Hej Hn´er 
Pu ha, da jeg kom ud på marken idag kl 13, så jeg min unghest havde en hævelse mellem kæben og tænder, tænkte det nok var et slag fra et eller andet!
Men her til aften da hestene skulle ind, havde han fået en mere på den anden side, som sidder mellem "for tænderne" og l´kindtænderne...
Hvad pokker er det??
Han spiser og er glad, lige som han plejer, jeg må gerne røre ved hævelserne, og han følger ikke smerte når jeg røre!
Det følges som om at der er en lille boldt inden i, altså hvis jeg tager fat i hævelsen, kan jeg "rykke" frem og tilbage med den!
Han er passet til det yderste med vaccine, og har ikke været uden for vores stald, altså berørt fremmed heste, og de andre heste i stalden har helle ikke! For min første tanke var kværke, men det tror jeg ikke det er, pga det sted hævelserne er, og han ikke er sløj!
Hvad kan det være??? Jeg håber virkelig på noget respons, og har åbne øre for alt!
Jeg har prøvet og søge lidt, men det er svært og søge på noget man ikke ved hvad er eller hedder, så nu søger jeg min hjælp hos jer!