Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp: ballen i hoven, ikke rat
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 13:00

Hej håber på nogle kan hjælpe, min hoppes baller på bag hovene specielt, er helt ødelagte eller hvad man skal kalde det for. Hun har skrallet det øverste lag af ca. 3 mm. og det ser ikke særlig rat ud.

Årsagen er jeg næsten sikker på jeg nu kender. Når vi går ud er der en lille bakke ned på 1½ m. og der er kommet en masse gamle mursten til syne vinteren over, og i dag da kæresten trak hende ud kunne jeg se hvordan hun kørte ballen ned at stenene.
Problemet er at de ikke kan fjerne da de ligger dybt så nu går vi bare gå en anden vej. Men hvad gør jeg nu når skaden er sket?

Hvordan "reparere" jeg ballen? med tid ja, men kender i til noget rigtig godt at smøre det med?

Hun står normalt på "bund" i boksen, denne har jeg fjernet så ammoniak dampene ikke evt. gør mere skade. Hun står i fodbad med sæbespåner når hun kommer ind og bliver derefter smurt med hovolie der lugter af fisk fra blue hors. Om morgnen for hun igen renset hove og smurt før hun kommer på fold (vores folde er drænet er derfor HELT tørre)

Men er der noget andet jeg kan bruge eller bør bruge? Bør hovene pakkes ind og i sår fald med hvad og hvordan for i det til at sidde fast, bør hun være inde i stedet.

Hun virker til at have ondt når jeg trykket på det, men er ikke sikker.

Det skal lige siges hun går uden sko.

Al hjælp modtages med kyshånd.

Området der er integnet er der den mangler et lag.

Pinto Sætter Kulør På Hverdagen

Anastacia Cassiopeia Elvis

0
0
Svar på denne tråd

Træls sag...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 14:34

Hejsa

Jeg syntes du gør rigtigt i at bade det hver dag i sæbespåner men jeg tror ikke det er godt at smøre med hovfedt, jeg tror bare det skal have luft og renses i sæbespåner 1 gang dagligt. Hvis det var min hest havde den klart kommet ud hver dag, men rådfør dig evt med en dyrlæge. Det koster ikke noget at ringe og spørge til råds, heller ikke i påsken.

Hestenes stråler, baller er meget såbare for tiden sagde min smed da der er kommet meget vand er de helt opbødte så der kan nemt ske skader på disse.

Mvh

Sabine Folkmann

"Allways look at the bright side off life"

Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr

koldpresset olie og energy oil.

Forhandler af Regulator Complete.

KLIPNING AF HEST OG PONY.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 14:53

Okay det lyder godt det vil jeg fortsætte med. Det er heller ikke fedt men hovtjære den fra blue hors, er den heller ikke god at bruge lige nu?

Det er ikke foldens skyld men alle de mursten som forige ejer af huset har lagt i jorden, vores folde er drænet og derfor helt tøre. (der er ikke sten på folden)

0
0
Svar på denne tråd

Ville bestemt hverken
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 15:26

smøre med tjære el. fedt der.

Måske du skulle give hende nogen lette boots på så hun ikke skraber dig mere.

sæbespånder tror jeg også er rigtig godt og så lidt salve fx kopatte salve el. den blå fra blue horse så du holder det smidigt

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Midt Jylland
Salg/kommision/Træning
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 17:29

Rettelse: har lige været ude i stalden for at se hvad det er og det er ikke tjære det er olie.

okay har både helosan og det blå "tyggegumi" :) stads fra blue hors

0
0
Svar på denne tråd

Lygna *Nordhus*
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 17:34

Lygna *Nordhus*: har også tænkt på boots men det er ikke på folden der er noget, det er kun lige den lille bakke på 1½ m. hvor det er så den går vi en stor bue uden om nu. :) havde slet ikke tænkt på at dette kunne ske, først nu når jeg kigger tilbage men man kan jo altid være bagklog.

Tak for jeres svar vil prøve med det blå stads i morgen når de kommer ind. Bør jeg smøre med det både morgen og aften så ?

Og hvordan med sæbevandet hun står ca 10 til 15 min når hun kommer ind er det ok, det er lidt svært at få hende til at stå længere tid, men alt kan jo lade sig gøre :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider