Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

BOT til spathest...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 14:55

Min kære vallak på 11 år har fået konstateret spat i begge bagben.

Dyrlægen(Fakse)mener at hesten har en god chance, da spatten sidder i det mellemste led i hasen.

Hesten er ved at være gennem medicinbehandling og vi er samtidig igang med genoptrænings programmet.

Om ca. 14 dage skal han så til kontrol, og så må vi se hvad dommen bliver.

Bliver den positiv, havde jeg overvejet at købe Back on Track hasegamacher. Men min rideudstyr fortæller at de sidder meget dårligt og at hun vil råde mig til bandagerne fra BOT.

Hesten står opstaldet ude og jeg orker ikke at være afhængig a´at de skal af og på hver dag når hesten lukkes ud og ind.

Hvordan bruger du BOT, og hvad bruger du til haserne?

Mette

Baby udstyr sælges, se præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

BOT hasegamacher
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 14:13

Jeg har 2 veninder som har hver deres spathest, begge står med BOT hasegamacher om natten. Og det har haft positiv indvirken på dem begge.

Den ene veninde har hest samme sted som jeg har, og jeg har ind imellem lagt dem på for hende til nat, eller taget dem af om morgenen, og de har langt de fleste dage siddet fint. Nogle enkelte dage er en enkelt måske gledet ned, men generelt synes jeg de sidder fint.

Når det netop er til en spathest ville jeg vælge hasegamacherne, de er langt nemmere at få til at sidde frem for bandager.

Husk på at de er meget store i str.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Linda..
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 15:03

Tak, var da helt nervøs for at ingen svarede på indlæget

Måske er det derfor at de har ry for ikke at sidde fast, hvis folk køber dem for store...

Det er altså kun om natten/i boks de skal gå med BOT?

Ja, jeg ville også mene at gamacherne må være det bedste og besværligt med bandagerne på haserne

Foreløbig tak

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Tror nu sagtens de
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 18:06

kan gå med det hele tiden, altså også på fold. Men tror hurtigt de bliver ødelagte hvis de har dem på på fold. På vores opstaldningssted kan man normalt ikke få særydelser som at skifte dækken osv når de lukker ud, men BOT gamacherne tager mindre end 1 minut at tage af, så det gør de gerne. Og så lægger min veninde dem selv på, hvis ikke jeg gør det (afhængigt af hvem der er sidst derude og sådan.

Man skal finde den gyldne middelvej når de skal spændes - spænder man dem for stramt laver de "mærker" på hesten, og spænder man dem for løst glider de ned. Men man må prøve sig lidt frem og de fleste finder nu hurtigt ud af hvor hårdt de skal strammes.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 20:12

Jeg har også købt dem til min hoppe med spat, men har desværre ikke mulighed for at nogen tager dem af inden hun kommer på fold, så jeg har måttet opgive at bruge dem. Virkelig ærgeligt, da jeg ved de vil gøre stor gavn. Hun har heldigvis ingen problemer med sin spat,da det er let grad, men ville gerne bruge dem forebyggende. Bruger dækkenet til min gamle hund, som allerede efter 14 dage nu går hel normalt igen, efter han var blevet stiv i hele bagpartiet og væltede ind i mellem. Tilskud fra dyrlægen hjalp ikke, men det gjorde Back On Track dækkenet!! Derfor kan jeg se det har virket rigtig godt.

Min mand sover med t-shirten på, og har heller ikke så ondt i skulderen mere

I den periode hesten havde hase gamacherne på, oplevede jeg at den ene var faldet ned en gang i mellem om morgenen, tror også bare det er et spørgsmål om at lære at sætte dem rigtigt

De skal helst have dem på min 8 timer om dagen, men gerne mere, så hvis der er gode fold forhold og de ikke glider ned, kan den godt have dem på ude på folden, men hvis hesten løber tror jeg de vil falde ned, og de er jo ikke helt billige til bare at smide ude på folden i tide og utide

Pøj pøj med dem

Pletter eller broget - det jo skønt at se på :-)

Mine heste - Nikita & Jackpot!!

Flere billeder på min hjemmeside www.flick.com/photos/mdhansen

0
0
Svar på denne tråd

Spathest
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 01:01

Har også en spathest (højre has) og har truet(!) med at investere i hasegamacher - men har ikke endnu ikke fået dette gjort.

Derimod fik hesten lov til at lave ingenting i 2 år - udover at komme på fold i så mange timer som overhovedet muligt.

Har havde fået ledbehandliger, kilesko m.v.

Vores nye / nuværende smed beskærer hesten således, at den er stillet en anelse højere i dragterne på bagbenene - herved undgås kilesko m.v.

Derudover begyndte jeg at give hesten Artroflex (den anbefalede dosis på 50 ml/dag) ca 14 dage før jeg startede på genoptræning.

Langsom og lang genoptræning - skridt i 1½ måned, hvorefter der gradvist blev indlagt travmomenter.

Hesten får nu dagligt 20 ml Artroflex (lidt mindre end anbefales dosis) og tjah - datteren startede LA1 på hesten i søndags...

Et eller andet sted - så virker Artroflex'en, idet han nu er begyndt at ligge meget mere ned i sin box.

Så der findes solstrålehistorier - og vi véd godt, at vi kun har hesten på "lånt tid", thi på et eller andet tidspunkt vil spat'en højst sandsynligt bryde ud/op igen....

Men masser af foldtid i en l a n g periode og tiden har i dette tilfældet været med til at "helbrede" hesten...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Nikita...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 20:07

Jeg har også hørt at mennesker og andre dyr end heste, har rigtig meget glæde af BOT.

- så hvis hesten ikke får brugt gamacherne, skulle jeg måske bruge dem til min gamle knæskade

Zigeunerungen; Den har allerede ingenting lavet i laang tid pga. min graviditet, manglende tid mm. så den undskyldning kan han vist ikke bruge længere

Han har fået medicin i 21 dage, fået lagt kilesko(anbefalet af dyrlægen og smeden) og dyrlægen har givet mig et genoptræningsprogram, forløbig over 5 uger.

Han går alene på fold, hvor der ikke er mudder så mange timer som muligt hver dag.

Fra dag 1 hvor smeden havde været der og medicinen startede, har jeg trukket ham ml. 30-40 min. i skridt. Uge 2 uge måtte han longeres i trav i 15 min og 40 min. skridt ved hånd.

Gradvis må jeg så longere ham flere gange om ugen i trav.

Artroflexen har jeg også hørt godt om, men nu venter jeg lige og hører hvad dyrlægen siger når vi kommer til kontrol næste gang.

Dejligt at høre historien om jeres hest, det giver da også mig gode forhåbninger.

Til sommer skulle han også gerne på døgnfold, úden at lave dagens gode gerning

Tak for svar

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider