Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Slankekur for min Shetter....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 12:31

NU skal der simpelthen gøres noget!!

Thilde er ALT for stor .

Hun måler 1 meter i stg og vejer meget tæt på de 300 kg . Hun er så også en af de kraftige gl.dags typer...

Hun får pt. wrap, vitaminer/mineraler og har adgang til halm på folden.

Nu vil jeg så sætte hende ned i wrap - og her tænker jeg, at hun kun skal have 2 kilo?? Puha det er ellers ikke meget...

Hun står på træpiller i boksen - så der er ikke noget at pille i udover det wrap hun skal have.

Jeg tænker så, at jeg vil have fat i nogle hønet og fordele de 2 kilo i 3 portioner - således at hun får lidt når hun kommer ind sidst på eftermiddagen, igen når de nattes og igen til morgen....

Hun skal jo gerne ned på ihvertfald 200 kilo - så passer det ikke med at hun skal have 2 kilo wrap?

Hvordan med gulerødder? Feder de på nogen måde? Kunne jeg give hende 1-2 kilo af disse også eller er det bedre at droppe den tanke?

Foruden denne slankemenu, vil hun også blive longeret lidt hver dag....og her tænker jeg, at hun vil få behov for et tilskud af en eller anden form... - men hvad? Det må jo på ingen måder være fedende...

Hvad siger i?

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Slankekur
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 13:18

Min shetlænder er også på kur, hun er godt nok i fol men dyrlægen siger hun er for tyk... Hun får noget horeslux plus hvor hendes mineraler/vitaminer er i og 500g gulerødder og 2 kg wrap og alt det frøgræs hun gider æde. Min dyrlæge siger at det kan både hun og fostret sagtens leve af. Hun har så også halm i boksen, men det tror jeg nu ikke hun ædere så meget af. Hun går på fold hverdag 6-10 timer alt efter vejret. Og blive longeret lidt for at holde sig igang. Hun bliver fodret 3 gange om dagen morgen, aften og nat.

Mvh Tina og Simone

Hoelgaard´s Purple Glamour & simone - Alle burde ride pinto.

Part søges til Pinto hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Oki....................
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 13:26

jamen så lyder det jo ikke helt forkert med foderplanen til Thilde, som jo ikke er i fol...

Men jeg er stadig i tvivl om, om det er godt eller skidt mht. gulerødderne? Er der ikke noget med, at der er et stort sukkerindhold i dem...eller tager jeg fejl?

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

feder ikke
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 20:50

Gulerødder feder ikke, det er mest vand og kulhydrat, og så selvfølgelig gode naturlige vitaminer, så dem ville jeg ikke være bekymret for at fodre med.

2 kilo wrap er noget meget passende, men jeg ville også give lidt halm i boksen, så hun ikke risikerer at stå helt uden noget at tygge i.

Jeg ved ikke hvad du giver af vitamin/mineral-tilskud, men såfremt det ikke er blandet sammen med noget fedende mysli eller andet, så burde der jo heller ikke være noget at komme efter her.

Hvis du vil give ekstra, kan du jo give fx hele roer eller roepiller, det skulle heller ikke fede.

Men ja de små kan godt være svære, de bliver næsten tykke bare af at se på et græsstrå :-)

0
0
Svar på denne tråd

joooooooo
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 21:56

Hippo - det må man sige, at Thilde ihvertfald bliver !! Hun har dog været stor i al den tid jeg har haft hende og også inden....men NU skal det simpelthen være slut!

Jeg vil have hende ned i en vægt, hvor det er forsvarligt at sende hende til bedækning - og så håber jeg et føl kan tage de sidste overflødige kilo .

Hun får kun ren vitamin/mineral tilskud - intet er der blandet i!

Og idag er hun blevet præsenteret for de kære hønet - så god fornøjelse...he he.

Nej det er skam ikke morsomt - Hendes vægt hæmmer hende, så der skal ske noget nu, så hun kan leve et sundt, godt og langt liv!

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 00:40

ved at vi mennesker ikke må få for mange gulerødder om dagen hvis vi skal tabe os, så mon ikke det gælder for hypperne også.. ?

