og mængden 2,5 kilo. Både fuldfoderet og Pavo er tilsat vitaminer og mineraler, så de er dækket ind, når de får i de mængder, jeg fodrer med. Jeg har fundet ud af at købe fuldfoderet i Tyskland, og der giver jeg 122 kroner pr 50 kilo, hvor jeg gav 228 kroner i DK!!! Også Pavo er billigere i Tyskland, og det samme gælder skummetmælkspulver som koster 229 for 5 kilo i DK og 325 for 25 kilo i Tyskland. Skal også til at købe hørfrøolien i Tyskland - her sparer jeg 90 kroner pr 5 liter. De har allesammen masser af energi, vokser i jævnt tempo og har aldrig haft hævede led/sener og ser som sagt rigtig godt ud i huld og pelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6,1 FE pr dag |
Lilar |
24-03-2008 14:57 |
|
Det er ca det samme som min skulle have i samme alder, nu er han på ca. 6,4 FE. Når du giver op til 4-5 kg havre pr dag, så giver du jo 4-5 FE bare der, og så kommer olien og høet ud over. Så rent faktisk vil jeg sige at dine heste får for mange FE pr dag. De mange kg havre kræver energi at omsætte, og det kan meget vel være at de nemt kunne undvære 2-3 kg uden problemer. Roepiller skal sættes i blød ja, men en stor spand eller en lille murerbalje, i med de tørre roepiller og vand i. Og så giver man fx ½-1-1½ foderskovlfuld. Sådan gjorde de før hvor min er opstaldet - der er ca. 75 heste, hvor flere er konkurrenceheste. Son Nete Langhoff mangler jeg også en proteinkilde i din foderplan. Som hun skriver er det super vigtigt for heste der vokser at de får tilført proteiner nok, da de ellers kan få diverse problemer (fx svage knogler). Linda.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linamix m.m. |
|
|
½ kg. Linamix svare til 1 kg. havre i FE. Og du kan bruge 1 kg. om dagen. Så jeg ville helt sikkert skifte noget af alt det havre ud med 1 kg. Linamix og så vil jeg også anbefale Tjørnehøj Mølle Super Plus hvor der er godt med protein i. Deres kvalitet er blevet meget meget bedre i løbet af de sidste par år. Bruger det selv til min fuldblodshoppe der har føl ved siden. Og ellers tilsæt soyaskrå så dine plage kan få det protein som de har behov for i voksealdere og som de højst sandsynligt ikke får nok af nu.
Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene Elegant Spotlight. Fuldblods hoppeføl født 8/3 2008 www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk Kvalitets sadel sælges. Stald med folde søges til leje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234566 |
|
|
Ja, jeg har fundet en forhandler af Linamix i nærheden af mig, så det må vi prøve. Mht. Tjørnehøj Mølle, så har jeg før i tiden haft virkelig dårlige erfaringer med det. Men hvis du siger, at deres kvalitet er blevet bedre, så kunne det være at man skulle overveje det. Men hørte nu, at der er kommet unghestefoder fra dem der laver Linamix. Det skal jeg igså lige have kikket på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhsjdkhakshk |
Anna-S |
24-03-2008 19:23 |
|
Jeg har selv haft mig mine forbehold over for tjørnehøj mølle - og undersøgte derfor superplussen på kryds og tværs, men den har altså stået distancen og er HELT sikkert et foder jeg kommer til at bruge igen - dels når min hoppe engang skal i fol og dels til føllet - og plagen hvis det bliver en hoppe  Nogle af deres andre produkter er jeg heller ikke begejstret for overhovedet - men super plus - det holder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Britt. |
|
|
Ok. Ang. Tjørnehøj Mølle, så har jeg også før fravalgt det især på grund af melasse indholdet. Det er bla. sat ned og de har fået nye opdateret blandinger. Men ja jeg har også lidt kig på Equifirst foder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fase 2 |
Nina ♥Luna♥ |
24-03-2008 20:18 |
|
Fase 2 den er go hehe men der er jo så mange der har svaret.. men fase 2 er fuldfoder og der er sku nemt
Pas På dine kære! Du får dem ikke igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min oldenborg |
Tine (Bimboe) |
24-03-2008 20:47 |
|
hoppeplag på knapt 1 år får dagligt: 0,4 kg Roepiller 0,3 kg lucerne 0,3 kg hørfrøkager 325 g Regulator Complete ca ½ dl olie omkring 10 kg wrap Det fungerer super. Hun er skiftet fra Suregrow. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen- -Der hvor volden går ind, går forstanden ud- Opstaldning tilbydes nær Nykøbing F, se mere på min præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|