Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kløe, muk og hævelser
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 13:26

Min hoppe har haft muk det meste af efteråret og vinteren, i samråd med dyrlægen blev vi enige om at lade det være og kun behandle hvis det blev værre end det var..Hesten har på intet tidspunkt været generet af det..

I går var hendes bagben (samme ben som der er muk på) hævet ret meget op... Hun var ikke varm eller halt bare hævet...

Og samtidig kløede hun sig helt vanviottigt på benene. Stilte sig op af alt der kunne kradse og skubbede benene op og ned af det...

Tog hende ind og skyllede benene. mukken var uforandret, måske var der en lille smule mere men ikke meget.

Til gengæld havde hun bare pletter højere oppe på benene, som om hun havde fået skrabet hårene af. Og pelsen skællede...

Jeg vaskede benene og tørrede dem godt...

I dag var hendes ben igen hævede, men efter en skridt tur på en times tid fik de normal størrelse igen...

Nogen der har prøvet noget lign. eller ved hvad det kan være???

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

hvilken dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 16:29

anbefaler at man intet gør? det lyder da helt skørt i mine ører... Jeg ville vaske det i medi scrub opløsning, lade det stå i blød og så forsøge at få så mange skorper af som muligt.. og så bagefter når det var tørt smøre det med en muk creme, enten dyrlægens eller anden, bare den holder området blødt... Og så selfølgelig sørge for at den gik på en tør fold... så kan man hurtigt få det til at gå væk... god fornøjelse...

Sagde Janne der har lært af sine fejl...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 17:29

Det var slet ikke mukken der var problemet :)Det skal ordnes nu, men kun pga det andet... Mukken har på intet tidspu nkt genret hende! :)

Hun har fået skab

Skal vaske det i noget kløestillende, og kan muligvis få noget at spraye på, men da hun er drægtig er det ikke sikkert... :)

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

skab...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 19:27

skulle lige til at skrive til dig at det lyder som skab hun har, men kan se du har fundet ud af det.

Jeg er næsten sikker på at sebacil må bruges når hoppen er i fol, men er ikke sikker.

Sebacil er noget der blandes i vand og vaskes godt ind i benene, på de angrebne områder.

Og det hjælper

Prøv at hør din dyrlæge ad, det er også der du skal have det.

ellers er der frontline. men mener ikke det må bruges når hoppen er i fol.

læste at en herindefra havde prøvet med noget til behandling af lus til mennesker. og det virkede vidst. men prøv at søge på skab så kommer der helt sikkert noget frem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider