|
|
| Leisure mix Vs. Fibremix Easy/complement |
| Forfatter:  |
TCH |
| Dato:  |
19-03-2008 20:44 |
|
Hvad ville i vælge hvis i havde disse tre muligheder; Brogaardens leisure mix /Dengie Fibremix Easy / Fibremix complement. Alle tre produkter udfodres sammen med lucerne. Det skal bruges til en 6 års oldenborg/fuldblodshoppe på 550 kg(ca) der har tendens til at blive for tyk. Hun rides 6 x om ugen a 1 - 1,5 time og er på LA3 niveau. Hun har adgang til fri halm på fold og ellers 6-8 kg wrao i boks. Hun har ellers kørt på RC, men forhandleren stopper måske med at forhandle det, så jeg leder efter et alternativ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fibremix Comlement |
szweetyy ♥Express-pigen♥ |
19-03-2008 23:18 |
|
overvejede jeg til min egen hoppe men da de har svært ved at skaffe det hjem valgte jeg noget andet.
Ville vælge en af Dengie's foder da der er omega 3 og 6 i 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fibremix |
TCH |
20-03-2008 07:29 |
|
Fibremix kan jeg nemt få hjem, jeg er blot i tvivl om, hvad jeg skal vælge og om foderet dækker ind eller der skal suppleres op med en vitamin-/mineralblanding...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har brugt |
Tine (Bimboe) |
20-03-2008 08:06 |
|
Complement til mit føl, da hun var 7-8-9 mdr, mener jeg. Er foderet ikke beregnet til avlsdyr??? Det var et rigtig lækkert foder, og sammen med en smule RC, for og afbalancere det, så var det super godt. Føllepigen så godt ud, og var glad for det. Dog faldt interessen efter 1-2 mdr, og jeg måtte skifte tilbage til Suregrow. Hun fik vidst 1,4 kg Complement, og 300 g RC + roepiller osv... Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen- -Der hvor volden går ind, går forstanden ud- Opstaldning tilbydes nær Nykøbing F, se mere på min præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Complement |
TCH |
20-03-2008 08:36 |
|
Hm, der står på deres hjemmeside at det er godt til ungheste og avlshopper, men at det samtidig er velegnet til større stalde og rideskoler da det er drøjt i brug, så det må da kunne bruges til en "broget" flok af heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Complement |
|
|
Jeg har regnet på foderplaner med complement, og det dækker rigtig fint ind ved den anbefalede mængde. Hvis din hest har nemt ved at blive tyk, ville jeg klart vælge complement, da de skal have godt to kilo af easy for at være dækket ind, og så er der jo ikke megt plads til stråfoder til en trivelig hest. Leisuremix er mange rigtig glade for, men jeg ville aldrig betale så høj pris for et produkt som primært indeholder snittet halm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Complement |
TCH |
20-03-2008 13:08 |
|
Tak for dit svar. Ja hun har desværre tendens til at blive overvægtig, så jeg skal passe på med hvad jeg fylder på hende. Jeg havde godt tænkt tanken mht easy, og de mængder de skal have - at det nok er for meget til hende. Vedr. leisure mix, er det også lidt min holdning at det er noget dyrt halm men hvis det er det, der fungerer for min hest, så bliver det det jeg køber. Dsværre tåler hun ikke vådt foder, dvs roepiller og mash, så det begrænser jo mulighederne noget, når man skal kunne styre huldet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder |
Tine (Bimboe) |
20-03-2008 19:58 |
|
mærkeligt, ikk?? "til ungheste og avlshopper, men at det samtidig er velegnet til større stalde og rideskoler da det er drøjt i brug". Man kan da ikke sammenligne et foder til avlsdyr, og så til en stor stald med ridedyr. Så skulle det da være en avlsstald. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen- -Der hvor volden går ind, går forstanden ud- Opstaldning tilbydes nær Nykøbing F, se mere på min præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fibremix Complement |
|
|
Jeg er også gået over til at bruge Fibremix Complement til min 8 års araber. Han var svær at få til at spise op og holde huld og ser nu rigtig fin ud og krybben er altid slikket. Jeg fik det anbefalet af en der også gav sin araber det, der havde svært ved at holde sulet på kroppen! Der er kun ganske lidt sukker ca. 2% i complementen men den smager sødt og dufter af vanilie -prøvesmager altid mulens foder  Her ud over får han: RC (ganske lidt) Roepiller Lucerne majsflager Rapsolie Gulerødder Complement anbefales til: Breeding and Youngstock Natives and Warmbloods Fizzy animals
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Complement |
TCH |
21-03-2008 13:24 |
|
Nu har jeg bestilt en foderplan hos Equidan hvor Complement og lucerne indgår og så må jeg se hvordan det ser ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder.. |
|
|
Dvs at heste er 100% dækket ind med vitaminer hvis man foder dem med den bestemte mængde Dengie Fibremix COMPLEMENT ?? Kan man også godt bruge det til avlshopper? , og hvad skal de så have ved siden af?
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppeღ - til døden os skiller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fik lavet en |
szweetyy ♥Express-pigen♥ |
21-03-2008 20:54 |
|
foderplan fra dengie med Comlement og lucerne.
Foderplanen ser således ud til en 400 kg hoppe i let-middel ridning normalt men lige nu holder vi så pause da jeg lige er belvet kørt ned og hun har ondt i ryggen/kramper sammen:
5,5 kg Hø minimum 0,5 kg Halm nok ca det hun spiser i boksen 0,5 kg Dengie Alfa-a - lucerne 0,9 kg Dengie Fibremix Comlement
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| leísure mix |
Sille ♥Pila♥ |
22-03-2008 10:47 |
|
Jeg har en islænder på 2 år, der altid har fået Leisure mix, hun går i løsdrift, og hun får godt 2 kg. om dagen, og det dækker hende fint. Jeg kunne hertfald aldrig drømme om at bruge andet foder, hun for selvfølgelig også lucerne 
M.V.H Cecilie Hypperne <3 Linse&islænderne<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|