Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Slider lerjord mere på hovene?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 16:52

Det er måske et lidt sært spørgsmål.... Men er der nogen, som ved, om hestens hove slides mere ved at gå på en mark med en fed lerjord fremfor en mark af sandjord?

Min hest blev nemlig flyttet her for tre måneder siden til en mark med lerjord. Jeg synes, at hendes hove bliver slidt mere. Hun er også blevet mere og mere øm, når vi rider på hårdt underlag!!! Det er ikke fordi, at jeg har redet mere på hende her i vinter.

Må jeg høre jeres mening kloge HN'er......Hun kan umulig være forfangen med det, som hun får at spise nu!

*Snepony*

"A woman travels the world over in search of what she needs

and returns home to find it"

*

0
0
Svar på denne tråd

fugt.....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 18:01

Jeg ved ikke, om lerjorden som sådan slider mere på hovene, men den er vel mere våd end sandjorden. Dvs hovene bliver blødere og slides dermed nemmere.

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 19:43

Ved det ikke... men min fornuft ville sige mig at det er sandjord der slider mest, da det er grovere en ler!

Men lerjord ville jeg så mene tørre hoven mere ud, og sandjord er mere tørt, og bliver ikke nær så mudderet som fx lerjord!

Har selv sandjord, og jeg syntes det er den bedste slags jord og have heste gående på :-)

Sterling dressur sælges, se billeder på præs.

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

Våd vinter
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 08:02

gør hovene bløde og sarte :-(

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider