Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Eggersmann foder - erfarringer
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 21:48

Jeg foder selv med produkter fra Eggersmann foder.

Men kunne godt tænke mig at høre om der er andre der fodre med nogen af deres produkter, hvad bruger i osv...

Jeg kunne især godt tænke mig at høre om der er nogen der har brugt/eller bruger nogen af disse koncentrater :

Carni Perform (Vitamin-E , selen, L-carnitin ).

Vitamin E + Selen mix.

Gelenk Kur (Glucosamin + kiselgur - til hestens led ).

Erfarringer !!!!!!!!

Ellers kan jeg selv kommer med erfarringer med andre af deres korn produkter, hvis der er nogen der er interesseret i det.

0
0
Svar på denne tråd

Krauter müsli
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 10:07

Hej.

Jeg bruger krauter müslien fra Eggersmann og er rigtig godt tilfreds med den.

Kender andre der bruger natur müsli, equichamp og aminoral, som også er fuldt ud tilfredse.

Det eneste minus jeg har ved brugen af Eggersmann, er de lidt "krydrede" priser de har og at der ikke findes ret mange forhandlere af produktet, heldigvis er der jo gratis levering på bestemte ugedage hos nogle forhandlere .

Har desværre ingen erfaringer med nogle af de produkter du nævner.

Mvh. Julia

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 14:23

Det er rigtig at de har nogen lidt "krydrede" priser, desværre.

Julia : vil godt høre om den person du kender der bruger aminoral hvad deres erfarring er med brugen af den og så hvis du kan få af vide hvad den koster.

0
0
Svar på denne tråd

Aminoral
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 14:28

Jeg bruger det. Nu til min unghest, som snart skal igang med en smule mere træning end bare nusning.

Til Fjordbamsen blev til brugt til forberedning af ifoling.

Om det har virket skal jeg ikke kunne sige, men jeg stopper ihvertfald ikke med at bruge det.

Til information kan jeg fortælle at min gamle hest, kun blev fodret på eggersmann, og hendes blodprøver var altid i top, ingen mangler at komme efter. Hun blev regelmæssigt tjekket (hver anden måned), grundet en anden sygdom.

Skimmel 1'er ca 143-145 høj, 16-18 år vallak Savnes.

.

Se efterlysning

.

www.heste-nettet.dk/forum/7/104754/ 104754/

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 19:35

Jeg bruger Eggersmann Senior/Vitalmix og det er jeg rigtig godt tilfreds med.

Jeg køber mine produkter i tyskland og de er lidt rarere i pris dernede.

Desværre er deres tilskudsfoderprodukter hamrende dyre. Jeg undersøgte gelenkkuren, og mener det var omkring 1500 kr. for den store spand.. det er sådan liiiige i overkanten af hvad jeg ville give.

Der findes en del andre tilsvarende produkter bare billigere.

E + Selen'en er dyrere end St. Hippolyts, og St. Hip's er bedre synes jeg.

Carni performen kender jeg ikke, men hvis du undersøger hvad der er, kan du sikkert også finde en billigere alternativ til den, som er fuldt ud lige så godt.

Mvh.

Alice Nielsen

EquiFit Hestemassage

Massage tilbydes for 350 kr. + kørsel

Foderplaner udarbejdes for 175 kr. inkl. 12 ugers tjek.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 22:30

Det er dyrt , JA....

På min foderstof kostede Gelenk kur 1344,50 kr.

Også lige dyrt nok for mig.

Jeg kender ikke dem fra St.hippolyts....men intersandt (staves)at du syntes at den er bedre...det er da værd at undersøge.

Jeg ved så desværre ikke om der kan findes en tilsvarende eller noget lig det samme andre steder, deres Gelenk kur består af :

Glucosamin og kieselgur - og så lidt marietidselolie, vitamin d3....-

Den er til hestens led, ledbånd, sener, knovler....

Den som jeg gerne vil have -Carni Perform koster 804,50 kr - som er til : Øger udholdenheden, forbedrer udnyttelsen af energien fra fedt, forebygger muskeltræthed....-sådan i store træk, der er mere men vil ikke remse det hele op...

Det jeg i store træk er ude efter er en hjælp til at min hest ikke syre til og går død, at der også er energi til træning dagen efter osv. at den ikke bliver tømt ud..

Kan bevare sin muskel-energi i hård træning.

Fodret ER på plads....så det er ikke her...

Jeg har prøvet Blue horse E-amino som er netop til muskelopbygning og hæmmer ophobningen af mælkesyre osv.

Men jeg syntes ikke at den helt er nok...Eller så skal han have en højere dosis.

Jeg har en meget stor hest og han skal åbenbart have noget der batter...forstå mig ret...

Og misforstå mig nu heller ikke , det er ikke fordi at han går "død" hurtigt, men mangler lige det ekstra ..

Har også læst at hesten behov for e vitamin er dobbelt så højt i "hård" træning.

Tager gerne imod andre produkter , skal bare virke !!!

0
0
Svar på denne tråd

Aminoral
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 10:40

Hej Sanne.

Jeg står ikke i stald med hende der brugte aminoral mere, så vi snakker ikke sammen så tit mere. Men jeg ved hun brugte det fordi hendes hest havde tabt mange muskler og havde brug for lidt ekstra under genoptræning. Så vidt jeg ved var hun ret tilfreds med det.

Prisen er 183,93 eks. moms for 6 kg hos Hjørnely Trading.

Mvh. Julia.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 21:42

Jeg synes også St. Hippolyts E-vit. er det bedste (og jeg har prøvet MANGE pga. en meget syg pony, der ikke kunne optage E-vit. i de almindelige bindinger). Men hvis det er muskelopbyggende du er på udkig efter er Makor måske bedre?

Eller Equitop Myoplast fra Marstall - det er det, jeg har haft bedst erfaringer med, mht. muskelopbyggende.

"If you can dream it

- You can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider