Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

at skylle høet
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 15:41

Mine heste får hø, og det har gået fint indtil nu. Høet er blevet ret støvet synes jeg. Derfor er jeg begyndt at ligge det i en balje ca. 12 timer, og derefter hænges det i et hønet og drypper af inden hestene får det. Er det den rigtige måde jeg gør det på?

Venlig hilsen

Kongehøj

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 16:16

det er i hvert fald en god måde at mindske støvpartiklerne på ..

0
0
Svar på denne tråd

Hvis der er svampespore
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 16:51

I, så er de der også selv om du skyller høet Og de er jo ikke sunde...

Illum

Jeg rider IKKE GP. Og alligevel siger min forstand mig,at Roll-Kur er noget SVINERI !!!!

Ja, jeg er oplyst.

0
0
Svar på denne tråd

så vidt jeg ved..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 19:42

så skal hø ligge i blød i mindst 24 timer før svampesporerne knækker og bliver uskadeliggjort...

Jeg har dog intet bevis for det - men noget en gammel hestedame fortalte mig for 15 år siden, da jeg havde en allergihest...

Kan dog kun sige, at det fungerede for min hest...

Sonja

0
0
Svar på denne tråd

Svampesporer
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 19:58

Nu ELSKER svampe jo fugt, så lidt vand vil slet ikke tage livet af dem.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Spist ikke indåndet
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 20:28

Forskellen er vel, at når sporerne er våde, så bliver de spist og ikke indåndet. Og det er vel kun, når de kommer i lungerne, at de kan give åndedrætsproblemer. Eller hvad?

"Forgyldning forgaar, men svinelæder bestaar!"

0
0
Svar på denne tråd

Toxiner
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 20:52

Nu er der rigtigt mange svampe der danner toxiner, og dem slipper man ikke af med hverken ved vask eller kogning.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

svar på besked
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 20:02

hvad med evt at bruge wrap istedet?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 22:16

tak for svar

Venlig hilsen

Kongehøj

0
0
Svar på denne tråd

jhkhkjh
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 22:23

mit hø kan også godt blive lidt "støvet" af at ligge hele vinteren, men jeg er nu ret sikekr på at det absolut intet fejler... jeg ryster altid pladerne rigtig godt og hvis det er meget støvet giver jeg det en tur med vandkanden med en vandfordeler på for at slå støvet ned.... mine heste har det super og lider ikke under at nogle af ballerne kan være lidt støvede...

0
0
Svar på denne tråd

opbevaring
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 12:02

Jeg opbevare mit hø i en boks, på paller og med pressending over, og mit hø er ikke støvet og dufter stadig friskt.

Men næste år bruger jeg wrap i stedet, da dyret hellere vil have det og så køber jeg ca. 30 baller hø til at bruge på de varme dage.

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

*Medlem af pony-power "klubben".

-"Klubben" for ponyryttere over 18 år.

Søger halsdækken

uden fyld/m. fleecefyld

str. M/125

0
0
Svar på denne tråd

Wrap ikke altid en løsning
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 15:42

Jeg er også i gang med at prøve det våde hø, for at se hvorfor min ene hyp hoster. Så hvis det er pga høet (som jeg forresten slet ikke opfatter som støvet), så bliver det et problem for mig. Synes det er alt, alt for bøvlet at skulle vaske alt hø i al evighed.

Men hvad gør man så? Wrap kan jeg ikke, da jeg kun har 2 heste gående og selv de mindste baller ville være for meget og de bliver jo ikke just billigere af at blive mindre pga det mere plastic der skal til..

Så jeg synes lidt det er en "dead end" lige nu ved tanken om, hvis nu det er det tørre hø min ene hyp pludselig ikke kan tåle...

Hilsen
Shadowfax,
Frieseren ROMEO & G. kryds'et CASSIOPEIA

Stald AnnesMinde

OPSTALDNING TILBYDES
HOPPER OG VALLAK'ER

(Vejrup)
(min. stangmål 120cm)
0
0
Svar på denne tråd

små baller
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 17:00

De små baller på 35-50kg kan altså godt holde sig til 2 heste. Men er selvfølgelig dyrere pr. kg.

:Pia

*

Sort BUET dressurgjord 55-60 cm købes,

med rullespænder, uden elastik.

0
0
Svar på denne tråd

Angelina ♥Romeo Cassiopeiaϖ
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 20:51

hmm.. jeg har nu brugt wrap i 60kg. baller til 2 heste hvor de begge fik 9kg. om dagen og det holdte fint. har også brugt de samme til 1 hest og der var det også fint ..

hvis du finder meget tørt wrap kan det sagtens holde sig til 2 heste. sagtens sagtens. det bedste er hvis du kan stille det et sted hvor der er meget luft (efter de er åbnet) og så pakke dem godt til igen bagefter.

jeg bukkede plastikken ned over åbningshullet og så en ikea pose udenom. kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne holde sig til 2 heste?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider