Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Strigle ved muskelsætning?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 21:36

Hejsa,

Pga. hyppen tidligere har haft ophobet mælkesyre, er jeg lidt hys. Traver self. godt af, og hun får olie. Strigler med en stiv børste efter endt ridning. Men det er svært at "komme i bund" pga. hendes muskler. Jeg får snart en massør ud, men er der ikke noget, man selv kan gøre, strigle tricks for at komme i dybden til musklerne? Der må da være et eller andet. Jeg håber ikke, jeg skal stå med en infrarød lampe :)

Jeg har ellers en tynd udgave af en massage børste, men hun kan jo ikke mærke det, der er lidt håndværker-hest over hende.

Måske er det fordi jeg er menneske-massør, at jeg er mere obs på det. Desværre kan man ikke bare overføre det på hesten. :)

Bud og gode/dårlige råd modtages :)

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

E-vitamin
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 12:02

Jeg giver E-vitamin når mine har trænet hårdt. E-vitamin hjælper musklerne med at afsyre. Der bør blive tildelt E-vitamin, selen og kulhydrater indenfor 1,5 time efter endt hård træning.

Mine heste får den anbefalede mængde E-vitamin i deres normale foderplan, men når de har ydet ekstra, får de ekstra E-vitamin.

Har du tjekket at der er nok E-vitamin i foderplanen? Ellers kan du tilføre E-vitamin i forbindelse med træning.

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

øh......
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 09:56

fast dosis af E-vitamin kan afhjælpe men INGEN vitaminer har den effekt at hjælpe på få timer. Selve optagelsen i kroppen sker jo først meget senere.

Så at give E-vi fast i en periode med hård træning er en løsning, men enkelte dage.... = spild

Det fremmer også muskelsætning

En anden løsning er at trave +skridte dyret godt af så syreophobning mindskes.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 10:38

Hun får E-vitamin, stærk dosis, men det er pga. hun skal ifoles.

Jeg har ellers forsøgt udstrækning, men det hjælper ikke. Jeg har også set en undersøgelse om udstrækning, da jeg var på fysio-terapeut skolen, og selvfølgelig hjælper det, men ikke meget. Overholder man strækket tidsmæssigt etc. hjælper det 25% . Jaja, mere end ingenting.

Men er der ikke en måde at komme i dybden, end bare at strigle overfladisk, i hht. lymfesystemet? Jeg har selv især en højre biceps, som jeg ikke selv kan smidiggøre, komme til bunds. Den er øm og stiv ved berøring, trods udstræk, etc etc. Og det med at fysisk arbejde er godt for musklerne, iltning etc., tja, jeg leder stadig efter det praktiske i teorien.

Måske skal jeg spørge min massør, når hun kommer?

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

epona.tv
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 11:14

De har en film omkring hvordan man kan masseger(staves) en hest, med massagestrigle så du kunne jo kigge der...

MVH Karin

Super frisk Kat 2 pony søger sød part(gratis) ved Sorø

Diplomati er at bede en person gå ad helvede til, men gøre det så vedkommende glæder sig til turen..

0
0
Svar på denne tråd

massagestrigle
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 15:18

Jeg bruger denne strigle dagligt, efter anbefaling af hestemassør:

www.alt-til-heste.dk/ product.asp?product=11...b=0&page=1

Begge heste får en tur før og efter træning.

Hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 09:42

er menneske massør kan du da sagtens overføre meget af det til hesten :-) ved ikke om mennesker har samme facsia som heste ? hestens er jo bare det større.

ellers kan en meget grundig tur med en gummirundstrigle aldrig skade. Det giver jo et lille puf til cirkulationen og dermed forsvinder der lidt affaldstoffer.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider