Hej håber på nogle kan hjælpe, min hoppes baller på bag hovene specielt, er helt ødelagte eller hvad man skal kalde det for. Hun har skrallet det øverste lag af ca. 3 mm. og det ser ikke særlig rat ud.
Årsagen er jeg næsten sikker på jeg nu kender. Når vi går ud er der en lille bakke ned på 1½ m. og der er kommet en masse gamle mursten til syne vinteren over, og i dag da kæresten trak hende ud kunne jeg se hvordan hun kørte ballen ned at stenene.
Problemet er at de ikke kan fjerne da de ligger dybt så nu går vi bare gå en anden vej. Men hvad gør jeg nu når skaden er sket?
Hvordan "reparere" jeg ballen? med tid ja, men kender i til noget rigtig godt at smøre det med?
Hun står normalt på "bund" i boksen, denne har jeg fjernet så ammoniak dampene ikke evt. gør mere skade. Hun står i fodbad med sæbespåner når hun kommer ind og bliver derefter smurt med hovolie der lugter af fisk fra blue hors. Om morgnen for hun igen renset hove og smurt før hun kommer på fold (vores folde er drænet er derfor HELT tørre)
Men er der noget andet jeg kan bruge eller bør bruge? Bør hovene pakkes ind og i sår fald med hvad og hvordan for i det til at sidde fast, bør hun være inde i stedet.
Hun virker til at have ondt når jeg trykket på det, men er ikke sikker.
Det skal lige siges hun går uden sko.
Al hjælp modtages med kyshånd.
Området der er integnet er der den mangler et lag.