Held og lykke med din lille hoppe

Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!

Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd

mit bud
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 19:34

Umiddelbart lyder det da ganske fornuftigt, hendes fodring?

De skal jo som min. have 10% af deres egen vægt i stråfoder, så 2 kg. wrap lyder altså fornuftigt i mine ører, hvis hun er på skrump. Jeg tror ikke jeg ville give hende mere.

Men en rigtig god ide er at sprede det ud på så mange måltider om dagen som muligt, når hun står på træpiller. Man kan købe sådan nogle meget små-maskede hønet hos Shires, og det gør at wrap/hø'et holder længere. Det kunne evt. være en ide?

Pas på med frøgræs, hvis du giver sådan noget, det kan godt gøre dem meget oppustede. (det bliver min ihvertfald af frøgræs, men han æder også til han segner )

Så jeg tror at motion vil hjælpe rigtig godt og vil kunne få sat fut i slankeprocessen.

Jeg ved at det er super svært at få motioneret så´n en bette én, men lange trækture, alt det du orker og longering burde altså give et resultat, hvis du gør det 4-5 gange om ugen.

Er der ikke nogle andre fra stalden som rider skridtture? Så kunne du gå med, med lille-ponyen så i begge har selskab, og så er det også lidt sjovere at være adsted med sådan en lille een når man er flere.

Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

Velholdt, sort Kieffer Master 17" dressursadel sælges!

Se præsentation for billeder!

0
0
Svar på denne tråd

lkjfdlkjflkjg
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 19:42

Sanne: Kom endelig med et link til det der shires!!!

Jeg har lige købt 3 stk hønet, men maskerne er jo desværre ret store...

Jeg er lige begyndt at longere hende og satser på, at få det gjort ca. 5-6 dage om ugen, men jeg går også jævnligt en lille tur med hende (jeg kan ikke gå så lang grundet kronisk skade)...

Dog har jeg jo nu invisteret i en dejlig Fjordhest og når jeg har lært ham tilstrækkelig at kende...så kunne Thilde jo nok komme med på nogle af vores ture som trækpony .

Ihvertfald skal hun slanke sig både gennem motion og hendes kost.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 20:28

puha - har samme problem med min Lisa - hun har også altid været stor, men det gik over gevind her i vinter.

Hun har nu tabt sig adskillige cm om livet over et par måneder på en kost af Equigard, 1,5 kilo wrap, et par 100 g gulerødder med lidt lucerne, frøgræs og meget begrænset græs. Det sidste fedt skal motioneres af.

Har ledt efter sådan nogle småmaskede hønet som dem de har på www.shires.dk - så det bestiller jeg også. Så kan de nemlig pille i dem hele natten!

...og hobbitterne Lisa, Kalina og Baily

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk

Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?

0
0
Svar på denne tråd

ljgflkjgflkjg
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 21:22

Super!!!

Så er der hermed bestilt 4 stk hønet med de små masker ! Så kan Clyed også få sin wrap på denne måde!

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

halløj igen
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 14:32

Ja, som Lisa skriver, er linket http://www.shires.dk.

Der ligger en af deres butikker i Næstved også. (nu ved jeg ikke lige hvor du bor)

Der har jeg selv købt eet.

De har hønet i 2-3 forsk. maskestr., ligesom de også har deciderede hø-poser og meget andet godt til ekstremt sultne heste (jeg er selv den heldige ejer af en oldenborger som snildt sluger 6 kg wrap på max 30 min, hvis han får lov)

Men super at du har fået fat i sådan et, det har ihvertafld øget ædetiden hos min evigt sultne hest -Og held og lykke med slankekuren

Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

Velholdt, sort Kieffer Master 17" dressursadel sælges!

Se præsentation for billeder!

0
0
Svar på denne tråd

kjlkjlkjlkj
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 22:42

gulerødder feder ikke så det er godt at give.. og så er der noget at tygge i!! jeg bruger roepiller til mine overvægtige... det feder på ingen måde, er super for fordøjelsen og så mætter det så de ikke går sultne rundt når de bliver sat ned i foder...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider