Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

"Knækker sammen" i det ene bagben
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 17:30

Jeg har de sidste gange jeg har redet, lagt mærke til, at min hest nogle gange har "knækket sammen" i det ene bagben. Det virker ikke som om det genere ham og det er kun i skridt han gør det. Han har ikke gjort det før, kun lige her de seneste par dage.

Nogle der ved hvordan det kan være?

Sandra&Tímon

Team Korshøje

Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
0
0
Svar på denne tråd

Knækker sammen...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 12:56

Det gør min også nogle gange, ikke meget, men bare sådan at man lige bemærker det.

Hun er ikke generet af det og har (7-9-13) aldrig været halt, så jeg tror ikke det betyder meget.

Det er kun i skridt. Og for mig virker det som om det sker for hende, når hun går og er ukoncentreret.

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

Sandra og Malle...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 13:31

Min gør det også... men kun i den ben hvor han har fået konstateret spat. Så jeg synes bestemt i skal få det tjekket og ikke bare slå det hen.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 14:52

Kunne det ikke have noget at gøre med at han står så meget stille på folden? Så skal benet vel lige 'igang' igen.

Amanda&Björk

Team Korshøje

Nu uden Fantacy

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 17:09

Amanda: Jeg ved det ikke - for han leger stort set dag ud og dag ind. Men han trænger osse til nye sko, så prøver at få smeden ud først og hvis det fortsætter må jeg ringe til dyrlægen.

Sandra&Tímon

Team Korshøje

0
0
Svar på denne tråd

spat......
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 19:49

spatheste gør tit dette.

Formidling af LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

Åben for tilmelding til Golega 2008. Hestefestival.

Working Equitation intro kursus 5+6 April.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 21:13

Mht spat - gør de det så ikke i starten af ridningen? For Tímon gør det et par gange i løbet af hele turen - og det kan både være i starten, midten og slutningen.

Sandra&Tímon

Team Korshøje

0
0
Svar på denne tråd

knæk i bagbenet
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 09:10

Jeg havde også fundet en dejlig lånehest, som knækkede sammen ved det ene bagben hver gang den løb. det var så slemt at hver gang den gjorde det, måtte jeg lukke øjene. jeg fik at vide at ejeren at den bare skulle rides så meget som muligt. men da jeg så hvordan den gik, bestemte jeg må for, at jeg ikke ville ride den, for jeg var 99% sikker på at den havde ondt. jeg fik en ud og kigge på den, som fortalte at at det sad i ryggen (krydset), og at den havde ondt. og at den skulle have en masse massage osv men at det nok ikke ville hjælpe.hun fortalte mig at den havde rigtig ondt. jeg bestemte mig så for at få den sendt tilbage igen. jeg snakkede med ejeren om det, og det vidste sig til at det er en gammel skade som den har haft i et år, men at det var blevet meget bedre. så tænker jeg bare, hmm meget bedre? jeg synes det var så slemt, at det bedste nok var at give den fred.

så nu søger jeg efter en ny lånehest.

Et liv uden heste, er ikke livet værd.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider