Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævelser i hovedet, hjælp mig !!!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 19:13

Hej Hn´er :-)

Pu ha, da jeg kom ud på marken idag kl 13, så jeg min unghest havde en hævelse mellem kæben og tænder, tænkte det nok var et slag fra et eller andet!

Men her til aften da hestene skulle ind, havde han fået en mere på den anden side, som sidder mellem "for tænderne" og l´kindtænderne...

Hvad pokker er det??

Han spiser og er glad, lige som han plejer, jeg må gerne røre ved hævelserne, og han følger ikke smerte når jeg røre!

Det følges som om at der er en lille boldt inden i, altså hvis jeg tager fat i hævelsen, kan jeg "rykke" frem og tilbage med den!

Han er passet til det yderste med vaccine, og har ikke været uden for vores stald, altså berørt fremmed heste, og de andre heste i stalden har helle ikke! For min første tanke var kværke, men det tror jeg ikke det er, pga det sted hævelserne er, og han ikke er sløj!

Hvad kan det være??? Jeg håber virkelig på noget respons, og har åbne øre for alt!

Jeg har prøvet og søge lidt, men det er svært og søge på noget man ikke ved hvad er eller hedder, så nu søger jeg min hjælp hos jer!

Sterling dressur sælges, se billeder på præs.

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 19:22

OBS... Hævelserne var der ikke imorges da hestene blev lukket ud!

Og størrelsen på hævelserne er på størrelse med en lille tennisbold, og så skåret halvt over, altså knap en halv tennisbold!

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 19:44

Tror du ikke han er ved at skifte tænder?

Vh. Gitte

Hvad er et liv uden heste
0
0
Svar på denne tråd

tænder
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 20:35

hej..

Jeg tror også han er ved at skifte tænder..

fik på et tidspunkt at vide af min dyrlæge, at de ofte fik hævelser ved kæben når de skiftede tænder.

Mange ringede til dem og var sikker på at hesten havde brækket kæben, men ofte var det bare pga. tænderne.. og hvis den ikke er øm, så er det nok ikke et slag, og alderen passer jo også meget godt:)

så mon ikke det hurtigt bliver bedre? og så længe han er frisk og glad og spiser så tror jeg nu nok det skal gå:)

Hilsen Mette

Smiler verden til dig, så husk at smile tilbage

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 14:13

Kan det virkelig komme så hurtigt med tænderne??

Da jeg skulle lukke dem ud har til morgen, var hævelserne helt væk, jeg syntes godt nok det er mustisk

Men er det typisk tand adfærd???

0
0
Svar på denne tråd

hævelser.....
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 16:03

Nogle heste hæver ved ganasherne, når de går på de nedgnavede marker. Jeg tror kun det er på bestemte marker/områder, da jeg har stået på et ridecenter, hvor næsten alle heste hævede, mens der andre steder ikke er heste, der hæver. Nogle heste hævede kun lidt, mens andre (oftest dem der i forvejen havde problemer med allergi o.lign) nærmest hævede i hele hovedet, så de fik trykmærker af grimen. Men jeg har godtnok ikke oplevet heste, der hæver der, hvor din gør og ikke i ganasherne. Jo en, men den havde en byld, der var meget øm, og jo heller ikke lige forsvandt, når hesten var inde.

0
0
Svar på denne tråd

hævelse
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 17:02

Min 1 års plag står også med hævelse ved ganasherne hver aften når han kommer ind. Og iflg. dyrlægen er det pga. han får nogle jordbakterier ind når han går og nipper til det græs der er tilbage. Det er væk hver morgen. Så jeg gælder mig til forår så der kan komme gang i græsset.

Charlotte H
0
0
Svar på denne tråd

Mange heste
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 18:08

hæver ved ganacherne forår og efterår.

Min hest er åbentbart meget sart, for han er hævet hver dag.

Indtil han begyndte at få en "snaps" hver dag, han får hvad der kan ligge i skruelåget på æblecidereddiken, ned i en fyldt vandkop hver dag, og hævelserne er så godt som helt væk, man kan kun ane det nu.

Hvad hævelserne på din hest kan være, tja... fortsætter det, ville jeg da ringe til dyrlægen.

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

chanel
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 15:31

Chanel: Gir du din hest snaps, eller mener du æblecideredikke???

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider