Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gode råd til kræsen hest....
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 22:47

Er der nogle som har gode råd til at få noget foder i en kræsen hest.... Hun tåler ikke så godt melasse, hun får dårlig mave af det...

Hun fik equifirst basic omega, som hun var glad for, i ca en mdr, så gad hun det ikke rigtig mere... Så skiftede jeg til classic fiber, det gider hun heller ikke... Hun er desværre typen som spiser i en kort periode, og så gider hun det ikke mere...

Hun er lige blevet opereret i det ene ben, og har derfor tabt sig meget, så jeg har brug for hun tager på igen...

Hendes wrap spiser hun altid, så hel håbløst er det ikke....

0
0
Svar på denne tråd

Irish mash
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 22:54

irish mash fra st. hippolyt.. det plejer at virke. Har selv rigtig gode erfaringer med det. Skal opblødes i varmt vand og stå og trække en 20 min. du kan sagtens lade hende få 3 måltider om dagen med det.. godt til genopbygning efter sygdom. held og lykke med din mule.

Vrinsk fra Louise og Amadeus

0
0
Svar på denne tråd

også kræsen hest her
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 22:56

Min elskede pavo. Det er det eneste foder, hun virkelig har smasket i sig.

Nu får hun lidt st. hippolyt mash ind imellem , og derefter vil hun gerne spise sin mad, hvis hun ellers ikke gider det. Det er godt nok også noget kedelig mad hun får, pt. Mash er appetit-fremmende.

Hun får også hippodan olie, hun gad ikke æde sin epona olie.

Ellers er der tips som pebermynte-olie, hvis det er duften, de ikke kan lide.

Min kan ikke lide rc eller lucerne. Eller roepiller, men det hjælper at blande det på en god måde. Og blande med gulerødder, så glider det andet gerne ned.

Min elsker majs, det feder også.

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

tjae.....
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 23:02

Altså... Jeg hældte nogle bukkehornsfrø i foderet, det fremmer ædelysten og hestene kan rigtig godt lide det. Dufter lidt af karry.

Udover det så er de gode for maven, og styrker immunforsvaret. - Kan købes i matas eks.

Det er VIGTIGT at du vælger de hele bukkehornsfrø da det ikke er alle der bryder sig om de knuste (mine heste gik fra foderet og de elskede de hele frø, og det er jo ikke ligefrem det vi ønsker.)

Håber det kunne bruges... - Bukkehornsfrø er ikke dyre, mener jeg gav 60 kr for et kg ca, og så skal de ikke have så meget.

Held og lykke med den..

Mvh. Maria

:-) The love we give away is the only love we keep! :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er endnu
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 07:29

ikke stødt på en hest der ikke kan lide PAVO Natures Best

Måske det var værd at prøve til din hest?

Venlig hilsen diplomatiske Louise

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

bare en tanke
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 07:46

Det er ikke i forbindelse med hendes brunst at hun ikke spiser eller bliver træt af maden?

Sådan en hoppe har vi nemlig haft. Ca en gang om mdr. gik hun næsten helt fra sit krybbefoder, wrappen kunne godt bruges.

Hun var ualmindelig trist og havde ofte smerter i forbindelse med sin brunst. Det hjalp med en hormonkur. Nå det var bare lige en tanke herfra...

Vh Louise

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

Lennert....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 08:35

i så fald, er hun kronisk i brunst

Hun har altid været sådan mht foder, nogle dage spiser hun rigtig godt, og nogle dage gider hun det ikke. Det kører op og ned med hende....

Så i går at optihorse blander individuel foder, det vil jeg prøve. Jeg vil prøve mig frem med få ting af gangen til det passer damen at æde...

Hun kan lide mint, så det skal i, og de har bukkehorn, som Maria nævner....

Hun vil ikke havde Epona olie, har prøvet Irish Mash, det gik heller ikke. Skal dog lige sige at da hun fik Irish, var det en dag hvor hun var rigtig dårlig og lå meget ned. Så appetitten den dag var lig nul, måske jeg skulle prøve det igen, nu hvor hun er frisk...

Det er ikke sjovt at havde sådan en hest, ved snart ikke hvad jeg skal give hende

0
0
Svar på denne tråd

Pillefoder
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 10:58

Sådan en kræsenpind har jeg også.

Ved snart ikke hvor mange forskellige foderprodukter jeg har prøvet til hende, men hver gang går der maks et par måneder, så er den gal igen.

Dog har hun altid gerne villet spise pillefoder, så nu har jeg overgivet mig og er begyndt at fodre med fuldfoder fra krafft. Det ser enormt kedeligt ud, men hesten spiser det med stort velbehag selv efter flere måneder, så det må jo være det der duer.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

prøv med
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 12:43

noget fra Marstall. Det skulle virke på selv meget kræsne heste. Cornmusli eller den med urter måske. Der er nogle herinde som forhandler det ved jeg

LUCERNE SÆLGES fra 1,5 kr/kg

Store bokse med vindue udlejes

Dækkenvask tilbydes, 40 kr u/imprægn.

Forskelligt udstyr sælges

postnr 8882

se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hurra for HN'er....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 22:02

Jeg har givet hende noget pillefoder, og sørme om ikke tøsen æder det

Bagefter fik hun Irish Mash, og det røg også ned....

To ting på en dag, det er total succes

Håber det holder, og det ikke bare er hendes sædvanlige 3 dage, og så gider hun ikke mere...

Tusinde tak til jer alle for jeres råd....

0
0
Svar på denne tråd

Min hest er....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 17:41

Også MEGET kræsen. Hun synes hun kun skal leve af wrap og græs. Og det er jo fornuftigt nok, meeen der skal også lidt foder ind.

Hun vil hverken spise det ene eller det andet.

Men så begyndte jeg at give hestemix, noget fuldfoder fra Aarhusegnens andel. Kedelig grå piller, men det ryger ned, næste skridt bliver at putte lucerne i kryben med pillerne.

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

Hestemix
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 18:54

Lige præcis hestemix fra århusegnens andel var også det jeg altid kunne kickstarte min kræsne hoppe med, når hun gik fra sit fine müslifoder.

De fodrede med det på ridecentret, så til sidst fik hun bare det blandet med lidt olie og lucerne, og det gik fint. Jeg var dog ikke imponeret, men nu var det jo ikke mig, der skulle spise det

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

hvilke piller
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 23:10

Hvilke piller var det præcist du købte, og til hvor meget pr kg?

har nemlig selv en hest der nægter at spise noget som helst der kan fede ham en lille smule op. har prøvet alt fra betfor, fuldfoder af forskellige slags, klid, roepiller, sojaskrå og intet hjælper det. han får wrap ad libitum, og olie i maden men bliver tyndere og tyndere og dyrlægen har konstateret ham perfekt sund og rask...

så hvis de piller der virkede, kunne det da være værd at prøve...

0
0
Svar på denne tråd

fdfsdfsd
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 10:41

Vores gamle hingst er også kræsen, han spiser kun pille foder, majs og gulerødder. Han HADER æbler.

Gode hilsner Fru Bach

Nu med hjemmeside

Stald Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider