Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

MUK ??
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 21:05

Heeej .. jeg har en hest der døjer med muk ..

har du nogle gode midler som virker, så må du meget gerne skrive ....

0
0
Svar på denne tråd

muk....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 22:31

vaske det i blå biotex en gang om dagen og tør det godt bagefter. det har jeg haft gode erfaringer med..

0
0
Svar på denne tråd

Paint horse
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 09:36

Jeg har som NiniFlikka vasket med blå biotex - skyllet med rent vand - tørret forsigtigt med en gammel hårtørre (på lav varme og med en hånd inde foran til at rode i hårene og for at undgå for meget varme) derefter har jeg smurt Blue Horse skin healer på.

Paint horses til daglig glæde

Stahr

Bison el. longhorn kranie købes

0
0
Svar på denne tråd

sasasas
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 10:27

Rens grundigt med noget desinficerende og smør evt. skorper eller tynd hud med antibakteriel creme bagefter.

Om man så bruger biotex/skinhealer eller fx hibiscrub/klorhexcreme er så en smagssag.

Personligt ville jeg ikke bruge Biotex hver dag med mindre det var meget slemt. Det er lidt hårdt for huden.

0
0
Svar på denne tråd

Så lidt vand
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 10:48

som overhovedet muligt....

Jeg så mig nødsaget til at holde mine i boksen nogle dage (4) for at få knastørre forhold. De var ret slemme de mugangreb og hestene mente bestemt de skulle stå med fødderne i søen hver dag og ikke på de tørre bakketoppe .

Mudderet blev skyllet af benene og derefter vasket i en opløsning af Virkon S (decinficerende). Da benene var knastørre blev de gnedet godt ind i blue horse skinhealer. Herefter masserede jeg løs hver dag en gang om dagen med blue horse (ingen vand) og skorperne faldt lige så fint af. Nu er der smukke ben der forbyggende bliver duppet et par gange om ugen med Virkon S og når benene er tørre får de skinhealer på udsatte steder.

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

Skin Support
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 10:54

Sidste år havde vi en hoppe med muk op af piberne. Desværre er hun meget sart med sine ben, når der er noget galt/de er ømme. Derfor var det svært at komme til at behandle. Jeg prøvede at bruge BH Skin Support, og det forsvandt meget hurtigt.

Jeg har nu foræret resterne til min veninde hvis hingst fik lymfangitis sidste år, da der blev behandlet/pillet i hans muk. Med Skin Supporten tørrer skorperne ud og er nemme at fjerne uden efterfølgene problemer.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider