Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder til drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 13:12

hejsa

min hoppe har om 1½ mdr termin og jeg syntes at hun begynder at tabe sig nu. hun har mistet i muskelmasse også.

hun får roepiller, lucerne og masser af hø. plus salvimin grøn.

er der noget godt foder jeg kan supplere op med? tænkte på et avls foder eller evt sojaskrå.

hører gerne hvad i andre mener.

iøvrig er hun 168 cm i stg

hvis nogen har virkelig meget lyst må de da gerne beregne en god foderplan også. det skal i ikke høre noget for

mvh hilsen
SUNFLOWER
Marsvin unger sælges
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

De sidste
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 14:06

3 måneder, er de vigtige og fodre hoppen godt i.

Min fik roepiller, RC, soyaskrå, olie, majs, hvedeklid og wrap.

Du kan give op til 3 dl olie, hørfrøkager/Linamix, majs, mere hø/wrap. Eller giv et drægtighedsfoder eks. Fase II fra D&H.

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

0
0
Svar på denne tråd

sojaskrå
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 15:42

hvor meget sojaskrå skal jeg give oveni?

mvh hilsen
SUNFLOWER
Marsvin unger sælges
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

Olie....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 18:44

Tror olie kunne være en god ide til hende. Nu ved jeg ikke hvordan hun har det ifht. fodermændge, men i de sidste måneder af drægtigheden, er der jo betydelig mindre plads i maven, og nogle hopper står af overfor store mængder foder.

Du kan sagtens give hende 3 dl. olie om dagen (start stille op).

Min hoppe har 3 mdr til termin.. hun er 17 år, 177 cm og bliver redet, så hende er jeg meget opmærksom på. Hun får lige nu 2 kg. stud balancer, 1 kg. lucerne, 500 gr. havre og 2 dl. hippodan olie, fordelt på 3 måltider. Og så alt det hø hun overhovedet orker at spise.. Lige nu får hun mindst 15 kg, men spiser ikke altid op.

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

olie...........
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 19:19

hej

mht til olie så er hun ret kræsen og er der ikke også en 3 ugers tilvænnings fase på det før det har fuld effekt?

mvh hilsen
SUNFLOWER
Marsvin unger sælges
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

Hummmm.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 19:23

Hvor meget salvamin grøn får hun? Har du sat mængden op 3 mdr. før termin? Forstår godt hun er begyndt at tabe sig. Roepiller feder ikke ligefrem. Jeg ville bruge Fase II, Stud Balancer eller ligne avlsfoder. Olie er også godt. Men det tager en del tid før de lære at unytte det. Jeg selv bruger Linamix i stedet for og det er supert godt. Har en fuldblodshoppe der havde termin 25. feb. og nemt taber sig. Det hjalp med majsflager og linamix.

Evi får pt.:

1,6 kg. Byg/havreblanding (I foderautomat)

1 kg. TM. Super Plus

15 dl. majsflager.

½kg. Linamix

1kg. Hertog Græsmix

og ca. 10 kg. wrap

Mange vrinsk fra Evidence

Fuldblodsføl fra 2008 sælges. Far: Arado. Mor: Evidence. MF: Danshing Blade.

Back on track fleccerdækken og Stubben sadel sælges.

0
0
Svar på denne tråd

salvimin
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 21:46

hun får 175 gram salvimin.

hvorfor feder roepiller ikke?

et kg tørre roepiller svarer da til et kg havre, de fylder bare mere pga vandindholdet.

hun blir varm af stivelse, havre og byg er helt yt her.

jeg overvejer at købe et drægtigheds foder til hende, men skal jeg så stadig give samme mængde salvimin.

tænker på equilack fra hippolyt.

mvh hilsen
SUNFLOWER
Marsvin unger sælges
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

Hej min
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 22:24

hoppe har de sidste 2 mdr. fået Müsly Breeder fra Tjørnehøj Mølle.3 kg om dagen,lucerne,gulerødder og MEGET hø..Hun bliver stadig redet flere gange i ugen,og ser godt ud er FRISK og fuld af energi..Termin 1/4.Hendes normalvægt er ca.500 kg.....Hvis du vil bruge Breeder behøver hun ikke Salvimin.

Susanne...

0
0
Svar på denne tråd

Sent...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 23:26

Hvis du går over til et andet foder også, skal du endelig ikke give hende samme mængde salvimin. Dog synes jeg det er for sent at begynde at lave så drastisk et foderskift.

Jeg ville nok gå efter at supplere op med noget der feder - majsflager eller linamix som de andre foreslår.

Eller i hvert tilfælde nøjes med måske at køre hende over på ½ fuldfoder og ½ salvimin grøn (+det andet selvfølgelig)

Roepillerne kunne godt byttes delvis ud, med noget der feder mere, og måske fylder knapt så meget - så ville hun måske også have plads til lidt mere hø...

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

equilac
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 16:56

jeg har idag købt en pose equilac fra hippolyt da det er det produkt som jeg fandt nemmest at give til uden at ændre for meget i den nuværende foderplan.

hun får nu fordelt på 4 måltider

1,5 kg lucerne

1 kg roepiller

175 gr salvimin grøn

og skal køres op på 1 kg equilac efter råd fra hippolyt evt 2 kg

plus tørt wrap 8 kg

hvis nogen sidder med et foderprogram og har lyst må i da gerne lige tjekke om hun ligger ok med værdierne.

jeg har undersøgt om linamix kunne være godt og det ville det være men da der vil gå noget tid før hun vil få optimal optagelse af produktet har jeg valgt ikke at starte på det for der vil gå for lang tid og termin er jo 16 april.

mvh hilsen
SUNFLOWER
Marsvin unger sælges
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider