Umiddelbart lyder det da ganske fornuftigt, hendes fodring? 
De skal jo som min. have 10% af deres egen vægt i stråfoder, så 2 kg. wrap lyder altså fornuftigt i mine ører, hvis hun er på skrump. Jeg tror ikke jeg ville give hende mere.
Men en rigtig god ide er at sprede det ud på så mange måltider om dagen som muligt, når hun står på træpiller. Man kan købe sådan nogle meget små-maskede hønet hos Shires, og det gør at wrap/hø'et holder længere. Det kunne evt. være en ide?
Pas på med frøgræs, hvis du giver sådan noget, det kan godt gøre dem meget oppustede. (det bliver min ihvertfald af frøgræs, men han æder også til han segner
)
Så jeg tror at motion vil hjælpe rigtig godt og vil kunne få sat fut i slankeprocessen.
Jeg ved at det er super svært at få motioneret så´n en bette én, men lange trækture, alt det du orker og longering burde altså give et resultat, hvis du gør det 4-5 gange om ugen.
Er der ikke nogle andre fra stalden som rider skridtture? Så kunne du gå med, med lille-ponyen så i begge har selskab, og så er det også lidt sjovere at være adsted med sådan en lille een når man er flere.